ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیگیری ادامه‌دار حذف اپ‌های ایرانی از اپ‌ استور اپل

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات، در نشست خبری امروز خود اعلام کرد که پیگیری تحریم‌های بین المللی اپل و گوگل در ابعاد بسیار گسترده صورت گرفته و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد. وی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۵

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات، در نشست خبری امروز خود اعلام کرد که پیگیری تحریم‌های بین المللی اپل و گوگل در ابعاد بسیار گسترده صورت گرفته و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد. وی عنوان نمود که ذکر جزییات این پیگیری در حال حاضر شاید روند این جریان را خدشه دار سازد.

اپل در زمستان سال گذشته دست به حذف برخی از اپلیکیشن‌های ایرانی زده بود. مشکل در آن زمان، شفاف‌ بود و اپلیکیشن‌های حذف شده با برداشتن قسمت پرداخت از طریق شاپرک، توانستند دوباره به اپ استور برگردند.

اما مردادماه امسال اپل در اقدامی عجیب، روند حذف اپلیکیشن های سرشناس ایرانی از اپ‌ استور را سرعت بخشید و به بهانه تحریم های اقتصادی، کسب و کارهای متعددی از جمله دیجی کالا، علی بابا، الو پیک، تخفیفان، اسنپ، تپسی و غیره را از ارائه خدمات روی پلتفرمش محروم کرد.

در آن زمان وزیر ارتباطات با استناد به آمار حضور اپل در ایران که ۱۱ درصد از بازار موبایل کشور را به خود اختصاص داده است، اعتقاد داشت این شرکت اصل احترام به حقوق مصرف‌کننده را رعایت نکرده و به همین علت، می‌توان این موضوع را به صورت حقوقی پیگیری کرد.

پس از گذشت ۳ ماه از این اتفاق، امروز جهرمی در جمع خبرنگاران رسانه‌های کشور از پیگیری جدیِ حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌ استور خبر داد و گفت که کارگروهی متشکل از معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزارت خارجه و شرکت‌های خصوصی تشکیل شده تا ابعاد حقوقی این مسئله مشخص شود.

کارگروهی متشکل از معاونت ریاست جمهوری، وزارت خارجه و شرکت‌های خصوصی تشکیل شده

به گفته وی قانون مشخصی برای حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌ استور وجود ندارد اما تهدیدهای دولت آمریکا ریسک فعالیت در این حوزه را بالا برده و باعث شده شرکت‌ها محدودیت‌هایی برای ایرانیان اعمال کنند:

«علاوه بر بررسی حذف این اپ‌ها از اپ‌ استور، ما باید با راهکارهایی مشخص وابستگی خود به شرکت‌های خارجی را کم کنیم. البته منظور قطع دریافت خدمات نیست چرا که این کار امکان پذیر نیست.»

وی اعلام نمود که به زودی سند استراتژیکی در این خصوص منتشر خواهد شد اما ذکر جزئیات آن در حال حاضر شاید روند انجام این پیگیری ها را مغشوش کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Mohammad Amin
    Mohammad Amin | ۱۴ آذر ۱۳۹۶

    آقای وزیر ، شما دم از حق میزنی در حالی که ملت ایران از حق استفاده از تویتر محرومند ، این درحالیه که تمام حکومت برای بازکردن اکانت توی تویتر از همدیگه دارند سبقت میگیرند ، اگه استفاده از یک شبکه اجتماعی برای مردم یک کشور ممنوعه چه طور وزیر و رئیس جمهور و ...... اون مملکت ازش استفاده میکنند . نمی دونم دلمون رو به چی خوش کردیم. یه باره دره همه چی رو تخته کنید بره دیگه

  • Mohammad Amin
    Mohammad Amin | ۱۴ آذر ۱۳۹۶

    کدوم حق کدوم کشک ، بابا برنامه نویس ایرانی برای پرداخت کردن حق اشتراک اش توی اپل باید با هزار مکافات یه VISA کارت جور کنه آدرس اش رو بزنه کشور دیگه و کلی زجر بکشه تا اکانت اش تایید بشه.چــرا بعد از این همه سال نمیتونیم یه کارت اعتباری جهانی داشته باشیم ؟

  • saeed
    saeed | ۱۳ آذر ۱۳۹۶

    داداش داری اشتباه میزنی اپل اصن شمارو قبول ندارهچیو پیگیری حقوقی میکنی؟ مگه اینجا نمایندگی اصلی داره یا شما با امریکا رابطه تجاری داری ؟ فازت چیه ؟ از توییتر که واسه ما فیلتره ب کی پیام میدی؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی