ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پوتین از برنامه های روسیه برای انتقال انسان به مریخ و ماه خبر داد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چندی پیش اعلام کرد که در راستای تقویت برنامه فضایی این کشور قصد دارد فضانوردان روسیه را به ماه و مریخ بفرستد. مقامات روسیه اعلام کرده اند که ماموریت های ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چندی پیش اعلام کرد که در راستای تقویت برنامه فضایی این کشور قصد دارد فضانوردان روسیه را به ماه و مریخ بفرستد.

مقامات روسیه اعلام کرده اند که ماموریت های فضایی خود را از سال آینده میلادی آغاز می کنند و درهمین راستا نیز ابتدا سیستم های فرود خود را به سیاره سرخ می فرستند و با فاصله اندکی از آن نیز انسان را به این سیاره می فرستند.

سازمان فضایی روسیه همچنین قصد دارد در مرحله بعدی فضانوردان خود را به ماه بفرستد. پوتین این تلاش ها را ادامه مسیری خواند که در دوران اتحادیه جماهیر شوروی و برنامه فضایی آن کلید خورده بود.

فعالیت های فضایی شوروی در اواسط جنگ سرد و همزمان با رقابت های روسیه و آمریکا برای ارسال نخستین انسان به فضا کلید خورد. در نهایت نیز روسیه پیروز این رقابت شد و توانست اولین انسان را به فضا بفرستد اما هیچگاه نتوانست فضانوردانش را روی تنها قمر زمین فرود آورد.

اینبار اما روسیه نتنها قصد دارد که با آمریکا برای فرود روی مریخ رقابت کند بلکه شرکت های خصوصی را هم در این رابطه به رقابت دعوت کرده است. همانطور که در خبرها خوانده اید چندی پیش ایلان ماسک اعلام کرد که امیدوار است به زودی راکت های اسپیس اکس را به مریخ بفرستد و حتی از این طریق انسان را به سیاره سرخ انتقال دهد.

روسیه در نظر دارد که با انتقال انسان به ماه به اکتشاف در این سیاره، خصوصا در قطب های آن بپردازد. قطب های ماه از آن جهت که گفته می شود حاوی ذخایر آب هستند از اهمیت بالایی برای کشورها برخوردارند.

پوتین اعلام کرده که ماه می تواند نقش نوعی سکوی پرتاب برای سفر به دیگر سیارات و مطالعه آنها داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • m8n
    m8n | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

    جنایتکار عوضی زمین رو به گند کشیده حالا نوبت مریخ شده همش قپی میاد فقط

  • آریا
    آریا | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

    روسیه دیگه اون ثروت و قدرت دوران شوروی رو نداره. این کارها پول میخواد که با این اقتصاد داغونش چیزی جز شعار نیست

  • سعید
    سعید | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

    ای بابا
    انتخابات و شعار های انتخاباتی چه ها که نمیکنه

مطالب پیشنهادی