ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برخورد فیزیکی راننده اسنپ با مسافر

به تازگی یک کلیپ کوتاه در فضای مجازی منتشر شده است که حکایت از برخورد فیزیکی یک راننده تاکسی آنلاین اسنپ با مسافر دارد؛ برخوردی که به نظر می‌رسد علت اصلی آن، پرداخت هزینه به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۵

به تازگی یک کلیپ کوتاه در فضای مجازی منتشر شده است که حکایت از برخورد فیزیکی یک راننده تاکسی آنلاین اسنپ با مسافر دارد؛ برخوردی که به نظر می‌رسد علت اصلی آن، پرداخت هزینه به شکل آنلاین به جای پرداخت نقدی بوده است. همین موضوع باعث شد تا اسنپ به این اتفاق واکنش نشان داده و یک بیانیه ارائه دهد.

تقریباً دو ماه پیش حادثه دیگری رخ داده بود و شخصی که با هویتی تقلبی در این سامانه مشغول به کار شده بود به یکی از مسافران تجاوز کرد. آن اتفاق تلخ باعث شد تا اسنپ استفاده از نیروهایی که در خیابان مشغول جذب راننده بودند را برای مدتی متوقف کرده و به آنها آموزش دهد اما این روند جذب راننده دوباره آغاز شده است. با این‌حال، چنین افرادی صرفاً جذب اولیه را انجام می‌دهند و آنطور که خود اسنپ عنوان کرده است، حساب رانندگان جدید را به سرعت فعال نمی‌کند و پس از انجام تحقیقات کامل به راننده اجازه آغاز کار خواهد داد. با این حال، شیوه جذب اولیه راننده در مواقع اینچنینی و پس از رخ‌دادن یک حادثه، اولین مشکلی است که کاربران شبکه‌های اجتماعی به آن توجه می‌کنند.

«میلاد اسلامی‌زاد»، مدیر روابط عمومی اسنپ در گفتگو با دیجیاتو در رابطه با برخورد راننده این سامانه با مسافر می‌گوید: «پس از شکایت کاربر از هم‌راه، در موراد خاص اینچنینی تیم پشتیبانی به سرعت تلاش می‌کند تا از حقیقت ماجرا مطلع شود و در صورت لزوم، حساب راننده تا بررسی‌های بیشتر مسدود می‌شود. در این مورد خاص، حساب راننده برای همیشه مسدود شده است و در صورت لزوم، تیم حقوقی اسنپ همکاری لازم را با نهادهای مرتبط برای احقاق حقوق کاربران (مسافر-راننده) انجام خواهد داد. با مسافری که در سفر خود با این مشکل مواجه شده بود نیز تماس گرفتیم و در صورت تمایل وی به شکایت از شخص خاطی، به شکل کامل مبتنی بر قوانین، با او و نهادهای ذی‌صلاح همکاری خواهیم کرد.»

اقدامات اسنپ در خصوص امنیت بخشیدن به سیستم جذب راننده و فعال نکردن حساب آنها تا بررسی‌های بیشتر، گام صحیحی بوده است اما هنوز هم تنها لازمه حضور در ناوگان این سرویس، نداشتن سوء پیشینه قضایی است و جای خالی مرحله‌ای مثل آزمایش‌های روان‌سنجی به عنوان پیش‌نیاز جهت جذب راننده در این سامانه و سایر سامانه‌های مشابه ایرانی به شدت احساس می‌شود.

«اوبر»، بزرگ‌ترین سرویس حمل و نقل هوشمند جهان، برای فعالیت در برخی از کشورها از همین آزمایشات روان‌سنجی بهره می‌گیرد. در این روند آزمون‌هایی از داوطلبان گرفته می‌شود؛ تست‌هایی که شامل برخی سوالات کلی و غیرمرتبط به شغل رانندگی هستند. این تست‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نوع شخصیت داوطلب، و نوع برخورد او در موقعیت‌های مختلف را می‌سنجند.

اسلامی‌زاد در رابطه با آزمایش‌های روان‌سنجی می‌گوید: «چنین طرحی در برخی از کشورها از سوی اوبر اجرا شده است و در حالت آزمایشی قرار دارد. ما نیز در ادامه برنامه‌های ویژه‌ای برای افزایش امنیت سفرها داریم که در آینده اطلاعات کامل‌تری از آنها ارائه خواهد شد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۲۶ آبان ۱۳۹۶

    دوستان همه جا خوب و بد داره تلخ و شیرینم داره حتی در امریکا و فرانسه برای رانندگان تاکسی متخلف قانون سختگیریهای بیشتری و گذاشته شما تجاوزم میگی این اتفاقات همه جای دنیا معموله اما باید سختگیری بیشتری بشه همین ایران میدونید چقدر راننده های ازانس از این کارا کردن و مخ زدن و تجاوز کردن یا تاکسیها فقط چند فقره قتل همین رانندگان تاکسی در ایران انجام دادن که خیلیاشو نگفتن

  • Ali Ghaedi
    Ali Ghaedi | ۲۵ آبان ۱۳۹۶

    چرا راننده ها دوست ندارن آنلاین پرداخت بشه؟ منم خیلی برخورد داشتم

    • سعید خلیفه
      سعید خلیفه | ۲۷ آبان ۱۳۹۶

      چون ده هزارتومن از پولشون رو نمیدن و توو اعتبارشون نگه میدارن و اینکه بهشون میگن روز بعد واریز میشه ولی با اکثر راننده ها که صحبت کردم گفتن هروز بهونه میارن میگن سیستم خراب شده دو سه روز طول میدن تا پولشونو واریز کنن ، بعدشم ما هممون کار میکنیم تو کارامون دوست داریم مشتری دست به نقد باشه تا چکی

  • nhho
    nhho | ۲۵ آبان ۱۳۹۶

    این ازخدمات رسانی داخلی!!فک کنم اگه یه شرکت خارجی بیادیه تاکسی اینترنتی راه بندازه بااپلکیشن خارجی برای مابهتره،خوب حداقل توی پیام رسان،محتاج برنامه های پیام رسان داخلی نیستیم!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی