ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی شهرزاد؛ داستان هزار و یک شب

ایده «ترکیب چند سبک مختلف» همان قدر که جذاب است می تواند خیلی هم ریسک پذیر باشد. روی بعضی بازی ها مثل کلش رویال جواب می دهد و در برخی عناوین همانند Stickman Surfer یا ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

ایده «ترکیب چند سبک مختلف» همان قدر که جذاب است می تواند خیلی هم ریسک پذیر باشد. روی بعضی بازی ها مثل کلش رویال جواب می دهد و در برخی عناوین همانند Stickman Surfer یا لوتی وار 2 به مهمترین عامل در شکست بازی تبدیل می شود.

در ترکیب چند سبک، اول چارچوب تعیین می شود و بعد المان ها قرار می گیرند. سازنده ها معمولا در قسمت دوم می مانند

در واقع اینکه بدانید ایده های چه سبک هایی را ترکیب کنید تنها ابتدای راه بوده و بخش مهم تر مربوط به این است که چگونه آن ها را همانند جورچین در قسمت های درستش قرار دهید. شهرزاد یکی از معدود بازی های ایرانی است که توانسته این اصول را رعایت کند.

بنابراین با وجود اینکه در مکانیزم های گیم پلی بازی خلاقیت بزرگی نمی بینید ولی مهم اینجاست که بازی توانسته به مهمترین هدفش برسد: سرگرمی. آن هم سرگرمی که به واسطه وجود بعضی المان ها، با ایرانی ها غریبه نیست و به خاطر همین مسئله مطمئنا یک تجربه جذاب را با ساخته «مدریک» خواهید داشت.

انگار سازنده خواسته یاد و خاطره بازی معروف اسکایریم را با عنوانش زنده کند؛ به ماسک روی درخت نگاهی بیندازید.

همانگونه که گفتیم، بازی ترکیبی از چند سبک و سرگرمی مختلف است. در بعضی مرحله ها باید میان اشیاء گوناگون جسم های خواسته شده را پیدا کنید، در دیگری چند تابلو عکس به بازیکن داده می شود تا تفاوت ها را بیابد و با تعدادی جورچین حل خواهید مرد.

به بیان ساده تر، بازی از چند مینی گیم کوچک تشکیل شده که شاید به تنهایی خیلی هیجان انگیز نباشند ولی وجود آن ها کنار یکدیگر موجب گشته تا شهرزاد رنگ و بویی متفاوت به خودش بگیرد. به خصوص که سازنده در قسمت گیم پلی خلاقیت های جالبی هم به کار برده است.

نکته جالب شهرزاد نسبت به بقیه عناوین مشابه این است که بازی داستان و هدف دارد. شما در نقش شخصیتی به سفر درون یک کتاب رفته و باید به ماجراجویی در داستان های هزار و یک شب بپردازید.

در بخش Hidden Object [پیدا کردن اشیاء] همیشه کلمات جسمی که باید بیایبد پایین صفحه نشان داده نمی شود و ممکن است جای آن، شاهد ضرب المثلی باشید که جسم را توضیح می دهید. شاید این المان و البته گمنامی اسم بعضی اجسام بازی را بیش از اندازه سخت کند ولی گاهی اوقات به شهرزاد رنگ و بوی جذابیت می دهد.

از این خلاقیت های کوچک تقریبا در تمام مینی گیم ها میبینید که در ابتدا ممکن است خیلی بزرگ به نظر نرسند ولی وجودشان باعث شده تا شهرزاد از کلیشه ای بودن محض به مراتب فاصله بگیرد. البته بزرگترین برگ برنده شهرزاد نه ترکیب درست چند سبک و خلاقیت های ریز آن ها بلکه بخش صداگذاری و گرافیک خیلی خوب بازی است.

موسیقی کاملا با محیط ها متناسب بوده و بسته به شکل هر کدام یک قطعه متفاوت شنیده می شود. صداگذاری شخصیت ها نیز از دیگر نکات مثبت شهرزاد به شمار می رود.

به گونه ای که می توانیم بگوییم گیم پلی در کنار آن ها [و البته بالعکس] جذابیت واقعی خودش را نشان می دهد. از طرفی چون بازی از قصه های هزار و یک شب الهام گرفته، سازنده تمام تلاشش را کرده تا با بعضی تغییرات ساخته اش را برای ایرانی ها آشنا تر کند که موفق هم بوده است.

شهرزاد را می توانیم یک پکیج جذاب از چندین ویژگی مختلف به حساب بیاوریم. بازی چیزی جدیدی برای عرضه ندارد ولی به خاطر طراحی خوب محیط، موسیقی استثنایی، وجود چند مینی گیم گوناگون با جایگذاری درست و نزدیک بودن به فرهنگ ایرانی از سرگرم کننده ترین های امسال روی اسمارت فون ها به شمار می رود.

شهرزاد

شهرزاد

سازنده: مدریک قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 96.3 مگابایت زبان:
در بخش اپلیکیشن های دیجیاتو بخوانید:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

    چند خواسته از دیجیاتو در جهت یکجور نبودن پست ها
    بررسی و معرفی مدل لپ تاپ ها که توانایی پخش و نوشتن بلوری و محتوا ۳ بعدی دارن

    بررسی و معرفی تلویزیون های تایزنی و اندرویدی و اینکه برنامه های فارسی چیا براش هستش
    گوشی های با ظرفیت باتری بالا و عمر باتری زیاد مثل

    OUKITEL K10000 Pro 10000mAh
    که باتری های ظرفیت بالا دارن
    یا معرفی قاب های باتری دار برای گوشی ها مثل نوت ۸ و آیفون ها
    و
    Extended battery case
    برای گوشی های روز
    شاید شما معرفی کنین اینا وارد کنند
    دیجی کالا و بقیه منظورمه

مطالب پیشنهادی