ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیپد 9.7 اینچی جدید اپل چه تفاوت هایی با مدل سال قبل و آیپد پرو دارد؟

تشریح جسد قورباغه در قالب واقعیت افزوده تنها یکی از کارهای بی شماریست که می توانید با استفاده از آیپد 9.7 اینچی جدید انجام دهید؛ البته این نظر اپل است. این تبلت هیچ ویژگی شاخصی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

تشریح جسد قورباغه در قالب واقعیت افزوده تنها یکی از کارهای بی شماریست که می توانید با استفاده از آیپد 9.7 اینچی جدید انجام دهید؛ البته این نظر اپل است. این تبلت هیچ ویژگی شاخصی ندارد، جز اینکه رسالت مهمی را بر دوش گرفته تا بهترین تبلت برای کلاس درس باشد. اما تفاوت آیپد 9.7 اینچی اپل با دیگر آیپدها در چیست و چرا فقط این یکی به درد محیط های آموزشی می خورد؟ در این مطلب می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم.

طراحی و نمایشگر: نه چندان متفاوت

در این بخش نمی توان تغییر مهمی را مشاهده کرد. آیپد 9.7 اینچی جدید اپل با بدنه آلومینیومی، نمایشگر با کیفیت و تاچ آیدی تعبیه شده در قالب دکمه هوم، همان آیپد ارزان قیمت سال گذشته است. آیپد پروی 10.5 اینچی نمایشگر بزرگ تری دارد اما ابعاد کلی آن هم بزرگ تر است. البته قابلیت های پیشرفته ای مانند پروموشن (نرخ رفرش 120 هرتز)، بازه رنگی وسیع و True Tone فقط در نمایشگرهای سری آیپد پرو دیده می شود.

نرم افزار و کارآیی: پشتیبانی از اپل پنسل

آیپد 9.7 اینچی جدید اپل به لطف آخرین نسخه iOS از نظر نرم افزاری تفاوت چندانی با دیگر تبلت های این شرکت ندارد. اپل دیروز چندین اپلیکیشن آموزشی و واقعیت افزوده را به نمایش گذاشت اما همگی آنها روی دیگر آیپدها هم اجرا می شوند. توانایی اشتراک گذاری آیپد بین چند دانش آموز با اکانت های شخصی مستقل هم چند وقتیست معرفی شده است.

با این حال پشتیبانی از قلم استایلوس اپل برای نخستین بار به دنیای آیپدهای معمولی آمده است و حالا دانش آموزان و معلم ها می توانند به ترسیم، نشانه گذاری و نت برداری بپردازند. این قابلیت پیش از این فقط در آیپد پرو دیده می شد. البته آیپد 9.7 اینچی جدید برخلاف آیپد پرو، با کیبورد هوشمند اپل سازگار نیست.

سخت افزار: بیش از نیاز دانش آموزان

اپل از چیپست A10 فیوژن در آیپد جدیدش استفاده کرده که سال گذشته در آیفون 7 به کار رفته بود. بدین ترتیب این تبلت جدید از آیپد 9.7 اینچی سال گذشته قدرتمند تر خواهد بود، اما به سطح آیپد پرو نمی رسد. در جدول زیر مشخصات سخت افزاری سه مدل آیپد مختلف اپل را می بینید:

200 گیگابایت فضای ابری رایگان برای دانش آموزان، یکی از نکات مثبتی است که نباید به راحتی از کنار آن عبور کنیم.

دوربین و مالتی مدیا: ترکیب آشنا

اپل برای ارائه آیپد ارزان قیمت باید در هزینه های تولید صرفه جویی کند و به همین دلیل نباید انتظار تغییرات شگرف را داشته باشیم. دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیوهای فول اچ دی، دوربین 1.2 مگاپیکسلی فیس تایم و بلندگوهای استریو در لبه پایینی همان ترکیبیست که در آیپد ارزان قیمت سال گذشته هم دیده شده است.

آیپد پرو در این بخش هم امکانات بیشتری را ارائه می دهد، از جمله دوربین با کیفیت مجهز به لرزشگیر اپتیکال و قابلیت ضبط ویدیوهای 4K و اسپیکر استریوی چهارگانه.

قیمت گذاری

عرضه آیپد جدید اپل با توقف تولید مدل 9.7 اینچی سال گذشته همراه است، بنابراین نمی توان قیمت گذاری این دو محصول را به شکل همزمان با یکدیگر مقایسه کرد. آیپد 9.7 اینچی جدید با قیمت 329 دلار در آمریکا عرضه می شود که مدارس می توانند با 30 دلار تخفیف آن را تهیه کنند. اپل پنسل هم با 10 دلار تخفیف و معادل 89 دلار برای مدارس قیمت گذاری شده است. حتی اگر کاور کیبورد را هم بخرید باز هم هزینه بسیار کمتری را نسبت به آیپد پروی 10.5 اینچی خواهید پرداخت. در جدول زیر قیمت رسمی مدل های مختلف آیپد 9.7 اینچی جدید و آیپد پروی 10.5 اینچی را می بینید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • پدرام
    پدرام | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    قورباغه درسته نه غورباقه،تصحیح کنید

مطالب پیشنهادی