ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش آخر سال NPD منتشر شد؛ پلی استیشن 4 و Call of Duty: WWII در صدر

گزارش های منتشر شده از سمت NPD حاکی از این است که کنسول نینتندو سوییچ با فروش ۱.۵ میلیون دستگاهی در این ماه، پر فروش ترین کنسول ماه گذشته بوده و پلی استیشن 4 نیز  ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

گزارش های منتشر شده از سمت NPD حاکی از این است که کنسول نینتندو سوییچ با فروش ۱.۵ میلیون دستگاهی در این ماه، پر فروش ترین کنسول ماه گذشته بوده و پلی استیشن 4 نیز  جایگاه پر فروش ترین کنسول سال 2017 میلادی را کسب است.

سوییچ در عمر ده ماهه خود تا کنون موفق به فروش 4.8 میلیون واحدی شده تا سریع ترین کنسول در تاریخ ایالات متحده باشد که در مدت زمان ده ماهه، به این رقم می رسد.

کنسول دستی نینتندو یعنی 3DS نیز از اوضاع خوبی برخوردار است. تمام ورژن های مختلف این کنسول روی هم در ماه دسامبر 750 هزار دستگاه فروش رفته اند تا این کنسول بهترین فروش در ماه دسامبر را از سال 2014 تجربه کند.

نینتندو سوییچ در NPD
تبدیل شدن نینتندو سوییچ به پر فروش ترین کنسول ماه گذشته قابل پیش بینی بود.

فروش سالانه 3DS نسبت به سال گذشته نیز شاهد افزایش 27 درصدی نسبت به سال گذشته بوده و این کنسول تا به این جای کار به فروش کلی 21 میلیون واحدی رسیده که موفقیت بزرگی برای نینتندو محسوب می شود.

فروش کلی تمام دستگاه های نینتندو در ماه دسامبر به رقمی بیش از 2.6 میلیون دستگاه می رسد. همچنین 6 بازی از پلتفرم نینتندو سوییچ نیز در چارت 20 بازی پرفروش ماه گذشته میلادی، قرار گرفته اند.

بازی Super Mario Odyssey در رده سوم،  Mario Kart 8 Deluxe در رده چهارم، The Legend of Zelda: Breath of the Wild در رده نهم و در نهایت بازی Splatoon 2 به رده 16 ام در جدول پرفروش ترین ها رسیده اند. البته طبق معمول در گزارش NPD تنها فروش فیزیکی بازی ها در نظر گرفته شده است.

همچین NPD گزارشی از پر فروش ترین بازی های سال گذشته میلادی در ایالات متحده منتشر کرده که نشان از صدرنشینی قابل پیش بینی آخرین نسخه از سری کال او دیوتی یعنی Call of Duty: WWII دارد. جدول فروش ده بازی پر فروش سال گذشته به شرح زیر است:

  1. Call of Duty: WWII
  2. NBA 2K18
  3. Destiny 2
  4. Madden NFL 18
  5. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  6. Grand Theft Auto V
  7. Ghost Recon: Wildlands
  8. Star Wars: Battlefront II
  9. Super Mario Odyssey
  10. Mario Kart 8

کنسول ایکس باکس وان نیز به دومین کنسول پرفروش در ماه گذشته بود و پلی استیشن 4 نیز پشت این دو کنسول قرار گرفت. ما انتظار انتشار جزییات بیشتری از سمت NPD را داشتیم ولی از آن جایی که مایکروسافت مدتی است که از اعلام میزان فروش ایکس باکس وان سر می زند، گله ای بر این قضیه وارد نیست.

البته فروش فوق العاده سوییچ در ماه های اخیر باعث نشده تا پلی استیشن 4 صدر جدول پرفروش ترین کنسول سال گذشته را از دست بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۲۹ دی ۱۳۹۶

    به نظر من مسخره ترین کالاف که wwii هست. انگار برای دستگرمی ساخته بودنش.

مطالب پیشنهادی