ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بهترین بازی های سال 2017 به انتخاب دیجیاتو [30 تا 21]

انتخاب بهترین بازی های سال 2017 واقعا کار ساده ای نیست. مخاطب هر ژانر بازی و سبکی که باشید، عناوین متعدد و درجه یک بسیاری برای شما وجود داشته. اگر کنسول گیمر بوده اید با ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

انتخاب بهترین بازی های سال 2017 واقعا کار ساده ای نیست. مخاطب هر ژانر بازی و سبکی که باشید، عناوین متعدد و درجه یک بسیاری برای شما وجود داشته. اگر کنسول گیمر بوده اید با انحصاری های بی شمار سرگرم شده اید و اگر هم پی سی گیمر هستید می دانید که چه اتفاقات مهم و بزرگی در این فضا رخ داده. از زلدا و ماریو و هورایزن زیرو داون روی کنسول ها گرفته تا عرضه پابجی و دیوینیتی روی پی سی، همه و همه شگفتی آفرین بودند.

در اصل، 2017 حتی یک ماه هم در ارائه بازی های درجه یک و عالی دست بر نداشت و از همان ابتدا با Nioh و Resident Evil 7 آغاز کرد و به Xenoblade Chronicles 2 و Finding Paradise ختم شد. شاید اگر بگوییم امسال بهترین سال نسل هشتم کنسول های بازی بوده بی راه نگفته ایم.

گیمرها با هر سبک و سلیقه ای، با هر کنسول و سخت افزاری فرصت آن را داشتند تا از بهترین بازی های چند سال اخیر لذت ببرند. حتی اغراق نیست اگر بگوییم برخی از بهترین بازی های تاریخ امسال عرضه شده اند. کنسول نینتندو سوییچ امسال عرضه شد و شرکت های بازی سازی بسیاری با تغییر رویه به دنبال بهبود کیفیت آثار خود رفتند.

حالا سال 2018 را پیش روی خود داریم و می دانیم که گاد آو وار جدید، The Last of Us: Part II و Red Dead Redemption 2 نیز در راه هستند اما پیش از اینکه عرضه بازی های جدید را جشن بگیریم، بهتر است نگاهی داشته باشیم به بهترین بازی های سال 2017 که در سه بخش مجزا برای شما آماده شده است. در این سری مطالب، 30 بازی برتر سال 2017 را با ترتیبی خاص کنار هم چیده ایم که در مطلب پیش رو، 10 بازی انتهای لیست یعنی از شماره 30 تا 21 را مشاهده می کنید.

امسال می خواهیم علاوه بر انتخاب یک بازی به عنوان برترین بازی سال از سوی تحریریه دیجیاتو، یک بازی سال نیز از نگاه خوانندگان وبسایت و دنبال کنندگان دیجیاتو در شبکه های اجتماعی داشته باشیم. بهترین بازی های سال خودتان را در بخش نظرات بنویسید و در نظرسنجی تلگرامی دیجیاتو که همزمان با انتشار قسمت سوم سری مطلب «بهترین بازی های سال 2017 به انتخاب دیجیاتو» برگزار خواهد شد به ما اعلام کنید.

30. Sonic Mania

  • ناشر: SEGA
  • سازنده: SEGA
  • پلتفرم: پی سی، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ
  • امتیاز دیجیاتو: ۸۵
  • میانگین امتیازات: ۸۶

انگار که نسخه های سونیک مدرن در دو نسل اخیر نفرین شده اند. هر یک از تلاش های تیم های متفاوت سازنده قسمت های اخیر سونیک به جز مواردی خاص، همگی به شکستی مفتضحانه تبدیل شده اند.

زمانی که خبرهایی مبنی بر انتشار Sonic Mania با حال هوای نسخه های قدیمی این مجموعه خاطر انگیز منتشر شد، بسیاری از موفقیت آن مطمئن شدند. اطمینانی که به هیچ عنوان بدون منطق نبود.

Sonic Mania تماماً یک اثر کلاسیک محسوب می شود که حتی بعضی از مراحل بازی های قدیمی دوران طلایی سری سونیک را بدون هیچ تغییر خاصی در خود جای داده است.

در صورت تجربه قسمت های ابتدایی سری سونیک، تک تک پیکسل های این بازی برای شما تداعی کننده حس نوستالژی خواهند بود، از موسقی 8 بیتی گرفته تا مراحل سرعتی و رنگارنگ همگی مواردی هستند که با کیفیت بالایی در Sonic Mania حضور دارند.

این بازی با مراحل گوناگون خود که در انتهای هر کدامشان نیز یک باس فایت عالی حضور دارد، برای ساعت های زیادی شما را سرگرم خواهد کرد و با توجه به وضعیت بد بازی های اخیر سری سونیک، لایق عنوان بهترین بازی از این خارپشت عصبانی در نسل هشتم خواهد بود.

بخشی از بررسی بازی Sonic Mania به قلم شایان کرمی:

سونیک منیا واقعاً یک بازی سخت است که به خوبی مهارت های پلتفرمرینگ شما را مورد سنجش قرار خواهد داد. با وجود هوش مصنوعی خوبی که برای این بازی در نظر گرفته شده، باز هم رد کردن 12 مرحله مختلف سونیک نیاز به دقت و تمرین زیادی داشته و البته این موضوع بر خلاف نسخه های اخیر سونیک، لذت بخش و هیجان انگیز است.

اکثر مراحل بازی چالش برانگیز بوده و در مواردی نیاز به انجام آزمون و خطا دارند. پس اگر در هنگام رد کردن بعضی از مراحل با مشکل مواجه شدید، لازم نیست تا به مهارت های گیمری خود شک کنید، در واقع خواسته سازندگان بازی این است که با بالا رفتن تعداد دفعات باخت، شما بیشتر درگیر بازی و پیدا کردن مهارت در آن شده و برای دست یابی به مواردی همچون «سونیک طلایی» بیشتر تلاش کنید.

29. What Remains of Edith Finch

  • ناشر: Annapurna Interactive
  • سازنده: Giant Sparrow
  • پلتفرم: پی سی، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان
  • امتیاز دیجیاتو: ۸۷
  • میانگین امتیازات: ۸۸

کمبود بازی های خلاقانه و ای پی های جدید یکی از بزرگ ترین مشکلات فعلی بازی های ویدیویی در سال های اخیر محسوب می شود. در شرایطی که اکثر عناوینی که در بازار توزیع می شوند، به چندمین قسمت خود رسیده اند، بدون شک تجربه یک اثر جدید با ایده های نو، حال و هوای دیگری خواهد داشت.

What Remains of Edith Finch را می توان یکی از خاص ترین بازی های نسل هشتم یا حتی تاریخ بازی های ویدیویی دانست. عنوانی که مخاطبان خود را با مفهوم انتزاعی مرگ آشنا کرده و شما را در دل یک تراژدی دلنشین قرار می دهد.

در What Remains of Edith Finch با فردی روبرو خواهیم شد که بنابر وصیت مادر خود، برای یافتن رازهای خاندان نفرین شده اش، به عمارت قدیمی خانوادگی سفر می کند و در این راه، با خاطرات اعضای این خانواده که هر یک به روش های گوناگونی، طمع تلخ مرگ را چشیده اند، آشنا می شود.

اتفاقات داستان که با رگه هایی از سورئالیسم روایت می شود، آنقدر متفاوت و جذاب هستند که شاید در همان دفعه اول ورودتان به بازی، آن را به طور کامل به پایان برسانید.

این بازی تجربه ای است که بزودی از ذهن شما پاک نخواهد شد، مهم نیست که به این سبک یا حتی به بازی های ویدیویی علاقه دارید یا نه، What Remains of Edith Finch باعث می شود تا برای بهره بردن بیشتر از زندگی، فکری دوباره کنیم.

بخشی از بررسی بازی What Remains of Edith Finch به قلم شایان کرمی:

داستان What Remains of Edith Finch در مورد خانواده ای است که به دلیل نفرینی که چند نسل آن ها را از بین برده، شهرت زیادی یافته اند. ما در این بازی در نقش آخرین بازمانده این خانواده یعنی ایدیث فینچ قرار خواهیم گرفت که به درخواست مادر خود، به عمارت خانوادگی فینچ ها در نقطه ای دور دست در واشنگتن می رود.

از همان ابتدای شروع داستان بازی متوجه خواهیم شد که نکات مرموز زیادی در رابطه با خانواده فینچ ها وجود دارد و به بهانه پاسخ به سوالاتی که مدت زیادی ذهن شخصیت اصلی را مشغول کرده اند، شروع به اکتشاف محیط خواهیم کرد و در ادامه با موضوعات مهم تری روبرو می شویم که اساس روایت بازی را تشکیل می دهند.

28. Call of Duty: WWII

  • ناشر: Activision
  • سازنده: Sledgehammer Games
  • پلتفرم: پی سی، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان
  • امتیاز دیجیاتو: ۷۰
  • میانگین امتیازات: ۷۹

افت فروش ادامه دار چند نسخه قبلی سری کال او دیوتی و موفقیت جدیدترین قسمت سری بتفیلد که داستان آن به طور کل در جنگ جهانی اول جریان داشت، به خوبی این نکته را نشان می داد که هواداران بازی های اکشن اول شخص، از حضور در جنگ های مدرن، خسته شده اند.

Call of Duty: WWII اولین بازگشت این سری به جنگ جهانی دوم بعد از 9 سال محسوب می شود. بسیاری از المان های اورجینال بازی های اول شخص قدیمی تر مانند بسته های سلامتی و نبردهای تاکتیکی با تغییراتی جزیی در بازی حضور دارند تا هم حس نوستالژی در شما تحریک شده و هم با چالش های متفاوتی نسبت به قسمت های اخیر این مجموعه روبرو شوید.

Call of Duty: WWII با وجود آن که روایتی نسبتاً تکراری را در بخش داستانی خود دنبال می کند، اما صحنه های ناب و تاثیرگذار زیادی را در خود جای داده تا تجربه بخش کمپین بازی به یک کار لذت بخش تبدیل شود.

مشکلات بخش چندنفره که بازی در روزهای اول عرضه خود با آن ها دست و پنجه نرم می کرد، تقریباً به طور کامل رفع شده اند تا بخش آنلاین Call of Duty: WWII با المان های جدید خود، حرف تازه زیادی برای گفتن داشته باشد.

جدیدترین نسخه از سری کال او دیوتی با وجود این که بهترین و موفق ترین نمونه از این مجموعه نیست، باز هم تجربه ارزشمندی محسوب می شود که نوید بازگشت دوباره این سری محبوب به اوج را می دهد.

بخشی از بررسی بازی Call of Duty: WWII به قلم شایان ضیایی:

Call of Duty: WWII از زمان عرضه سری مدرن وارفر، نخستین نسخه از این سری است که داستان قابل قبولی ارائه می دهد و کاری می کند که برای کات سین هایش اهمیت قائل شوید و به تماشایشان بنشینید. سینماتیک WWII، الهامات واضحی از آثار استیون اسپیلبرگ -مثل فیلم «نجات سرباز رایان» یا مینی سریال «جوخه برادران»- دارد و این یکی از نقاط قوت بازی است. به عنوان مثال نخستین سکانس بازی، یعنی هنگامی که نیروهای متفقین در کرانه نرماندی از قایق ها پیاده شده و دسته دسته به خاک و خون کشیده می شوند، صحنه ای نیست که در هر بازی ای ببینید و قطعاً به خاطر آن باید کارگردان بازی را تحسین کرد.

27. Middle-earth: Shadow of War

  • ناشر: Warner Bros. Interactive Entertainment
  • سازنده: Monolith Productions
  • پلتفرم: پی سی، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان
  • امتیاز دیجیاتو: ۷۵
  • میانگین امتیازات: ۸۱

شدو آو وار از بازی های عجیب امسال بود. پیش از عرضه، هم از مورد انتظار ترین بازی ها بود و هم خاطر سیستم میکروترنزکشنی که در بازی اعمال شده بود از منفور ترین ها به شمار می رفت. اما محصول نهایی، جای بحث بسیار دارد و باید عیار آن را با دقت اندازه گیری کرد.

شدو آو وار مانند نسخه قبلی اش، مکانیزم ها و سیستم های بسیار جالبی دارد. هم سیستم کمبت این بازی بسیار جالب است و بازیکنان را جذب خود می کند، هم سیستم نمسیس باعث می شود که هر بازیکنی تجربه ای جذاب و منحصر به فرد داشته باشد و داستان های شخصی و جالبی را در دل داستان اصلی بازی تجربه کند.

اما با وجود این ها، شدو آو وار بی ایراد نیست و میکروترنزکشنی که به آن اشاره کردیم فقط یکی از ایراد های این بازی است. داستان بازی بیش از حد منبع اقتباس را تغییر داده، مبارزات بازی بی نظم و شلوغ اند و حتی منو ها هم پیچ در پیچ و گیج کننده طراحی شده اند.

شدو آو وار بازی خوبی است که لیاقت حضور در این لیست را دارد، اما در عین حال شلخته است. بی نظمی در همه جای بازی خود را نشان می دهد، از مبارزات بگیرید تا طراحی منو ها. اما با این حال، این بازی توانسته با تکیه بر نکات مثبت خود، خصوصا سیستم نمسیس یک تجربه بدیع و لذت بخش بخش را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد.

بخشی از بررسی بازی Middle-earth: Shadow of War به قلم پوریا دانشور:

Shadow of Mordor را به تقلید از سری Batman: Arkham و Assassin’s Creed متهم می کردند، گیم پلی بازی هم تا حدی به این دو شبیه بود، اما ویژگی انقلابی و امضای این بازی، نه تنها در هیچ کدام از این دو بازی دیده نمی شد، بلکه در مدیوم پر تکرار ویدیو گیم، چون نسیمی تازه کننده بود.

واضح است که مونلیث، استودیو توسعه دهنده این سری در نسخه دوم باز هم روی سیستم نمسیس مانور بدهد و آن را حتی از قبل هم بهتر کند. نمسیس به درون مایه Shadow of War تبدیل شده و دیگر اغلب مکانیزم های گیم پلی، حول محور این سیستم طراحی و پیاده سازی شده اند.

26. Playerunknown's Battleground

  • ناشر: PUBG Corporation (پی سی) و Microsoft Studios (ایکس باکس وان)
  • سازنده: PUBG Corporation
  • پلتفرم: پی سی، ایکس باکس وان

به دنبال فرمول موفقیت در دنیای بازی های ویدیویی می گردید؟ به سراغ ایده جدید و با پتانسیل بالا پیدا بروید، آن را به بهترین شکل ممکن پیاده و از آن در گذر زمان پشتیبانی کنید. تبریک می گوییم، بازی شما احتمالا رکورد فروش را خواهد شکست.

این دقیقا همان اتفاقی است که برای بازی Player Unknown's Battleground یا به اختصار PUBG افتاده است. عنوانی با نامی عجیب که سازنده های چندان بنامی پشت آن نیستند، هنوز ساخت کامل آن به پایان نرسیده و مشکلات ریز و درشت مختلفی دارد اما با تمام این وجود، به پرمخاطب ترین بازی کامپیوتری این روزها تبدیل شده است.

PUBG به سراغ سبکی تازه به نام Battle Royal می رود، رقابتی نفس گیر بین ۱۰۰ بازیکن برای بقا و زنده ماندن. ایده ای که پیش تر فقط نظاره گر‌ آن در فیلم هایی چون سری هانگر‌ گیمز بودیم.

اما در کنار ایده جذاب، این جهان بزرگ، سطح مناسبی از رئالیسم و گرافیک خوب بازی هستند که آن را به چنین عنوان تاثیرگذاری تبدیل کرده اند، به خصوص آنکه PUBG به تدریج با محتویات تازه بروز رسانی می شود.

ساخته استودیو PUBG Cooperation هنوز تا تبدیل شدن به یک عنوان کامل راه درازی در پیش دارد. بازی برای اجرا روی سیستم های متوسط و حتی نسبتا قوی چندان بهینه نیست و در حال حاضر PUBG تنها یک مپ برای بازی کردن دارد. اما تمام مواردی که بالاتر به آن اشاره کردیم باعث می شوند تا این عنوان جاه طلبانه با یکی از بهترین بازی های امسال بدل شود.

بخشی از نگاه به بازی Playerunknown's Battleground به قلم محسن وفانژاد:

قاعده بازی ساده است. یک جزیره بسیار بزرگ داریم که وسعتی تقریبا هم اندازه با نقشه بازی GTA V دارد. هواپیمایی بر فراز این جزیره حرکت می کند و 100 بازیکن حاضر، یک به یک در امتداد خط حرکت هواپیما به بیرون می پرند و با چتری که دارند در نقطه دلخواهشان فرود می آیند. مثل تمامی بازی های سبک بتل رویال، هدف این است که از بین تمامی این بازیکنان فقط شما زنده بمانید.

25. Splatoon 2

  • ناشر: Nintendo
  • سازنده: Nintendo EPD
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ
  • امتیاز دیجیاتو: ۹۰
  • میانگین امتیازات: ۸۳

یکی از فرنچایزهای جدید و بسیار نویدبخش نینتندو که متاسفانه تحت تاثیر ناکامی کنسول Wii U، آنطور که باید و شاید به چشم نیامد اسپلتون بود. اسپلتون صرفاً یک بازی خوش ساخت نبود و توانست مفاهیم تازه ای را به ژانر شوتر رقابتی وارد کند. همین روند، امسال هم با نسخه دوم که این بار روی کنسول بسیار موفق تر سوییچ عرضه شده ادامه پیدا کرد و شاهد شوتری نوآورانه بودیم که نه تنها گیم پلی بسیار مفرح و درگیرکننده ای دارد، بلکه می تواند کلاس درسی تمام عیار برای سایر بازی های هم-ژانر خود باشد.

فریب شکل و شمایل کلی اسپلتون 2 را نخورید؛ این بازی یکی از آن بازی هایی است که می تواند برای صدها ساعت مشغول نگهتان دارد و باز هم تکرارپذیر باشد. هر دست از مسابقات اسپلتون 2، حدوداً ظرف 5 دقیقه به اتمام می رسد اما همین 5 دقیقه، چنان تجربه مفرحی برایتان به ارمغان می آورد که می توانید تمام مشغله هایتان را برای دقایقی کنار گذاشته و به دور از مشکلات زندگی واقعی، زمین و زمان را رنگ آمیزی کنید.

ضمناً یکی از مزیت های مهم اسپلتون 2، ارائه رایگان محتویات بسیار زیادی است که بخش اعظمی از آنها، همین حالا در دسترس قرار دارند؛ از نقشه های تازه بگیرید تا سلاح های بیشتر که سبک گیم پلی را به کلی عوض می کنند. تکرار پذیری بالا، دست های کوتاه و محتویات رایگان باعث می شود که اسپلتون 2 بهترین شوتر رقابتی، از زمان عرضه اوورواچ باشد. بنابراین اگر سوییچ دارید، این بازی را تهیه کنید. اگر سوییچ ندارید، یک سوییچ بخرید و بعد این بازی را تهیه کنید.

بخشی از بررسی بازی Splatoon 2 به قلم شایان ضیایی:

یکی از خط مشی های اصلی اسپلتون 2 -که باید اعتراف کنم در ابتدا آزارم می داد و بعد از مدتی، تازه آن را درک کردم- جمع و جور بودن بازی است. هر دست از بازی های آنلاین بیشتر از 5 دقیقه طول نمی کشند و پیش از اینکه متوجه شوید در نقشه چه خبر است، بازی به پایان می رسد. این مسئله در ابتدا احتمالاً شما را نیز آزار خواهد داد و احساس می کنید خیلی زودتر از آنکه وارد اتمسفر بازی بشوید، از آن به بیرون کشیده شده اید.

