ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فعالیت های صنعتی منجر به تغییر رنگ بنای تاج محل از سفید به زرد شده است

یکی از معروف ترین ابنیه جهان که سالانه توسط بسیاری از رهبران جهان، خانواده های سلطنتی و ستاره های هالیوودی مورد بازدید قرار می گیرد به خاطر آلودگی هوا در حال تغییر رنگ از سفید ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

یکی از معروف ترین ابنیه جهان که سالانه توسط بسیاری از رهبران جهان، خانواده های سلطنتی و ستاره های هالیوودی مورد بازدید قرار می گیرد به خاطر آلودگی هوا در حال تغییر رنگ از سفید به زرد مایل به قهوه ای است و همین موضوع، واکنش فوری فعالان محیط زیستی را برانگیخته است.

تاج محل، مهم ترین بنای تاریخی هند با قدمتی بیش از 400 سال، به قدری در معرض آلودگی هوا قرار دارد که دیگر به رنگ سفید دیده نمی شود. همین موضوع سبب شده تا قضات هندی سریعاً به وزارت زیست محیط، دستور محافظت از بنای نمادین کشور خود را در برابر آلودگی کارخانه ای منطقه بدهند؛ کارخانه هایی که برای مدت های طولانی بر سر تعطیلی آنها بحث و جدل بوده است.

image

دادگاه عالی هند در حال حاضر خواستار برنامه ای دقیق برای محافظت از تاج محل شده و هشدار داده که سیاست های دولت ایالتی سبب شده تا این بنا در معرض چنین خطری قرار بگیرد. قضات همچنین از دولت ایالات اوتار پرادش خواسته اند تا مستندات لازم برای طرح محافظت از تاج محل را طی یک ماه آتی اعلام کرده و سریعتاً وارد عمل شوند.

دادگاه عالی این سوال را مطرح کرده که چرا صنایع چرم و هتلداری وارد این منطقه شده اند و نیز از دولت ایالتی خواسته تا آمار دقیقی از درخت های کاشته شده، پیش از قطع درختان قدیمی برای ساخت کارخانه های محلی تهیه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • behzad.h
    behzad.h | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

    اینجا صد متری تخت جمشید چاه عمیق میزنن تا زود تر خراب شه!

  • Amin Irani
    Amin Irani | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

    حالا داخل ایران خیلی از این بناها رو خراب می کنن یا مواظب نیستن تا به خودی خود خراب بشه آخه مربوط به قدیم میدونن مال زمانی که اونا دوست ندارن و می خوان تاریخ این کشور رو از بین ببرن و بدتر اینکه با یه برنامه خوب میشه برای گردشگری ازشون استفاده کرد هر چند فقط برای خرابکاری اینا عالین

مطالب پیشنهادی