ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی گوگل پیکسل 2 اکس ال توسط iFixit، از تعمیرپذیری نسبی آن حکایت دارد

گروه iFixit که به کالبدشکافی موبایل های هوشمند و دیوایس های مشابه شهرت دارد، در آخرین بررسی خود به سراغ پیکسل 2 اکس ال گوگل رفته و به این نتیجه رسیده که فبلت اندرویدی این ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ مهر ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

گروه iFixit که به کالبدشکافی موبایل های هوشمند و دیوایس های مشابه شهرت دارد، در آخرین بررسی خود به سراغ پیکسل 2 اکس ال گوگل رفته و به این نتیجه رسیده که فبلت اندرویدی این کمپانی، نسبتاً تعمیرپذیر است. iFixit بعد از باز کردن تمام قطعات دستگاه، نمره شش از ده را به خاطر تعمیرپذیری به پیکسل 2 اکس ال داد که از نمره نخستین پیکسل اکس ال کمتر است.

تفاوت اصلی میان دو موبایل، ظاهراً به باتری مدل جدیدتر باز می گردد که برخلاف سابق به راحتی از دستگاه خارج نمی شود و به سختی در جایگاه خود چفت شده است. پنل نمایشگر پیکسل 2 اکس ال شاید از منظر مشخصات، به کلی با مدل پیشین متفاوت باشد، اما به همان راحتی از دستگاه جدا می شود و کافی است فومی که ماژول نمایشگر را از قاب میانی منیزمی و مادربرد و سایر سخت افزارهای داخلی جدا می کند برش داده شود.

پروسه تعمیرپذیری دستگاه به خاطر کاورهای فشرده ای که روی کابل های اتصال دهنده نمایشگر به «مغز» پیکسل 2 اکس ال قرار گرفته بسیار چالش برانگیز است و پس از برداشتن نمایشگر، قاب میانی هم به دشواری جدا می شود. از سوی دیگر اما iFixit پی برده که اکثر قطعات داخل دستگاه ماژولار بوده و می توانند بدون دردسر خاصی از بدنه جدا شوند.

ماهیت ماژولار پیکسل 2 اکس ال، حتی به پورت USB-C هم سرایت کرده و ال جی، برد جداگانه ای برای آن در نظر گرفته که به گفته iFixit، حرکتی بسیار نامتعارف و نادر است. iFixit ضمناً افزوده که این قطعه مستعد فرسودگی بوده و احتمالاً بیشتر از هر سخت افزار دیگری در بدنه این اسمارت فون اندرویدی نیازمند گارانتی است. در نهایت iFixit به تمجید از ال جی بابت استفاده از تنها 9 پیچ معمولی فیلیپیس #00 پرداخته اما به طور کل تحت تاثیر کیفیت ساخت آن قرار نگرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی