ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست میان رده اگزینوس 9610 با تمرکز بر قابلیت های مالتی مدیا معرفی شد

سامسونگ جدیدترین چیپست خود از خانواده میان رده های سری 7 به نام اگزینوس 9610 را معرفی کرد. فارغ از نامگذاری نامتناسب، این چیپست قابلیت های متنوعی را به دنیای موبایل های میان رده می ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

سامسونگ جدیدترین چیپست خود از خانواده میان رده های سری 7 به نام اگزینوس 9610 را معرفی کرد. فارغ از نامگذاری نامتناسب، این چیپست قابلیت های متنوعی را به دنیای موبایل های میان رده می آورد. اگزینوس 9610 همانند پرچمدارانی نظیر اگزینوس 9810 و اسنپدراگون 845 بر اساس فناوری 10 نانومتری ساخته شده و از ویژگی های تازه ای مانند پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی، ضبط ویدیوی فوق آهسته و عملکرد قوی در بخش پردازش برخوردار است.

اگزینوس 9610 توانایی ثبت پرتره با یک دوربین را دارد

مهم ترین بخش از برتری های اگزینوس 9610 در حوزه مالتی مدیا خلاصه می شود، جایی که موتور پردازش عصبی جدیدی برای تشخیص چهره، ایجاد عمق میدان با فقط یک دوربین، و بهبود تصاویر در شرایط نوری نامناسب را می بینیم. سامسونگ می گوید الگوریتم تشخیص چهره جدیدش حتی صورت های نیمه پوشیده (با کلاه، ریش بلند و غیره) را نیز می شناسد و الگوریتم های تشخیص عمق هم حالت پرتره را با یک دوربین ایجاد می کنند، یعنی شبیه به کاری که گوگل در پیکسل 2 انجام داده است (اما نه لزوماً با همان کیفیت).

پردازشگر سیگنال تصویری در اگزیوس 9610 امکان ثبت ویدیوهای فوق آهسته با رزولوشن تمام اچ دی و نرخ 480 فریم بر ثانیه را فراهم می آورد. توانایی پردازش ویدیوهای 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه هم از دیگر قابلیت های این سخت افزار به شمار می رود.

در بخش پردازش خام شاهد هشت هسته پردازنده در اگزینوس 9610 هستیم که چهار هسته قدرتمند 2.3 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A73 و چهار هسته کم مصرف 1.6 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A53 را در بر می گیرند. پردازشگر گرافیکی این چیپست هم Mali-G72 MP3 است که احتمالاً طرفداران بازی های سه بعدی سنگین را نا امید خواهد کرد. مودم LTE اگزینوس 9610 در حالت دانلود و آپلود به ترتیب به حداکثر سرعت 600 و 150 مگابیت بر ثانیه می رسد.

تولید انبوه اگزینوس 9610 از نیمه دوم سال جاری میلادی آغاز می شود و به احتمال زیاد برای نخستین بار در محصولات سری A سامسونگ به کار گرفته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۵ فروردین ۱۳۹۷

    این چیپست برای میان رده ها جزء بهترین گزینه هاست

مطالب پیشنهادی