ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دکل نسل 5
کسب و کار

سرمایه گذاری 180 میلیارد دلاری چین در زمینه توسعه فناوری مرتبط با 5G تا سال 2025

اخیراً بانک سرمایه گذاری «Jefferies» که مقر آن در نیویورک است، پیش بینی کرده بود تا سال 2025 میلادی، چین 180 میلیارد دلار در زمینه توسعه فناوری مرتبط با 5G، سرمایه گذاری خواهد کرد. به ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

اخیراً بانک سرمایه گذاری «Jefferies» که مقر آن در نیویورک است، پیش بینی کرده بود تا سال 2025 میلادی، چین 180 میلیارد دلار در زمینه توسعه فناوری مرتبط با 5G، سرمایه گذاری خواهد کرد.

به دنبال پیش بینی بانک مذکور، «وِی لِپینگ» (Wei Leping)، رئیس کمیته فناوری گروه مخابراتی چین، این تخمین را قابل قبول خوانده و همچنین پیش بینی هزینه سرمایه ای (هزینه‌هایی که برای ایجاد سود در آینده صرف می‌شوند) 280 میلیارد دلاری را برای یک دهه آینده کرده است.

هوآوی در ماه های اخیر تلاش بسیاری در زمینه توسعه 5G انجام داده

گفتنی است در ماه های اخیر شرکت های چینی تلاش بسیاری برای همگام شدن با پیشرفت های آتی فناوری های مخابراتی 5G انجام داده اند. به عنوان نمونه هوآوی برای توسعه این فناوری، در حال همکاری گسترده با اپراتورها و سایر شرکت ها است. البته به نظر می رسد در نهایت آمریکا و کره جنوبی پیشرو پیاده سازی تکنولوژی نسل پنجم شبکه های مخابراتی باشند.

بر اساس آخرین تخمین ها پیاده سازی فناوری 5G در سال 2019 محقق خواهد شد. همچنین پیش بینی ها خبر می دهند که تا سال 2023، تعداد 1 میلیارد و تا سال 2025 تعداد 2 میلیارد دیوایس در سراسر جهان به این شبکه متصل خواهند شد.

ایرانسل در 29 شهریور سال جاری شبکه 5G را با موفقیت آزمایش کرده بود. در تصویر نتیجه این آزمایش را مشاهده می‌کنید. دو مانیتور اول، دو کاربر نمادین را نشان می‌دهند که هر یک می‌توانند بالاتر از ۱۰ گیگابیت بر ثانیه دیتا دریافت کنند. مانیتور سوم، جمع دیتای ارائه شده به دو کاربر است.

لازم است یادآوری کنیم که از سال 1393، مجوز ارائه خدمات نسل سوم، چهارم و نسل های بالاتر شبکه های مخابراتی توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در کشورمان صادر شد، بنابراین اپراتورها برای ارائه 5G نیاز به دریافت مجوز جدیدی ندارند. همچنین با توجه به آزمایش موفقیت آمیز شبکه 5G توسط ایرانسل، به نظر می رسد اپراتورهای کشورمان نیز قصد دارند همگام با جریان جهانی حرکت به سوی این تکنولوژی قدم بردارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

    امیدوارم گوشی های بعدی سامسونگ یعنی نوت ۹ و اس ۹ هم پشتیبانی کنند ازش و یه روزی ۵جی واقعی تو ایران بیاد چرا که ۴جی پلاس در حد ۳جی هم نیستش ?

مطالب پیشنهادی