ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

گام تازه ناسا برای تحقق رویای سفر انسان به مریخ

همان طور که احتمالاً می دانید ناسا چند سالی است که روی پروژه ارسال انسان به مریخ کار می کند و برای تحقق آن، بزرگترین راکت دنیا را در دست ساخت دارد. [digipullqoute place="right"]تست پیشرانه ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

همان طور که احتمالاً می دانید ناسا چند سالی است که روی پروژه ارسال انسان به مریخ کار می کند و برای تحقق آن، بزرگترین راکت دنیا را در دست ساخت دارد.

تست پیشرانه ناسا 500 ثانیه طول کشیده است

این سازمان در راستای پیشرفت فرآیند ساخت راکت مورد بحث، روز جمعه (ساعت 23:25 به وقت تهران) برای سومین بار از زمان آغاز پروژه، یک دستگاه پیشرانه راکتی «RS-25» را با موفقیت آزمایش کرد که گام مهمی در جهت نزدیک شدن به مأموریت های سرنشین دار روی سیاره سرخ است.

پیشرانه «RS-25» در نهایت به مجموعه سیستم پرتاب «SLS» ناسا اضافه خواهد شد که قرار است در سال 2019 فضاپیمای «Orion» را از جو زمین خارج کند و سپس در سال 2030، نخستین انسان را روی مریخ فرود بیاورد.

تستی که در ویدیو مشاهده می کنید، 500 ثانیه به طول انجامیده که 350 ثانیه از آن با 109 درصد توان استاندارد و 78 ثانیه نیز با 80 درصد توان استاندارد انجام شده است.

گفتنی است مجموعه سیستم پرتاب «SLS» ناسا شامل چهار پیشرانه RS-25 است که در مجموع رانشی معادل 907 تن را فراهم می کنند و علاوه بر آنها، دو بوستر راکتی قدرتمند نیز فضاپیمای اوریون را تا خروج از جو زمین همراهی خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی