ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک سیستم های مالی
تکنولوژی

هکرهای کره شمالی سیستم مالی ترکیه را هدف قرار دادند

به گزارش کمپانی امنیتی «مک آفی» گروهی از هکرهای کره شمالی با نام مستعار «کبرای مخفی» سیستم مالی ترکیه را هدف قرار داده اند. بر این اساس هدف اصلی یکی سازمان های مالی دولتی بوده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

به گزارش کمپانی امنیتی «مک آفی» گروهی از هکرهای کره شمالی با نام مستعار «کبرای مخفی» سیستم مالی ترکیه را هدف قرار داده اند.

بر این اساس هدف اصلی یکی سازمان های مالی دولتی بوده اما نام این سازمان ذکر نشده است. پس از حمله اصلی، سازمان مالی و تجاری دولتی دیگری هدف قرار گرفته و در مرحله بعد سه موسسه مالی بزرگ قربانی شده اند. با این حال از گزارش مک آفی نمی توان به مقیاس این حمله و تعداد دستگاه هایی که در هر سازمان تحت تاثیر قرار گرفته اند، پی برد.

حمله به سیستم های مالی ترکیه بی سابقه نیست و دو سال قبل Akbank TAS، دومین بانک بزرگ این کشور از نظر ارزش بازار از طریق «سویفت»، شبکه انتقال پول جهانی مورد حمله سایبری قرار گرفت. حمله گروه Anonymous به زیرساخت های سایبری این کشور به فلج شدن فعالیت بانک ها، زیرساخت های اینترنتی و وبسایت های دولتی در ترکیه انجامید.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط مقامات کره جنوبی، پیونگ یانگ حداقل 6800 متخصص را برای انجام حملات سایبری و باج خواهی از کشورهای دیگر تربیت کرده است.کیم جونگ اونچند ماه قبل «مرکز پژوهشی کنگره» آمریکا در گزارشی مدعی شد که کره شمالی برنامه سایبری را در دستور کار خود قرار داده که پتانسیل مختل کردن زیرساخت های تجارت جهانی و استفاده از منابع آن برای توسعه سلاح های مخفیانه و دور زدن تحریم های بین المللی را دارد.

مرکز امنیت سایبری انگلیس و دولت آمریکا نیز کره شمالی را به دست داشتن در توسعه و انتشار باج افزار مخرب واناکرای متهم کرده اند که فایل های قربانی را رمزنگاری کرده و در مقابل باز کردن قفل از آنها تقاضای باج می کرد.

این باج افزار بیش از 300 هزار کامپیوتر را در مراکزی از قبیل بیمارستان ها، بانک ها، کمپانی های مخابراتی، انبارها و حتی سیستم های پلیس آلوده کرد. واناکرای در ایران نیز رایانه های بسیاری را هدف قرار داد و بر اساس گزارش ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای)، تا خردادماه حدود 4 هزار سیستم به این باج افزار آلوده شده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • binam
    binam | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

    لااقل از همون بلومبرگ که کپی کردی، تیترزدن را یاد بگیر: اون نوشته «McAfee می‌گوید فلان» بعد تو مستقیم تیتر زدی هکرهای … چنین کردند!!! واقعیت را باید در تیتر بنویسی، یعنی بنویسی این ادعای کیه! حتا چون مطلبت از بلومبرگه باید بنویسی «بلومبرگ: …» چون خودت مستقیم از مکافی نقل نمی‌کنی. تقلب علمی و بی‌سوادی رسانه‌ای را دارید ترویج می‌دید.

مطالب پیشنهادی