ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دوران شکوه خودروهای اسپرت؛ سهم ده درصدی AMG محصولات مرسدس بنز

وقتی نشان AMG بر روی یک مرسدس نصب می شود، به معنای اینست که با نسخه ای بسیار هیجان انگیزتر و قوی تر نسبت به مدل استاندارد روبرو هستیم. مدل های حامل نشان AMG اگر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

وقتی نشان AMG بر روی یک مرسدس نصب می شود، به معنای اینست که با نسخه ای بسیار هیجان انگیزتر و قوی تر نسبت به مدل استاندارد روبرو هستیم.

مدل های حامل نشان AMG اگر چه به لحاظ عملکرد فنی در سطحی فوق العاده بالاتر قرار دارند، اما به همین نسبت قیمت بیشتری را نیز از علاقه مندان طلب می کنند، به ویژه اینکه اگر این نشان با ارقام 63 یا 65 ترکیب شده باشد.

اشتوتگارتی ها اخیرا سیاستی را در پیش گرفته اند که بر اساس آن نسخه های AMG بیشتری ارایه می شود، با این حال برخی از طرفداران متعصب مخالف این سیاست بوده و معتقدند که با این روند جذابیت نشان AMG کمتر می شود.

طبق گزارشی که اخیرا در پایگاه خبری Automotive News منتشر شده، ظاهرا سیاست اشتوتگارتی ها نتیجه بخش بوده و میزان فروش نسخه های AMG روند صعودی مناسبی داشته است.

همانند سال گذشته مرسدس بنز امسال نیز از لحاظ فروش وضعیت بسیار خوبی داشته و به احتمال قریب به یقین باز هم لقب پرفروش ترین برند لوکس را از آن خود خواهد کرد. آنطور که آمارها حکایت دارند، از هر 10 خودرویی که اشتوتگارتی ها در ایالات متحده می فروشند، یک مدل حامل نشان AMG است، به عبارت دیگر مدل های AMG اکنون 10 درصد از محصولات مرسدس را در این کشور تشکیل می دهند.

تا ماه نوامبر 2017 میزان فروش نسخه های AMG در ایالات متحده با 50 درصد رشد به 30,116 رسیده، حال آنکه فروش کلی مرسدس 2 درصد کاهش داشته و این شرکت موفق به تحویل 302,043 شده است.

این مساله می تواند گویای افزایش محبوبیت نسخه های تقویت شده نسبت به مدل های استاندارد – خصوصا سری AMG 43 که در واقع پر کننده شکاف بین مدل های پایه و سری فوق العاده قدرتمند AMG 63  هستند - باشد.

با توجه به اینکه در آینده نزدیک AMG سری 53 را با یک پیشرانه هیبریدی (شامل موتور بنزینی شش سیلندر خطی و موتور برقی) به جمع اعضای خانواده خود اضافه خواهد کرد، انتظار می رود فروش محصولات این برند بیش از پیش فزونی یابد. در همین راستا مرسدس تصمیم گرفته که نمایندگی های انحصاری AMG را در ایالات متحده به عدد 90 برساند.

آقای توبیاس موئرس (Tobias Moers) مدیر بخش AMG با اشاره به فروش خوب سری 43 گفته که رشد محبوبیت محصولات این برند فراتر از انتظار بوده است. وی به نقش بسیار موثر بازار ایالات متحده در رشد فروش محصولات AMG نیز اشاره کرده و افزوده که این کشور بیشترین سهم از تولیدات AMG را در اختیار دارد.

ناگفته نماند رقیب مستقیم مرسدس بنز یعنی ب ام و نیز سیاست مشابهی را در پیش گرفته و قرار است در سال های آتی مدل های M بیشتری را به میدان بفرستد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • opda511
    opda511 | ۱ دی ۱۳۹۶

    فقط مرسدس و دیگر هیچ

مطالب پیشنهادی