اما حقیقت اینجاست که اسپلتون 2 اساساً می خواهد در مدتی کوتاه، هیجانی غیرقابل وصف را به شما منتقل کند و شاید اگر مدت زمان بازی ها افزایش می یافت، این هیجان از تب و تاب فعلی می افتاد. اگر اوورواچ را بازی کرده باشید، قطعاً متوجه هستید چه می گویم؛ اما اسپلتون 2 حتی یک قدم فراتر از اوورواچ رفته و نمی خواهد شما را مجبور به تعهد به هم تیمی هایتان و دنبال کردن بازی هایی که مدت زیادی به طول می انجامند مجبور کند.

24. South Park: The Fractured But Whole

  • ناشر: Ubisoft
  • سازنده: Ubisoft San Francisco
  • پلتفرم: پی سی، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان
  • امتیاز دیجیاتو: ۸۳
  • میانگین امتیازات: ۸۱

تقریباً هیچ خط قرمزی وجود ندارد که سریال انیمیشنی South Park آن را به سخره نگرفته باشد و با آن شوخی نکند. سازندگان این اثر ماندگار، مدت ها است که مسائل و مشکلات مختلف زندگی انسان مدرن امروزی را در هر کدام از قسمت های این انیمیشن زیر تیغ نقد می برند و با آن به صریح ترین شکل ممکن شوخی می کنند.

کمپانی فرانسوی یوبی سافت که وظیفه ساخت و انتشار دو نسخه اخیر از بازی های ویدیویی بر اساس این دنیای انیمیشنی را بر عهده گرفته، تا حد زیادی در منتقل کردن نقاط قوت سریال South Park به این بازی ها که بر اساس دنیای این مجموعه ساخته شده اند، موفق عمل کرده است.

بازی South Park: The Fractured But Whole که جدیدترین تلاش یوبی سافت در این زمینه محسوب می شود هم به خوبی در انجام این مهم موفق عمل کرده و با یک بازی که همچون مجموعه انیمیشنی خود زبان بُرنده و تند و تیزی دارد، طرف هستیم.

در South Park: The Fractured But Whole با شخصیت های دوست داشتنی زیادی روبرو خواهیم شد که با شوخی های گاه و بی گاه خود، جذابیت بازی را تا انتها برای شما حفظ خواهند کرد. جدا از این ها، المان های کلاسیک بازی های نقش آفرینی نوبتی با چاشنی طنز پارک جنوبی به خوبی در این باز پیاده سازی شده اند تا ساعت ها خنده و سرگرمی انتظار شما را بکشد.

بخشی از بررسی بازی South Park: The Fractured But Whole به قلم شایان ضیایی:

اینستاگرام، پدیده سلفی، مورگان فریمن، رستوران های مک دونالد، نژادپرستی، فیلم های ابرقهرمانی مارول و بسیاری از موضوعات دیگر، تنها بخشی از مسائلی هستند که The Fractured but Whole روی آنها دست می گذارد، و طی گیم پلی 16-17 ساعته بازی، باید منتظر جوک های دیگری هم باشید که هر یک، مسائل روز را به تمسخر گرفته و هیچ کدام از تیغ تیز کمدی ساوث پارک جان سالم به در نمی برند. گاهی با جوک هایی مواجه می شوید که ممکن است دفعه اول متوجه شان نشوید؛ این جوک ها فارغ از اینکه بعضاً برای فرهنگ و وقایع جامعه آمریکا ساخته شده اند و نیازمند تسلط نسبتاً بالا به زبان هستند، به موضوعاتی اشاره دارند که در نگاه نخست تشخیص شان سخت است.

23. Destiny 2

  • ناشر: Activision
  • سازنده: Bungie
  • پلتفرم: پی سی، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان
  • امتیاز دیجیاتو: ۸۵
  • میانگین امتیازات: ۸۵

نسخه دوم دستینی از پر انتظار ترین بازی های امسال بود. همه انتظار داشتند که بانجی بتواند با این نسخه، این سری را به آن چه که همواره لایقش بوده برساند و پتانسیل هایش را شکوفا سازد. تبلیغات بانجی هم نوید از یک بازی با شکوه می داد که قرار بود تمامی نواقص نسخه قبلی را مرتفع کند.

دستینی 2 عرضه شد و در ظاهر تتوانسته بود به قول هایش جامه عمل بپوشاند. در روز های اول منتقدان بسیار از بازی راضی بودند و بازیکنان هم به راستی که از بازی لذت می بردند. اما بازی ای مانند دستینی، باید بازیکنانش را در طولانی مدت هم راضی نگه دارد و پس از مدتی، مشکلات این بازی نمایان شد.

نبود محتویات کافی پس از اتمام بازی، مشکلات متعدد مربوط به سیستم لول اپ و میکروترنزشن ها و حذف برخی از مکانیزم هایی که در دستینی 1 بسیار خوب بودند از مهم ترین مشکلاتی بودند که بازیکنان از آن ها گله دارند. دستینی 2 هم در نهایت به سرنوشت مشابه دستینی 1 دچار شد و باز هم با آرمان شهر بانجی فاصله زیادی داشت.

البته با تمامی این ها، نمی توان نکات مثبت دستینی 2 را نادیده گرفت. گیم پلی این عنوان و سیستم شوتینگش بین هم سبکان خود فوق العاده است و جدا که باید به طراحان مکانیزم های شویتگ بانجی آفرین گفت. دستینی 2 سال های درازی پیش روی خود دارد و بانجی این توان را دارد که در ادامه، مشکلات این بازی را رقع نماید.

بخشی از بررسی بازی Destiny 2 به قلم پوریا دانشور:

در دستینی 1 بازیکنان مجبور بودند مراحل یکسانی را بارها و بارها بازی کنند و به همین علت که از کمبود محتویات سرچشمه می گرفت، بازیکنان زود از بازی خسته می شدند. دستینی 1 به دلیل نداشتن محتوای کافی، گیمر ها را از خود می راند.

اما حالا حجم محتویات دستینی 2 نسبت به دستینی 1 چند برابر شده. ماموریت های فرعی و اصلی، فعالیت های جانبی و حتی رویدادهای رندوم به مراتب بیشتر شده اند و خوشبختانه این افزایش فقط در کمیت نیست، تنوع مراحل هم بیشتر شده و کیفیتشان هم نسبت به نسخه قبلی جهش داشته.

22. XCOM 2: War of the Chosen

  • ناشر: 2K Games
  • سازنده: Firaxis Games
  • پلتفرم: پی سی، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان
  • امتیاز دیجیاتو: ۹۰
  • میانگین امتیازات: ۸۸

XCOM 2، یکی از بهترین ترین بازی های پی سی در چند سال اخیر محسوب می شود. عنوانی که ما را با مفهوم تازه ای از سبک استراتژی نوبتی آشنا کرد و به رقبا یاد که چگونه می توان بدون گیج کردن مخاطب، جزییات فراوانی را در بخش های مختلف گیم پلی بازی قرار داد تا ساعت ها محتوا برای سرگرم شدن و سر و کله زدن در آن اثر وجود داشته باشد.

استقبال ها از XCOM 2 به حدی بود که همه منتظر رونمایی از قسمت سوم این سری بودیم اما سازندگان بازی در کمال ناباوری، از یک بسته الحاقی دیگر برای XCOM 2 رونمایی کردند که واقعاً دست کمی از یک بازی کامل ندارد.

همان ویژگی های همیشگی سری XCOM که بازی های مختلف آن را به شدت اعتیاد آور و سرگرم کننده می کند، به خوبی در XCOM 2: War of The Chosen هم حضور فعالی دارند. سه کلاس جدیدی که به بازی اضافه شده، به خوبی این اثر را از XCOM 2 جدا می کند، به طوری که حتی اگر ساعت هایی زیادی را صرف تجربه قسمت قبلی کرده باشید، بازهم با چالش های جدیدی برای انجام دادن، روبرو خواهید شد.

