ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شامپانزه
علمی

دانشمند آمریکایی مدعی خلق موجودی از لقاح انسان و شامپانزه در یک قرن پیش شد

اخیرا یکی از اساتید دانشگاه آلبانی نیویورک مدعی شده که محققان آمریکایی صد سال پیش موجودی را که حاصل لقاح انسان و شامپانزه بوده خلق کرده و سپس آن را سر به نیست کرده اند. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۳۳

اخیرا یکی از اساتید دانشگاه آلبانی نیویورک مدعی شده که محققان آمریکایی صد سال پیش موجودی را که حاصل لقاح انسان و شامپانزه بوده خلق کرده و سپس آن را سر به نیست کرده اند.

این روانشانس آمریکایی که «گوردون گالوپ» نام دارد در مصاحبه با نشریه «سان» و به نقل از یکی از اساتیدش تاکید کرده این به اصطلاح «هیومنزی» را در آزمایشگاهی واقع در «Orange Park» کالیفرنیا به دنیا آورده اند:

این آزمایش در اولین مرکز مطالعات نخستین سانان آمریکا صورت گرفته و طی آن اسپرم یک اهداکننده ناشناس به شامپانزه ای ماده تزریق شده است. در این آزمایش نه تنها شامپانزه باردار شده بلکه با موفقیت وضع حمل نیز کرده است.

گوردون گالوپ
گوردون گالوپ

وی معتقد است که چند هفته پس از به دنیا آمدن نوزاد محققان به خاطر ملاحظات اخلاقی و معنوی او را از بین برده اند.واژه هیومنزی که توسط گالوپ ابداع شده در اواسط دهه 1970 و پس از معروف شدن یک شامپانزه به نام اولیور فراگیر شد. این شامپانزه که کچل بود می توانست مشابه انسان روی پاهایش راه برود.

هیومنزی
اولیور

در آن زمان شایعاتی مبنی بر هیومنزی بودن این حیوان به راه افتاد، با این حال آزمایشات پزشکی خلاف آن را ثابت کرد.

به نظر می رسد که دهه 1920 زمان اوج مطالعات این چنین بوده چرا که در همین زمان یک پزشک معروف روسی به نام «ایلیا ایوانوف» از طریق لقاح انسان و شامپانزه به دنبال خلق ابرسربازهایی با توانایی های فوق العاده بود، اما تلاش های وی با شکست همراه شد.هیومنزیدر سال 1967 نیز یک شامپانزه ماده در چین به روشی مشابه باردار شد اما پس از تعطیلی مرکز مجری طرح، این شامپانزه به دلیل بی توجهی تلف شد.

گالوپ معتقد است که شواهدی از قبیل فسیل ها، تحقیقات دیرینه شناسی و بیوشیمیایی و حتی خود DNA حاکی از این است که نژاد انسان قابلیت ترکیب با شامپانزه، میمون و گوریل را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶

    فك كنم يكيشون 8 سال رييس جمهور شد يجايي

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی