ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل می خواهد شما را در فیلم های سینمایی و مسابقات ورزشی غرق کند

صنعت سرگرمی روز به روز در تلاش است تا تجربیات تازه و متفاوتی برای مصرف کنندگان به ارمغان بیاورد و نمایشگرهایی با رزولوشن بالا یا واقعیت مجازی، تنها بخشی از این تلاش ها هستند. مدیرعامل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۵۲

صنعت سرگرمی روز به روز در تلاش است تا تجربیات تازه و متفاوتی برای مصرف کنندگان به ارمغان بیاورد و نمایشگرهایی با رزولوشن بالا یا واقعیت مجازی، تنها بخشی از این تلاش ها هستند. مدیرعامل اینتل، برایان کرانیچ اخیراً از فرصت خود در نمایشگاه CES لاس وگاس استفاده کرده و از طرحی مفهومی رونمایی به عمل آورده که با استفاده از مجموعه دوربین های با کیفیتی، تماشاگر را در میانه یک صحنه از یک فیلم یا زمین مسابقه فوتبال قرار می دهد.

به گفته مدیرعامل اینتل، این تکنولوژی تازه می تواند تجربه مصرف کنندگان را در هر حوزه ای تغییر دهد؛ از خرده فروشی و توریسم و تبلیغات گرفته تا سرگرمی، آموزش و حتی پزشکی. اگرچه این مفهوم تازه نیازمند قدرت پردازشی بسیار بالا و به تبع آن، هزینه تولید بیشتر است اما اینتل معتقد است که شاهد تغییری اساسی در تجربه تماشاگران از فیلم ها و مسابقات ورزشی خواهیم بود و به همین خاطر، فیلم سازان به استفاده از آن روی خواهند آورد.

اینتل در جریان رونمایی از این طرح، دمویی از دوربین هایی به نمایش درآورد که دور تا دور یک زمین فوتبال قرار گرفته اند و مسابقه را تقریباً از هر زاویه ای که بتوان متصور شد ضبط می کنند. با بهره گیری از پتانسیل های این تکنولوژی، تماشاگران می توانند مسابقه را در محیط واقعیت مجازی و از هر زاویه ای که تمایل دارند مشاهده کنند. دید 360 درجه ای هم به کمک اطلاعات حجمی ساخته می شود.

در نهایت گفتنی است اینتل قصد دارد این تکنولوژی تازه را به المپیک زمستانی بعدی بیاورد و به کاربران اجازه خواهد داد تا بیش از 30 رویداد زنده را در محیط واقعیت مجازی تماشا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی