ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Fisker EMotion
خودرو

فیسکر از سدان برقی لوکس و سریع EMotion در CES 2018 رونمایی کرد

سرانجام پس از مدت ها انتظار کمپانی آمریکایی فیسکر از سدان برقی خود با نام  EMotion در نمایشگاه CES رونمایی کرد. این خودرو که رقیب مستقیم تسلا مدل S محسوب می شود، از مشخصات خیره ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

سرانجام پس از مدت ها انتظار کمپانی آمریکایی فیسکر از سدان برقی خود با نام  EMotion در نمایشگاه CES رونمایی کرد. این خودرو که رقیب مستقیم تسلا مدل S محسوب می شود، از مشخصات خیره کننده ای برخوردار بوده و می تواند براحتی بسیاری از اتومبیل های الکتریکی را به چالش بکشاند.

Fisker EMotion

نیروی لازم برای به حرکت در آوردن فیسکر Emotion توسط چهار موتور برقی تامین می شود؛ به عبارت بهتر هر کدام از چرخ ها نیروی خود را از یک موتور مستقل دریافت می کنند. این موتورها در مجموع 575 کیلووات یا 769 اسب بخار قدرت دارند و می توانند در زیر 2.5 ثانیه Emotion را به سرعت 60 مایل (97 کیلومتر) در ساعت رسانده و امکان دستیابی به نهایت سرعت 161 مایل (260 کیلومتر) در ساعت را میسر کنند.

Fisker EMotion

آنطور که فیسکر ادعا کرده، به لطف باتری های ساخت ال جی این خودرو قادر است تا 400 مایل (حدود 640 کیلومتر) مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد که در صورت عملی شدن بیشتر از قوی ترین نسخه مدل S با توانایی پیمایش 540 کیلومتر مسافت خواهد بود.

اگر چه درباره ظرفیت باتری ها حرفی به میان نیامده اما به گفته فیسکر EMotion با توجه به تکنولوژی UltraCharger تنها با 9 دقیقه شارژ می تواند تا 160 کیلومتر مسافت را طی کند. این خودرو به فناوری خودران سطح 4 مجهز شده و قابلیت هدایت خودکار را نیز دارد.

Fisker EMotion

در کنار عملکرد فنی مثال زدنی، طراحی خاص EMotion نیز یکی از نقاط قوت بارز آن است. بدنه ای کوپه مانند، چراغ های خاص در جلو و عقب، باز شدن پروانه ای هر چهار در، فاصله بسیار کم چرخ ها با گوشه های اتاق و رینگ های غول پیکر 24 اینچی برخی از ویژگی های ظاهری جذاب این خودرو هستند.

Fisker EMotion

در داخل کابین کیفیت مواد به کار رفته و فضای موجود با خودرویی مثل مرسدس بنز S کلاس قابل مقایسه است. برای نمایش اطلاعات مورد نیاز راننده در مجموع سه صفحه نمایش بزرگ در نظر گرفته شده که در نوع خود کم نظیر است. در نسخه Chauffeur Edition هم یک نمایشگر 27 اینچی برای سرنشینان عقب نصب می شود.

Fisker EMotion

فیسکر EMotion با قیمت پایه 129 هزار دلار برای تولید در سال 2020 برنامه ریزی شده؛ بد نیست بدانید این رقم حدود 6 هزار دلار کمتر از رقیب مستقیم یعنی تسلا مدل S P100 است.

Fisker EMotion

در کنار خودروی هیجان انگیز EMotion، فیسکر از فناوری انقلابی خود در زمینه ساخت باتری نیز در CES رونمایی کرده است. طبق ادعای این کمپانی، با این تکنولوژی جدید باتری اتومبیل های برقی در آینده قادر خواهند بود نیروی لازم برای پیمایش بیش از 500 مایل (800 کیلومتر) مسافت با یک بار شارژ را تامین کنند.

fisker-solid-state-battery

این باتری ها که از سال 2023 در محصولات فیسکر به کار گرفته خواهند شد، تا 2.5 برابر عملکرد بهتری نسبت به نمونه های لیتیوم یونی کنونی داشته و هزینه ساخت آنها به اندازه یک سوم خواهد بود.

یکی از ویژگی های شاخص تکنولوژی فیسکر، شارژ باتری در عرض تنها 60 ثانیه است که در صورت راه یافتن به مدل های تولیدی به معنای واقعی یک انقلاب محسوب خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۲ دی ۱۳۹۶

    تا 2020 که تسلا همینجوری نمیمونه. اونم برد و تکنولوژی اتوموبیلهاش رو افزایش میده. مهم ایته که الان هیچ ماشین برقی به پای تسلا نمیرسه.
    مقایسه یه ماشین 2012 با ماشین 2020 اشتباهه
    هرچند این هم ماشین خوبی به نظر میرسه

  • علی بحرینی
    علی بحرینی | ۲۲ دی ۱۳۹۶

    خیلی قشنگ و شیکه واقعا قابل رقابت با ماشین های تلاس هم هست

  • sina.z
    sina.z | ۲۱ دی ۱۳۹۶

    طراحی جذابی داره....

مطالب پیشنهادی