جزییات دیوانه کننده در کوچک ترین بخش های بازی در کنار محیط های نبرد متنوع و نژادهای جدید، همگی دست به دست هم دادند تا این اثر برای حضور در لیست ما به اندازه کافی لایق باشد.

بخشی از بررسی بازی XCOM 2: War of the Chosen به قلم شایان کرمی:

بازی XCOM 2: War of The Chosen، از جمله عناوینی است که در مدرنیزه کردن مکانیک های کلاسیک دنیای بازی های ویدیویی، موفق بوده و حتی در جذب مخاطب جدید نیز، عالی عمل می کند. پس اگر وقت خالی خوبی در برنامه روزانه خود دارید و یا به دنبال راهی برای بیخیال شدن دنیای بیرون هستید، این بازی گزینه جذابی به شمار می رود.

21. Xenoblade Chronicles 2

  • ناشر: Ninitendo
  • سازنده: Monolith Soft
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ
  • امتیاز دیجیاتو: ۷۸
  • میانگین امتیازات: ۸۳

نینتندو در ماه مارس گذشته، شروعی فوق العاده با کنسول سوییچ داشت و سال خود را با عرضه یکی از بهترین بازی های تمام دوران آغاز کرد. این روند به مرور زمان ادامه یافت و بعد از اسپلتون 2، آرمز و سوپر ماریو ادیسه، سال 2017 برای دارندگان کنسول سوییچ با زنوبلید کرونیکلز 2 به پایان رسید؛ دنباله ای برای یکی از تحسین شده ترین بازی های Wii که گرچه در جهانی یکسان جریان دارد، اما داستانی متفاوت را روایت می کند و از منظر گیم پلی هم تغییرات شگرفی به خود دیده است.

زنوبلید کرونیکلز 2 در جهانی وسیع می گذرد و با 60 ساعت گیم پلی خالص، روایت خوب داستان و دستاوردهای فنی مهمی که روی کنسول پرتابل سوییچ داشته، مثالی دیگر برای اثبات این موضوع است که امسال، سال بازی سازان ژاپنی بود. درست مثل بسیاری از های نقش آفرینی ژاپنی، زنوبلید جدید شاید برای هر گیمری سرگرم کننده به حساب نیاید؛ بازی ابایی از ارائه یک داستان وسیع و کات سین های طولانی ندارد و برای تجربه اش باید واقعاً صبوری به خرج دهید و با ساختار کلی نقش آفرینی های ژاپنی آشنایی داشته باشید.

اما اگر به اندازه کافی صبور باشید، گیم پلی بازی حقیقتاً غافلگیرتان می کند و از جایی به بعد، رها کردن آن تقریباً غیرممکن می شود. اگر طی سالی که گذشت به پای تجربه پرسونا 5 نشستید و از آن لذت بردید و برحسب اتفاق یک نینتندو سوییچ هم تهیه کرده اید، زنوبلید کرونیکلز 2 می تواند پایانی حماسی برای سال 2017 باشد.

بخشی از بررسی بازی Xenoblade Chronicles 2 به قلم شایان ضیایی:

اگر بنا را بر مقایسه با انحصاری های قدرتمند نینتندو مثل سوپر ماریو اُدیسه یا The Legend of Zelda: Breath of the Wild بگذاریم، زنوبلید کرونیکلز 2 قطعاً نتوانسته مانند پدیده های قبلی سوییچ ظاهر شود؛ اما اگر اندکی منصفانه تر با بازی برخورد کنیم و از نقص های کوچک و بزرگ اش چشم پوشی، تازه ترین ساخته نینتندو یکی از آن عناوینی است که قطعاً ارزش یک بار تجربه را دارد. هرچند که اگر هنوز بازی های برتر پاییز را را تجربه نکرده اید، زنوبلید لزوماً جزو اولویت هایتان به حساب نمی آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • MLG
    MLG | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

    از اینکه عنوان Fortnite توی لیست نیست اصلا خوشم نیومد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی