ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استقبال از ساعت های هوشمند در سال 2017 افزایش یافت

بر اساس گزارش موسسه تحلیلگر بازار IDC، در سال 2017 به تعداد 115.4 میلیون ساعت هوشمند به بازار عرضه شده. همچنین اعلام شده که 32.7 میلیون عدد از این گجت ها در سال گذشته میلادی به ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

بر اساس گزارش موسسه تحلیلگر بازار IDC، در سال 2017 به تعداد 115.4 میلیون ساعت هوشمند به بازار عرضه شده. همچنین اعلام شده که 32.7 میلیون عدد از این گجت ها در سال گذشته میلادی به فروش رفته. بر این اساس به نظر می رسد کاربران به این گجت ها روی خوش نشان داده اند.

به گزارش IDC قیمت متوسط ساعت های به فروش رفته در سال 2017 برابر 380 دلار بوده و اپل موفق شده با عرضه 17.7 میلیون دستگاه رتبه اول را به خود اختصاص دهد. به نظر می رسد یکی از عوامل تأثیر گذار در فروش بالای اپل، عرضه نسل سوم ساعت های هوشمند این کمپانی به بازار باشد.

حالا این سوال مطرح می شود که چه موردی باعث شده کاربران به این گجت ها روی آورند؟ ساعت هایی که تا پیش از این تصور می شد که کاربران به خرید مداوم آنها عادت نخواهند کردبه نظر می رسد یکی از دلایل به قابلیت های پایش سلامتی پیشرفته مربوط باشد. از سوی دیگر بسیاری از کاربرانی که پیش از این دستبندهای ساده ارزان قیمت پایشگر سلامتی را می خریدند، اکنون به خرید ساعت های هوشمند پیشرفته روی آورده اند.

میزان عرضه ساعت های هوشمند در سال 2017 (بر حسب میلیون واحد و سهم هر کمپانی)

البته در این بین برخی از کمپانی ها نتوانسته اند به خوبی با سایرین رقابت کنند. به عنوان نمونه شرکت فیت بیت در سال 2017 از نخستین ساعت هوشمند خود، مدل آیونیک رونمایی کرد ولی به علت عدم ارائه اپلیکیشن های کاربردی متنوع برای آن و نیز به ادعای کمپانی «محیط به شدت تبلیغاتی» (برای این گجت ها از سوی کمپانی های دیگر) با استقبال چندانی موجه نشد.

البته اعلام شده که فیت بیت قصد دارد در آینده اپ های بیشتری را برای سیستم عامل اختصاصی ساعت های خود به نام «Fitbit OS» توسعه دهد و ساعت های هوشمند جدید را در سال جاری میلادی به بازار عرضه کند.

عرضه ساعت های هوشمند از ابتدای عرضه تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه ای را تجربه کرده. در حالی که در سال 2015 در مجموع 20 میلیون عدد از این گجت ها روانه بازار شدند و در مقایسه با میزان عرضه تلفن های هوشمند سهمی یک درصدی را به خود اختصاص داده بودند، ولی در سال 2017 موفق شدند سهمی برابر با 2.1 درصد از تمامی تلفن های هوشمند عرضه شده در همین سال را به خود تخصیص دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

    سامسونگ اگه این تایزن اشغال رو بیخیال میشد و از اندروید ور استفاده میکرد وضعش بهتر بود

مطالب پیشنهادی