ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

یکی از متخصصین پلیس فدرال آمریکا، کمپانی اپل را «عوضی» خواند

اگر اخبار سال گذشته را به یاد داشته باشید، اپل از ایجاد یک در پشتی برای پلیس فدرال آمریکا ممانعت کرد. این نرم افزار مخصوص، می توانست به پلیس آمریکا اجازه دهد تا آیفون 5c ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

اگر اخبار سال گذشته را به یاد داشته باشید، اپل از ایجاد یک در پشتی برای پلیس فدرال آمریکا ممانعت کرد. این نرم افزار مخصوص، می توانست به پلیس آمریکا اجازه دهد تا آیفون 5c تیرانداز سن برناردینو را باز کنند. اپل به این خاطر از همکاری با FBI سرباز زد که نگران بود در صورت ربوده شدن این نرم افزار، تمام آیفون های موجود در بازار نسبت به حمله هکرها و سرقت اطلاعات آسیب پذیر می شوند.

استفان فلتلی، یکی از متخصصین FBI روز گذشته در کنفرانس بین المللی امنیت سایبری در منهتن شرکت کرد و به خاطر سختی فرآیند باز کردن قفل آیفون، کمپانی اپل را «عوضی» خواند. وی در بخشی از سخنان خود اضافه کرد که «اپل در کارهای هوشمندانه و شیطانی بسیار ماهر است».

با محدود کردن تعداد پسووردهایی که می توان در یک زمان وارد کرد از 45 پسوورد بر ثانیه به 1 پسوورد در هر 18 ثانیه، اپل در حال مبارزه با متدی برای کشف رمز عبور است که تحت عنوان «Brute Force» شناخته می شود. این متد، رمزهای متعدد با ترکیب های گوناگون را امتحان می کند تا در نهایت، پسوورد کشف شود. اما با کاهش دفعاتی که می توان رمز را در هر دقیقه وارد کرد، اپل توانسته مدت زمان شکسته شدن قفل آیفون را از «دو روز» به «دو ماه» برساند.

متخصص پلیس فدرال آمریکا علاوه بر حمله کلامی به اپل، به تمجید از کمپانی Cellebrite پرداخته که بنابر گزارش ها، با دریافت هزینه ای از سوی FBI توانست آیفون ضارب سن برناردینو را آنلاک کند. فلتلی عملاً گفت Cellebrite شرکتی «آنتی اپل» است که قطعاً به فروش دیوایس های مخصوص هک از سوی این کمپانی به مجریان قانون در سراسر جهان اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • مرگ بر ساندیس خور
    مرگ بر ساندیس خور | ۲۲ دی ۱۳۹۶

    شیپلاش عوضی ترن?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی