ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جام جهانی 2018 به لطف تکنولوژی، متفاوت تر از همیشه برگزار می شود

«جانی اینفانتینو»، رئیس فیفا اعلام کرده تکنولوژی ویدیویی به جام جهانی 2018 روسیه خواهد آمد. این فناوری که «دستیار داور ویدیویی» یا به اختصار «VAR» نام دارد، در تشخیص گل ها، پنالتی ها و حتی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

«جانی اینفانتینو»، رئیس فیفا اعلام کرده تکنولوژی ویدیویی به جام جهانی 2018 روسیه خواهد آمد. این فناوری که «دستیار داور ویدیویی» یا به اختصار «VAR» نام دارد، در تشخیص گل ها، پنالتی ها و حتی کارت قرمز ها به داوران کمک می کند.

فناوری یاد شده پیش از این در لیگ های بسیاری از جمله بوندس لیگا و لیگ برتر فوتبال آمریکا امتحان خود را پس داده. همچنین در تابستانی که گذشت در کاپ تیم های روسیه این فناوری تست شد. حالا دستیار داور ویدیویی می تواند با اطمینان برای مسابقات جام جهانی پیاده سازی شود.

اینفانتینو در این خصوص اعلام کرده:

«ما انتظار داریم که هم تیم ها و هم داوران، از این تکنولوژی سود ببرند. به زودی سال 2018 فرا می رسد و من معتقدم کاملاً منطقی است که در این سال شاهد این باشیم که [این تکنولوژی] چگونه می تواند به داوران و تیم ها کمک کند تا تصمیم درست را بگیرند».

بر اساس گفته اینفانتینو انتظار می رود این فناوری در اسفند سال جاری تا فروردین ماه سال 1397 برای جام جهانی معرفی شود. او همچنین به اهمیت فراوان این تکنولوژی در تشخیص گل های حساس اشاره کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی