ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: دستگاه تصفیه هوای سامسونگ C60

آلودگی هوا سالانه جان ۳ میلیون نفر را می گیرد و به یکی از تهدید های اساسی برای زندگی در شهرهای بزرگ تبدیل شده است. همین موضوع تولید کنندگان حوزه فناوری را به تکاپو انداخته ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

آلودگی هوا سالانه جان ۳ میلیون نفر را می گیرد و به یکی از تهدید های اساسی برای زندگی در شهرهای بزرگ تبدیل شده است. همین موضوع تولید کنندگان حوزه فناوری را به تکاپو انداخته تا با طراحی دستگاه های تصفیه هوا، راه حلی برای محافظت از سلامتی کاربران فراهم نمایند. از بین مدل های متنوعی که در بازار وجود دارند در این بررسی دستگاه تصفیه هوای AC-C60AVWA ساخت سامسونگ را انتخاب کردیم، محصولی که علاوه بر طراحی زیبا امکانات جذابی هم دارد، از جمله امکان کنترل با اپلیکیشن موبایل و پاک کردن ویروس ها از هوای محیط. برای آشنایی بیشتر با عملکرد دستگاه، در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

طرحی و امکانات

طراحی مشبک در جلوی بدنه به AC-C60AVWA امکان می دهد هوا را با حجم زیاد به داخل مکش کند. بالا و دو طرف بدنه هم دریچه هایی وجود دارد که هوای تصفیه شده را با فن های قدرتمند در ۳ جهت پراکنده می کند. AC-C60 به لطف این طراحی قادر است هوای پالایش شده را به دور دست پرتاب کند و تا ۶۰ متر مربع را تحت پوشش خود قرار دهد.

دستگاه تصفیه هوای سامسونگ ۱۱.۶ کیلوگرم وزن دارد، اما به لطف چرخ های روانی که زیر بدنه تعبیه شده به راحتی جابجا می شود، در نتیجه می توانید آن را به بخش های مختلف منزل انتقال دهید و فضای بیشتری را پالایش کنید. نکته ی جالب اینکه این چرخها به شکل مخفی طراحی شده و از نمای روبرو قابل مشاهده نیستند.

بالای بدنه نمایشگری برای مشاهده میزان آلودگی تعبیه شده و دکمه های کنترل عملکرد دستگاه هم در این بخش هستند، مواردی از جمله تعیین سرعت فن، فعال کردن حالت کم صدا برای خواب، فعال کردن قابلیت حذف ویروس از هوا، تایمر برای تنظیم زمان توقف فعالیت و دکمه قفل که امکان می دهد از تغییر تنظیمات به دست کودکان جلوگیری کنید.

C60 برای تشخیص آلودگی از دو حسگر گرد و غبار و گاز استفاده می کند که در سمت راست بدنه هستند. دستگاه پس از محاسبه مقدار آلودگی، از ۴ رنگ مختلف برای مشخص کردن آن استفاده می کند که برچسبی در سمت چپ بدنه برای توضیح آنها نصب شده است، از رنگ قرمز که بیشترین آلودگی را هشدار می دهد تا رنگ آبی که خیال کاربر را از وجود هوای پاک آسوده می کند.

ارتفاع C60 به ۷۳۸ میلی متر می رسد، طول دستگاه ۳۶۰ میلی متر و عرض بدنه ۲۹۳ میلی متر است. البته مدل C60 یک برادر بزرگتر هم با نام B90 دارد که بلندتر است، داخل بدنه ۲ فن دارد و تا ۹۳ متر مربع را با سیستم فیتلرینگ ۵ گانه پوشش می دهد.

ناگفته نماند که بدنه C60 سفید است اما بخش بالای بدنه در ۴ رنگ سفید، نقره ای، طلایی و مشکی قابل انتخاب است تا امکان هماهنگ کردن آن با رنگ دکوراسیون منزل وجود داشته باشد. در نهایت به فیلترهای داخل بدنه می رسیم که برای دسترسی به آنها باید پنل مشبک جلوی بدنه را جدا کنید.

عملکرد

داخل بدنه C60 فیلترهای مختلفی وجود دارد که در ۴ مرحله عملیات حذف عوامل مضر را انجام می دهند. در مرحله اول Pre Filter ذرات درشت تر را به دام می اندازد و فیلتر بعدی برای حذف بوهای آزار دهنده کاربرد دارد. فیلتر PM 2.5 ذرات معلق کوچک تر از ۲.۵ میکرون را حذف می کند که بسیار ریز هستند و با ورود به ریه، پس از عبور از دیواره ریه به جریان خون انسان وارد می شوند و یکی از عوامل مهم ایجاد بیماری های مزمن تنفسی و مشکلات مختلف سلامتی در انسان ها به شمار می روند. فیلتر نهایی هم وظیفه حذف ویروس ها را بر عهده دارد و احتمال ابتلا به بیماری هایی مثل آنفولانزا را کاهش می دهد.

C60 در مجموع با راندمان ۹۹.۹ هوای محیط را پاکسازی می کند و قادر است ظرف هر ۲۴ ساعت ۱۰ میلیون متر مکعب هوا را تصفیه کند که حجم قابل توجهی به حساب می آید. اما چیزی که تصفیه هوای C60 را از بسیاری رقبا جدا می کند امکان اتصال این محصول به وای-فای است. البته برای این منظور لازم است دانگل مورد نیاز را به شکل جداگانه تهیه کنید. پس از متصل کردن C60 به اینترنت می توانید دستگاه را از طریق اپلیکیشن موبایل روشن کنید تا محیط پیش از رسیدن شما پاکسازی شود. این اپلیکیشن همچنین زمان تعویض فیلترها را به شما اطلاع می دهد و امکان رصد کردن میزان آلودگی از راه دور را فراهم آورده است.

در حالت عادی یک اتاق ساکت و آرام حدود ۳۰ دسیبل نویز دارد و این مقدار با روشن کردن دستگاه تصفیه هوای C60 به ۵۰ دسیبل افزایش پیدا می کند که چندان قابل توجه نیست، اما اگر این موضوع مزاحم استراحت شما می شود، می توانید با فعال کردن حالت خواب یا Sleep Mode صدای عملکرد دستگاه را کاهش دهید. ضمناً با زدن دکمه تایمر، دستگاه برای مدت ۳۰ دقیقه به پالایش هوا ادامه می دهد و پس از آن خاموش می شود. مصرف برق دستگاه نیز ۶۰ وات است که بر اساس میزان استفاده ی خود می توانید هزینه ی آن را محاسبه کنید.

جمع بندی

دستگاه تصفیه هوای سامسونگ AC-C60AVWA/HC با فیلتر ۴ گانه هوا رابا راندمان ۹۹.۹ درصد از آلودگی هایی مثل گازهای مضر، گرد و غبار بسیار ریز، ویروس ها و ذرات آلرژی زا پاکسازی می کند. این محصول قادر است تا ۶۰ متر مربع را پوشش دهد و به لطف چرخهای زیر بدنه می توانید به راحتی آن را در محیط جابجا کنید. حسگرهای دستگاه گاز و گرد و غبار را شناسایی و میزان آلودگی را به راحتی با نشانگر رنگی روی بدنه نمایش می دهد. با اضافه کردن یک دانگل، می توانید دستگاه را به اینترنت متصل کنید و با اپلیکیشن موبایل از راه دور کنترل نمایید. مثلا قبل از اینکه به محل برسید، عملیات تصفیه هوا را آغاز کنید یا میزان آلودگی را ببینید.

عملکرد دستگاه در حالت عادی ۵۰ دسیبل صدا ایجاد می کند که رقم کاملاً قابل قبولی است اما در صورت تمایل می توانید برای کاهش صدا حالت خواب یا Sleep Mode را فعال کنید. دستگاه تصفیه هوای C60 سامسونگ در مجموع با طراحی زیبا و عملکرد مناسب خود نمره قبولی را دریافت می کند. ناگفته نماند که این محصول در بازار با قیمت حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

مزایا
  • عملکرد کم صدا و پر توان
  • دارای چرخ برای انتقال راحت
  • امکان کنترل با اپلیکیشن موبایل
  • امکان حذف ویروس ها
معایب
  • عدم وجود رطوبت ساز
  • دانگل مورد نیاز برای استفاده از اپلیکیشن جداگانه فروخته می شود
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • saeed ......
    saeed ...... | ۴ بهمن ۱۳۹۶

    لطفآ موقع نقد و بررسی دستگاه های تصفیه هوا مدت زمان کار کرد فیلتر هم بنویسید چون فیلتر هاشون معمولا گرون هستن اینجوری هم که من تو این ت

    • saeed ......
      saeed ...... | ۴ بهمن ۱۳۹۶

      تصویر میبینم فیلتر های کوچیکی داره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی