ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اگر می خواهید صبح ها به موقع به کارهای خود برسید این سه کار اساسی را انجام دهید
استراتژی رشد

اگر می خواهید صبح ها به موقع به کارهای خود برسید این سه اصل را فراموش نکنید

زنگ بیدار باش موبایل به صدا درمی آید و شما با یک چشم نیمه باز گزینه snooze را بارها و بارها انتخاب می کنید تا کمی بیشتر بخوابید و در نهایت وقتی از خانه خارج ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

زنگ بیدار باش موبایل به صدا درمی آید و شما با یک چشم نیمه باز گزینه snooze را بارها و بارها انتخاب می کنید تا کمی بیشتر بخوابید و در نهایت وقتی از خانه خارج می شوید که بسیار دیر شده است. اگر این سناریو برای شما هم آشناست پیشنهاد می کنیم با رعایت این سه اصل صبح ها به موقع به کارهای خود برسید.

۱. همه چیز را از شب قبل آماده کنید

اگر می خواهید صبح ها به موقع به کارهای خود برسید این سه کار اساسی را انجام دهید

وقتی زمان کافی نداشته باشید انجام یک مسافرت تفریحی نیز به کاری پرتنش و استرس زا تبدیل می شود. این اصل در مورد آماده شدن جهت رفتن به سر کار یا محل تحصیل نیز صدق می کند. اما یک روش ساده برای فرار از این مشکل وجود دارد؛ همه چیز را از شب قبل آماده کنید. نیاز به توضیح بیشتری هست؟ فقط کافیست برنامه های فردای خود در نظر داشته باشید و هر چه لازم است را با خود بردارید.

۲. صبح ها بی خیال تکنولوژی شوید

اگر می خواهید صبح ها به موقع به کارهای خود برسید این سه کار اساسی را انجام دهید

اگر صبح ها دیر به محل کار خود می رسید، شاید مقصر اصلی موبایل هوشمند شماست. زیاد پیش می آید که بعد از بیدار شدن مشغول خواندن مطالب جدید یا پست های دوستان خود در شبکه های اجتماعی شده و ناگهان دریابید که ۳۰ دقیقه از وقت با ارزش شما از دست رفته است.

پس بیایید قراری با خود بگذاریم؛ تا وقتی کاملاً حاضر نشده و صبحانه نخورده ایم قفل صفحه موبایل خود را باز نکنیم. فراموش نکنید که رایانه رومیزی و تلویزیون نیز می توانند حکم تله های وقت کُش را داشته باشند.

۳. کارهای کوچک عقب افتاده را به صبح ها موکول نکنید

اگر می خواهید صبح ها به موقع به کارهای خود برسید این سه کار اساسی را انجام دهید

در نظر عده ای صبح ها وقت خوبی برای انجام برخی کارهای کوچکی است که در ساعات دیگر فرصت یا حوصله انجام آن را ندارند. از جمله این کارها می توان به شستن ظرف های باقی مانده، اتو کشیدن لباس، پرداخت قبض ها یا پاسخ به ایمیل های مهم اشاره کرد.

برای این که از دست چنین وقت تلف کن هایی خلاص شوید، وقت خاص را در بعد از ظهرها به انجام مسئولیت های کوچکِ گاه و بی گاه اختصاص دهید. می توانید چند ساعت از یک روز خاص که معمولاً حوصله و وقت بیشتری دارید را برای این منظور کنار بگذارید.

برای آن که مطمئن شوید چیزی از قلم نیوفتاده و به صبح ها منتقل نمی شود، می توانید برای خود قانونی تعیین کنید. مثلا: تا وقتی همه این کارها انجام نشود به رخت خواب نمی روم یا به تماشای تلویزیون نمی نشینم.

شاید نتوانید به سرعت تمام این تغییرات را در عادات صبحگاهی خود اعمال کنید، اما به تدریج و قدم به قدم اینها را به عادت های جدید خود تبدیل نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی