ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت ویندوز
تکنولوژی

افزایش چشمگیر امنیت ویندوز 10 در مقایسه با نسخه های قبلی

بر اساس تحقیقات یک موسسه امنیتی میزان مقاومت ویندوز 10 در برابر بدافزارها نسبت به نسخه های قبلی به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است. کمپانی مایکروسافت اغلب ادعا می کند ویندوز 10 ایمن ترین ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

بر اساس تحقیقات یک موسسه امنیتی میزان مقاومت ویندوز 10 در برابر بدافزارها نسبت به نسخه های قبلی به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

کمپانی مایکروسافت اغلب ادعا می کند ویندوز 10 ایمن ترین نسخه سیستم عامل این کمپانی است و از کاربران در برابر حملاتی که نسخه های قبلی را به مخاطره می انداخت، کاملا محافظت می کند. کمپانی امنیتی Webroot برای بررسی این مساله میزان نفوذ نرم افزارهای مخرب را در سیستم هایی که از آنتی ویروس Webroot استفاده می کنند، با هم مقایسه کرده است.

نتایج به دست آمده نشان می دهد به صورت میانگین سیستم های بهره مند از ویندوز 10 دارای 0.04 بدافزار بوده اند در حالی که این میزان برای سیستم های دارای ویندوز هفت 0.08 بوده است.

بر این اساس از تمام فایل هایی که به عنوان بدافزار شناسایی شده اند 15 درصد به ویندوز 10 و 65 درصد به ویندوز 7 مربوط می شود که حاکی از تفاوتی فاحش در این زمینه است.امنیت ویندوزنسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت برای کاربران عادی نیز امنیت بیشتری را به ارمغان آورده و نرخ بدافزارها را از 0.16 ویندوز 7 به 0.07 رسانده است.

این تحقیق نشان می دهد در سال 2017 سهم کاربران ویندوز 10 از کل پلتفرم ویندوز با افزایش 7 درصدی به 72 درصد رسیده و در همین زمان سهم  ویندوز 7 تا 15 درصد کاهش پیدا کرده است.

به نظر می رسد کاربران نیز متوجه تفاوت امنیت در این دو نسخه شده اند چرا که مایکروسافت هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که بیش از 50 درصد از کاربران سازمانی از آنتی ویروس پیش فرض ویندوز  با عنوان Windows Defender استفاده می کنند در حالی که این میزان برای ویندوزهای 7 و 8 تنها 18 درصد بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۰ فروردین ۱۳۹۷

    چه خوب

  • Masoud Z3
    Masoud Z3 | ۷ فروردین ۱۳۹۷

    ویندوز 10 عشق است

مطالب پیشنهادی