ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در حال آماده سازی یک بستر فراگیر برای اپلیکیشن های iOS و MacOS است

طی سال های اخیر، مایکروسافت با راه اندازی «پلتفرم فراگیر ویندوز» به توسعه دهندگان اجازه داده تا اپلیکیشنی واحد را به آسانی روی تمام دیوایس های مبتنی بر ویندوز 10 عرضه کنند و حالا به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

طی سال های اخیر، مایکروسافت با راه اندازی «پلتفرم فراگیر ویندوز» به توسعه دهندگان اجازه داده تا اپلیکیشنی واحد را به آسانی روی تمام دیوایس های مبتنی بر ویندوز 10 عرضه کنند و حالا به نظر می رسد که اپل هم در حال آماده سازی یک بستر فراگیر مشابه برای دو سیستم عامل iOS و MacOS است.

همانطور که از پیش می دانید، اپ استور Mac علی رغم طراحی مشابه اش به استور آیپدها و آیفون ها، مجموعه متفاوتی از اپلیکیشن ها را ارائه می دهد. اما اپل می خواهد از این پس به توسعه دهندگان اجازه دهد تا نرم افزارهایی واحد با پشتیبانی همزمان از رابط کاربری نمایشگرهای لمسی و نیز ماوس و کیبورد بسازند.

در حال حاضر هرکسی که به دنبال عرضه پروژه خود روی MacOS و iOS باشد باید دو اپلیکیشن کاملاً متفاوت طراحی کند تا با خصوصیات خاص هر پلتفرم سازگار باشد. ساکنین کوپرتینو حالا به دنبال برداشتن این مانع هستند و به گزارش بلومبرگ، بستر فراگیر اپل برای تحقق این مهم تا اوایل سال آتی میلادی از راه خواهد رسید.

بستر فراگیر اپل

تحقق چنین مسئله ای، بدون شک به افزایش کارایی اپ استور مک منجر می شود که در قیاس با همتای خود روی پلتفرم iOS، تا حدی مورد بی عدالتی قرار گرفته است. اگر توسعه دهندگان بتوانند آپدیتی را به صورت فراگیر منتشر کنند، دیگر دلیلی برای جا ماندن اپلیکیشن های MacOS از همتایان موبایلی شان باقی نمی ماند.

احتمالاً مهم ترین مزیت تصمیم اخیر اپل، دسترسی دارندگان MacOS به اپلیکیشن هایی خواهد بود که در حال حاضر تنها روی iOS عرضه شده اند. با این حال گفتنی است که بسیاری از اپلیکیشن های پلتفرم فراگیر ویندوز مورد انتقادات فراوان قرار گرفتند زیرا به نظر می رسید که یک نرم افزار موبایل، در حال اجرا روی سخت افزاری است که هچوقت برای پشتیبانی از آن طراحی نشده است.

بنابراین اگر تلاش برای ترجمه رابط لمسی به رابط ماوس و کیبورد آنطور که باید و شاید پیاده سازی نشود، بستر فراگیر اپل احتمالاً در جلب توجه مخاطبان ناکام می ماند و توسعه دهندگان هم دلیلی برای استفاده از این پلتفرم نخواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Xbox
    Xbox | ۳۰ آذر ۱۳۹۶

    مایکروسافت در چند سال اخیر با ویندوز این هدف را دنبال می کرد این که ویندوز یک پلتفرم برای همه انواع وسایل از گوشی تا پی سی باشد.

مطالب پیشنهادی