ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی اپل به فرار مالیاتی گسترده متهم شد

اخیرا روزنامه آلمانی «زودویچه تسایتونگ» 13.4 میلیون سند را منتشر کرده که در آنها روش های سرمایه گذاری مخفیانه کمپانی های قدرتمند برای فرار از پرداخت مالیات شرح داده شده است. در میان این شواهد که ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۴۵

اخیرا روزنامه آلمانی «زودویچه تسایتونگ» 13.4 میلیون سند را منتشر کرده که در آنها روش های سرمایه گذاری مخفیانه کمپانی های قدرتمند برای فرار از پرداخت مالیات شرح داده شده است.

در میان این شواهد که به «اسناد پارادایز» مشهور شده اند، نام کمپانی اپل نیز در کنار ملکه انگلیس و وزیر بازرگانی آمریکا به چشم می خورد.

بر اساس این اسناد اپل از طریق یک شرکت حقوقی مستقر در «جزایر برمودا» به نام «اپل‌ بی» 250 میلیارد دلار از سرمایه هایش را از ایرلند به جزیره ای کوچک به نام «جرزی» منتقل کرده که از قوانین مالیاتی اتحادیه اروپا معاف است.

جزیره جرزی

مسئولان اپل در این رابطه بیانیه ای را منتشر کرده اند که خلاصه آن بدین شرح است:

دولت ایرلند از سال 2015 قوانین مالیاتی خود را تغییر داده و از آن زمان ما نیز مقررات خود را تغییر داده ایم اما هدف از این تغییرات نه فرار مالیاتی بلکه حفاظت از روند پرداخت مالیات به دولت آمریکا بوده است.

اتهامات عدم پرداخت مالیات به دولت آمریکا بسیار دور از واقعیت است چرا که ما میلیون ها دلار مالیات حاصل از درآمدهای خارجی خود را پرداخت کرده ایم.

این کمپانی ماه گذشته نیز بیانیه ای دیگر را در پاسخ به اتهامات مالیاتی منتشر کرده بود:

ما به عنوان بزرگترین کمپانی پرداخت کننده مالیات در دنیا طی سه سال گذشته 35 میلیارد دلار مالیات را به صندوق دولت ها واریز کرده ایم. بخش گسترده ای از ارزش اپل در آمریکا شکل می گیرد، بنابرین بیشتر مالیات ها به این کشور پرداخت می شود.

از نظر ما قوانین مالیاتی بین المللی باید به گونه ای تغییر کند که امکان جریان آزاد سرمایه را فراهم کرده و به رشد اقتصادی و ایجاد شغل کمک کند.

بر اساس قوانین داخلی ایرلند شرکت های فعال در خاک این کشور باید سالیانه 12.5 درصد از درآمدشان را به عنوان مالیات پرداخت کنند، این در حالی است که بر اساس تحقیقات اتحادیه اروپا، اپل در سال 2014 تنها 0.005 درصد از درآمدش را به عنوان مالیات پرداخت کرده بود و در نتیجه به پرداخت 14.5 میلیارد دلار جریمه محکوم شد.گفتنی است افراد و شرکت های بزرگ برای فرار از پرداخت مالیات های کلان در کشورهای آمریکایی و اروپایی، عمدتا سرمایه های خود را به جزایر کوچک و ناشناخته ای منتقل می کنند که میزان مالیات در آنها ناچیز است.

شایان ذکر است  که برخی شرکت های آمریکایی سرمایه های انباشته شده در این جزایر کوچک را برابر با تولید ناخالص داخلی سه کشور انگلیس، ژاپن و فرانسه می دانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amir hasani
    amir hasani | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

    کلا کلّاشه تو هر زمینه ای

مطالب پیشنهادی