ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی موبایل P Smart را وارد بازار ایران کرد

شرکت هواوی به تازگی موبایل جدیدی به نام «پی اسمارت» (P Smart) را به سبد متنوع میان رده هایش در بازار کشورمان اضافه کرده و آن را محصولی برای جوانان می نامد. در ادامه می ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

شرکت هواوی به تازگی موبایل جدیدی به نام «پی اسمارت» (P Smart) را به سبد متنوع میان رده هایش در بازار کشورمان اضافه کرده و آن را محصولی برای جوانان می نامد. در ادامه می توانید قابلیت ها و امکانات این تلفن همراه را در بیانیه خبری هواوی مطالعه کنید.

هواوی P Smart؛ موبایلی زیبا و خوش قیمت با امکانات زیاد برای جوانان

موبایل جدید میان رده هواوی با نام Huawei P Smart به بازار ایران وارد شد. این محصول با داشتن قابلیت های گسترده، ظاهری زیبا و قیمتی مناسب می تواند به عنوان انتخابی مناسب مد نظر نسل جوان باشد.

پی اسمارت با بهره مندی از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی نسخه 8 و جدیدترین نسخه رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی EMUI 8.0 برای فراهم آوردن جدیدترین امکانات نرم افزاری در آن به همراه یک مانیتور FullView در اختیار کاربران قرار می گیرد. الگوریتم اختصاصی هواوی برای زیبا سازی چهره، گرفتن سلفی با اشاره دست و قابلیت های دیگر Huawei P Smart را به انتخابی ایده آل برای علاقمندان سلفی و به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی بدل ساخته است.

صفحه نمایش FullView: وسعت تصویر

صنعت تلفن های هوشمند به عصر صفحه نمایش های تمام صفحه یا FullView وارد شده اند. P Smart هم از این قاعده مستثنی نیست و از یک مانیتور با اندازه 5.65 اینچ با نسبت نمایش 18:9 و رزولوشن +FHD معادل 1080 در 2160 پیکسل بهره مند شده است. نسبت صفحه نمایش به بدنه در این موبایل 76 درصد است که در میان میان رده های بازار با قیمت مشابه، رقم خوبی محسوب می شود. این نسبت به خوبی نشان می دهد که هواوی در این تلفن هوشمند تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مانیتوری بدون حاشیه و با طراحی کارآمد که بیشتر سطح آن با مانیتور پوشیده شده را در اختیار کاربران قرار دهد.

اندازه این مانیتور به خوبی مناسب کار با دو نرم افزار به طور همزمان است و هواوی در P Smart امکان تقسیم صفحه نمایش به دو قسمت را برای این امر پیش بینی کرده. این صفحه نمایش از استاندارد 2.5D بهره مند بوده و لبه های آن به شکل منحنی طراحی شده که این امر به زیباتر و خوش دست تر بودن آن کمک زیادی کرده است.

بدنه فلزی با طراحی زیبا

بدنه این تلفن همراه فلزی است و در سه رنگ مشکی، آبی و طلایی به بازار عرضه شده است. P Smart برای امنیت بیشتر از سنسور اثر انگشت هم بهره می برد که همانند سایر محصولات هواوی از سرعت و دقت بالایی برخوردار است. این سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه قرار گرفته. ضخامت این دستگاه کمتر از 8 میلی متر و تنها 7.45 میلی متر بوده و گوشه های گرد آن هم موجب قرار گرفتن راحت آن در دست شده است.

عکس های با کیفیت با وجود دوربین دوگانه

هواوی برای دوربین اصلی P Smart از لنز دوگانه بهره گرفته که یک 13 مگاپیکسل و دیگری دو مگاپیکسل است. بهره گیری از دوربین دوگانه در موبایل های رقیب P Smart در برندهای دیگر در این رده قیمتی وجود ندارد و این محصول اولین مدلی در بازار با این قیمت است که دوربین دوگانه دارد.

بهره گیری از قابلیت PDAF در این دوربین موجب شده سرعت فوکوس در این مدل بالا باشد و حتی از اجسام در حال حرکت هم عکس های شفافی گرفته شود. به علاوه برخی قابلیت های دیگر هم موجب کارآمدی بیشتر عکاسی با این دوربین شده است که از آن جمله می توان به عکاسی با تشخیص حرکت دست، زیباسازی کارآمد چهره سوژه ها، 16 سطح محو کردن زمینه عکس در حالت بوکه (Bokeh) اشاره کرد. همچنین اندازه دیافراگم بزرگ این موبایل موجب نورگیری مناسب لنز آن شده. همه این امکانات با وجود چیپ ISP اختصاصی برای این دوربین بسیار سریع کارهای مد نظر کاربر را روی عکس ها پیاده سازی می کند.

دوربین سلفی P Smart هم یک دوربین 8 مگاپیکسلی است که در این بخش هم از حالت های زیباسازی در حالت عکاسی پرتره پشتیبانی می کند. به علاوه دوربین سلفی این تلفن همراه با تشخیص دقیق چهره سوژه حتی می تواند جنسیت آن را حدس زده و افکت های لازم را به صورت خودکار به عکس تخصیص دهد.

تجربه کاربری روان با رابط کاربری EMUI 8.0 در کنار پردازنده Kirin 659

EMUI 8.0 آخرین نسخه از رابط کاربری Huawei است که در P Smart هم در کنار جدیدترین نسخه سیستم عامل اندورید یعنی نسخه 8 قرار گرفته. تلفیق این رابط کاربری با پردازنده هشت هسته ای Kirin، قابلیت یادگیری ماشینی، هوشمندی در تشخیص رفتار کاربر و شرایط محیط، تجربه کاربری متفاوتی را در اختیار کاربران P Smart قرار می دهد.

در پردازنده هشت هسته ای Kirin 659 ، چهار هسته با سرعت 2.35 و چهار هسته با سرعت 1.7 گیگاهرتز کار می کنند. لازم به ذکر است که این پردازنده قبلاً در محصولات میان رده و بالارده هواوی هم استفاده شده و از این حیث به عملکرد آن اطمینان کامل وجود دارد.

سنسور اثر انگشت سریع

هواوی از نسخه Fingerprint 4.0 برای سنسور اثر انگشت این تلفن همراه بهره گرفته است. این سنسور می تواند در 0.3 ثانیه اثر انگشت کاربر را شناسایی کند که سرعت بالایی محسوب می شود. به علاوه این سنسور اثر انگشت در بخش های مختلف کاربردهای مختلف پیدا می کند، مثلاً در حالت عکاسی سلفی می تواند به عنوان دکمه شاتر عمل کند یا موقع فعال شدن زنگ ساعت، آن را خاموش نماید.

قیمت به صرفه

با وجود امکاناتی که این تلفن همراه را به یک مدل میان رده کارآمد در مقایسه با رقبای هم رده بدل ساخته، پی اسمارت با قیمت 220 دلار به بازار ایران عرضه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • atamoosavi
    atamoosavi | ۶ خرداد ۱۳۹۷

    با سلام خدمت همه دوستان میخواستم اینجا نتیجه تحقیقاتم که منجر به خرید P smart شد و مقایسه ای که بین P smart و galaxy J7 pro samsung داشتم رو بگم امیدوارم برای دوستانی که قصد خرید دارن مفید باشه:
    سیستم عامل: تنها گوشی ای تو بازاره که اندروید 8 اوریو که واقعا بی نظیره رو خودش داشت موقع خرید (نه نوت 8 و نه اس 8 ندارند)
    صفحه نمایش: صفحه نمایش P smart بدون حاشیه و تمام صفحه است و اینو گوشیایی حدود 1 میلیون گرون تر سامسونگ دارند
    سی پی یو: سی پی یو قدرتمند 2.36 GHz irinگوشی P smart ولی J7 pro 1.9 GHz که اصلا قابل مقایسه نیست
    دوربین اصلی: دوربین فوق العاده P smart با دو لنز که با استفاده از هوش مصنوعی شی مورد نظر برای عکاسی و محیط اطراف رو تشخیص میده و تصاویر مشابه کیفیت دوربین عکاسی رو میگیره
    دوربین سلفی: لنز قوی با قدرت و کارایی و کیفیتش عین دوربین اصلی بالاست
    باتری: باتری فوق العاده P smart با استفاده دایمی که من از گوشی دارم 1.5 روز شارژ بهم میده
    قیمت: با این همه امکانات قیمت گذاری بسیار مناسبی داره

  • amenehhamidi2018@gmail.com
    amenehhamidi2018@gmail.com | ۴ خرداد ۱۳۹۷

    سلام به همه دوستان من این گوشی رو تقریبا یک ماهه خریدم میخوام در موردش توضیحاتی بدم امیدوارم به دردتون بخوره
    1.ظاهر گوشی عالیه.وزنش کمه و خلاصه خیلی خوش دست
    2.اثر انگشت فوق العاده ای داره..چندین قابلیت مختلف هم داره
    3.از نظر دوربین هم کیفتیش عالیه هم جلو هم عقب..دوربین عقب با nova 2 plus یکین..مقایسه کردم. 4.سرعت گوشیه عالیه هنگ و.. نداره اصلا
    5.کیفیت تصویر عالیه 420p.. به نظرم حتی بهتر از گوشی های سامسونگ هست
    6.در مورد باتری چون صفحه بزرگه و وضوح تصویر بالاست 420p..به نظرم خوب باتری نگه میداره..یه روز اسکرین میده اگه صبح تا شب کار بکشی ازش..پس باتری خوبی داره.. اما فست شارژر نداره 2:40 زمان شارژ کاملش هست که یکم اذیت کننده میباشد
    7. منو و شکل ظاهر گوشی بی نظیره..شبیه ایفون هست..واقعا جز بهترین ها هست ادم فک میکنه گوشی چند میلیونی دستشه
    در کل با توجه به قیمتش فراتر از حد انتظار هست..در خریدش اصلا شک نکنین..

  • Pedirosh
    Pedirosh | ۳ خرداد ۱۳۹۷

    حداکثر سرعت ارتباطات تحت شبکه در پی اسمارت‌ ظاهرا تحت 4G با استاندارد LTE Cat.4 با سرعت 150Mps انجام می‌شود که البته شبکه فورجی این گوشی تنها روی یکی از سیم‌کارت‌ها فعال بوده و دیگری در این هنگام روی شبکه نسل دوم سوئیچ می‌کند. وای‌فای گوشی از نوع 11.n تک بانده (تنها فرکانس 2.4GHz) بوده و بلوتوث آن نیز نسخه 4.2 است. از NFC نیز در این مدل صرفنظر شده است. مسیریابی در این گوشی با ماهواره‌های GPS و GLONASS انجام شده و ارتباطات سیمی آن نیز از طریق پورت microUSB انجام می‌پذیرد. یا منوی قابل اسکرول بالای صفحه‌نمایش تفاوت خاصی نسبت به قبل نداشته است. با یک بار پائین کشیدن این منو علاوه بر اعلان‌برنامه‌ها، نواری از 5 گزینه پیش‌فرض وای‌فای، بلوتوث، موبایل دیتا، پروفایل صوتی و چرخش خودکار صفحه‌‌نمایش در بالا به نمایش در می‌آیند و یک ردیف پایین‌تر نیز به اسلایدر تغییر روشنایی همراه با امکان فعال کردن روشنایی خودکار بر می‌خوریم. به عنوان یک نکته مثبت، آیکون Setting یا تنظیمات کاملا جدا از میانبرهای این قسمت و در بالا قرار دارد و بدین‌ترتیب دسترسی به آن آسان‌تر خواهد بود.

  • parssazzand
    parssazzand | ۳ خرداد ۱۳۹۷

    گوشی Y6 2018 با بهره‌مندی از اندروید ۸ اوریو و جدیدترین نسخه رابط کاربری اختصاصی هوآوی یعنی EMUI 8.0، قابلیت‌های جدیدی نظیر الگوریتم اختصاصی هواوی برای زیبا‌سازی چهره و گرفتن سلفی با اشاره دست در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله‌ی مشخصات فنی این گوشی‌ هوشمند باید به نمایشگر ۵.۶۵ اینچی با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ و رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل یا +FHD اشاره کرد. نزدیک به ۷۶ درصد از مساحت پنل جلوی این گوشی به نمایشگر اختصاص دارد. این صفحه نمایش از استاندارد 2.5D بهره‌ می‌برد و لبه‌های آن به شکل منحنی طراحی شده است. بدنه این گوشی فلزی است و در سه رنگ مشکی، آبی و طلایی به بازار عرضه می‌شود. P Smart برای امنیت بیشتر از سنسور اثر انگشت هم بهره می‌برد که در پشت گوشی قرار گرفته است. ضخامت گوشی مذکور ۷.۴۵ میلی متر است و گوشه‌های گرد آن موجب قرار گرفتن راحت آن در دست می‌شود.

  • Soheilnemati999
    Soheilnemati999 | ۳ خرداد ۱۳۹۷

    هواوی برای دوربین اصلی P Smart از دوربین دوگانه بهره گرفته که شامل یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی در کنار یک سنسور دو مگاپیکسلی است. از ویژگی‌های این دوربین باید به پشتیبانی از فناوری PDAF اشاره کرد که کیفیت عکاسی از سوژه‌های در حال حرکت را افزایش می‌دهد. به‌علاوه برخی قابلیت‌های دیگر هم موجب کارآمدی بیشتر عکاسی با این دوربین شده است که از آن جمله می‌توان به عکاسی با تشخیص حرکت دست، زیباسازی کارآمد چهره سوژه‌ها، ۱۶ سطح محو کردن زمینه عکس در حالت بوکه (Bokeh) اشاره کرد. همچنین اندازه دیافراگم بزرگ این گوشی موجب نورگیری مناسب لنز آن شده است. همه این امکانات با وجود چیپ ISP اختصاصی برای این دوربین، کارهای مد نظر کاربر را بسیار سریع روی عکس‌ها پیاده‌سازی می‌کند. دوربین سلفی P Smart هشت مگاپیکسلی است و در این بخش هم از حالت‌های زیباسازی در حالت عکاسی پرتره پشتیبانی می‌شود. به علاوه دوربین سلفی این گوشی با تشخیص دقیق چهره سوژه حتی می‌تواند جنسیت آن را حدس بزند و افکت‌های لازم را به‌صورت خودکار به عکس تخصیص دهد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی