ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات از راه اندازی سامانه شکایت مردمی از اپراتورها خبر داد

بعد از اجرای نسبتا موفق آمیز سامانه 195 برای دریافت شکایات مردم از شماره‌های مزاحم و تبلیغاتی، حال وزیر ارتباطات، «محمدجواد آذری جهرمی»، خبر از اجرای طرح جدیدی می‌دهد که به کمک آن مردم می‌توانند ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

بعد از اجرای نسبتا موفق آمیز سامانه 195 برای دریافت شکایات مردم از شماره‌های مزاحم و تبلیغاتی، حال وزیر ارتباطات، «محمدجواد آذری جهرمی»، خبر از اجرای طرح جدیدی می‌دهد که به کمک آن مردم می‌توانند اعتراض خود را نسبت به آنتن‌دهی و خدمات مخابراتی اپراتور خود مطرح کنند.

وزیر ارتباطات در نشست خبری خود در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، ضمن قبول شکایات مردم به ویژه ساکنین شهرستان‌ها درباره نحوه آنتن دهی اپراتورها در این استان‌ها افزود:

با وجود توسعه‌ صورت گرفته شاهد شرایط ناپایداری در این بخش هستیم چرا که در بسیاری از این مناطق بازطراحی‌هایی صورت گرفته که سبب اختلال در شبکه شده است. اما وزارت ارتباطات قصد پایش این مشکلات را دارد تا بتواند اعتراض‌های مردم را بشنود و به آنها سامان ببخشد. شکایات بسیاری از طریق 195 به سازمان تنظیمات مقررات شد که نمای اولیه را به ما داده و گزارشات میدانی این سازمان نیز توانسته این وزارتخانه را در این پایش کمک کند. اما بازهم این متدولوژی نظارت، پاسخگوی ما برای بررسی شکایات و وضعیت اپراتورها نیست و تدبیر جدیدی باید درباره آن اندیشید.

وی در ادامه مردم را بهترین راه برای نظارت و کنترل خدمات و سرویس‌های اپراتور دانست و استفاده از ظرفیت مشتریان را برای تهییج رقابت بین اپراتورها امری ضروری عنوان کرد. جهرمی در ادامه خبر از ساخت سامانه‌ای را داد که از دو بستر پیامک و اپلیکیشن قابل استفاده است و از این دو طریق کاربر می‌تواند با فرستادن نقطه جغرافیایی که در آن قرار دارد نسبت به وضعیت اپراتور در آن منطقه شکایت کند:

این سامانه در حال گذر از مراحل اولیه طراحی خود است و شماره آن به زودی به مردم اعلام خواهد شد. مردم با فرستادن گزارشات خود نسبت به عملکرد اپراتورها در هر منطقه می‌توانند در این طرح شرکت کنند. با استفاده مکرر مردم از این سامانه ما به نقشه‌ای از کشور دست پیدا خواهیم کرد که در آن اعتراضات و نحوه عملکرد هر اپراتور به ترسیم در آمده است؛ این گزارشات مردمی محرمانه نمی‌ماند و به صورت علنی منتشر خواهد شد تا به دست عموم و همچنین اپراتورها برسد. انتشار آنلاین این موضوع جدا از اینکه نظارت ما را دقیق‌تر می‌سازد، باعث رقابت بین اپراتورها و اصلاح زیرساخت‌های آنان می‌شود.

وزیر ارتباطات معتقد است چنین سیستمی در همه ابعاد کاری وزارتخانه باید قرار بگیرد تا کنترل و نظارت بر روی عملکرد سازمان‌های مربوطه بهتر و دقیق‌تر صورت گیرد. وی این نوع مانیتورینگ را در کنار سامانه‌هایی چون 195 و کنترل‌های دوره‌ای وزارتخانه یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان مقررات و تنظیمات رادیویی در دولت دوازدهم برشمرد.

به نظر می‌رسد بعد از اقداماتی چون منتشر ساختن لیست‌ کم‌فروشان اینترنتی و راه‌اندازی سامانه 195، وزارت ارتباطات دولت جدید عزم راسخی برای آشکارساختن مشکلات خدمات‌رسانی سازمان‌های ذی‌ربط خود دارد، موضوعی که در نهایت به نفع مصرف کننده خواهد بود و باعث می‌شود تا زیر‌ساخت‌های قدرتمند و بهتری در همه ابعاد فناوری شکل بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • حامد احمدی
    حامد احمدی | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

    من همراه اول پیامک هایی که برای تبلیغات هست زنگ زدم اپراتور بستن ولی با این حال هر روز 2 - 3 تا پیام تبلیغاتی شامل خرید فرش و دکتر و .... میاد ، نمیدونم دیگه چی کار باید کنم تا بسته شه این پیامک ها و نیاد

  • هایزنبرگ
    هایزنبرگ | ۸ آبان ۱۳۹۶

    ایرانسل به زور میخواد مودم وایمکس رو بگیره از این مودم های ۴جی بده که تعرفه های خیلی بالاست. پیام فرستاده بزودی خدمات وایمکس رو قطع می‌کنیم.زنگ زدم میگم الان خدمات رو قطع کنید من مودم میمونه دستم می‌خوام پس بدم پولمو بهم بدید.میگه نمیشه باید مودمتو تعویض بکنی از سرویس جدید استفاده بکنید.تو منطقه ما هم آنتن نمی‌ده سرویس جدید چک کردم.الان من اینو به کی شکایت کنم که سرویس جدید و مودم مزخرفشونو نمی‌خوام با اون تعرفه نجومیش؟میگم شکایت میکنم از طریق مجاری قانونی میگه میتونید برید شکایت بکنید.

  • iMori
    iMori | ۷ آبان ۱۳۹۶

    ایرانسل تو منطقه شاهین شمالی (ستاری) این همه وقته اهالی اعتراض میکنن بیمارستان هست اینجا آنتن ضعیف شده!! فقط بلدن پشتیبانی شون الکی زنگ بزنن درست شد!!!! 5 دفعه است زنگ زدن که درست شده انگار خودشون نمیفهمن درست نشده!!!! ما باید تایید کنیم!!!

  • Ehsan_Os
    Ehsan_Os | ۷ آبان ۱۳۹۶

    كاش دوباره تحولي ايجاد كنند تو خدمات و تعرفه هاي اينترنت،خبر يكسانسازي چندتا از توسعه دهنده وخدمات دهنده ها اينترنت خبري خوبي بود(خدا كنه سودجويانه نباشه)اينجور مراحل ادامه دار باشه،كاهش قيمت ديتا وهزينه ها رو١٠٠درصد داره،نامحدود كنين خداييش اين اينترنت رو.
    بازم خوبه جهرمي حرف ميزنه به نصف حرفهاش عمل ميكنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی