ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمیسیون ارتباطات فدرال، چراغ سبز خود را به ماهواره‌های اینترنتی اسپیس اکس نشان داد

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا اخیراً جواز فعالیت مجموعهماهواره هایی اینترنتی و پهن باند کمپانی اسپیس اکس را صادر کرده است؛ این نخستین باری است که یک سازمان دولتی، چراغ سبز خود را به سرویس پهن ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا اخیراً جواز فعالیت مجموعهماهواره هایی اینترنتی و پهن باند کمپانی اسپیس اکس را صادر کرده است؛ این نخستین باری است که یک سازمان دولتی، چراغ سبز خود را به سرویس پهن باندی که قرار است از مدار پایینی زمین اینترنت رسانی کند نشان می دهد.

ایلان ماسک، موسس و مدیرعامل اسپیس اکس برای سالیان متمادی در حال صحبت درباره ماهواره هایی بوده که می توانند اینترنت پهن باند را به اقصی نقاط جهان برسانند و در سال 2017، شروع به مذاکره با کمیسیون ارتباطات فدرال کرد تا جواز استفاده از برخی طیف های پهن باند را به دست آورد. گفتنی است که اسپیس اکس نام Starlink را برای سرویس خود برگزیده است.

اوایل سال جاری میلادی، اسپیس اکس دو ماهواره از مجموع 12 هزار ماهواره ای که قرار است به مدار پایینی زمین فرستاده شوند را پرتاب کرد. به نظر می رسد این کمپانی خصوصی قصد دارد کارش را با ارسال 4425 ماهواره آغاز کند و FCC این شرط را برایش تعیین کرده که نیمی از آنها باید طی 6 سال آینده آماده به کار باشند.

اسپیس اکس در بیانیه اخیر خود پس از دریافت جواز FCC می گوید: «ما بابت بررسی همه جانبه و موافقت FCC با برنامه اسپیس اکس سپاسگزاریم. با این حال هنوز کارهای زیادی برای تحقق این هدف پیچیده داریم، این قدمی مهم به سمت ساخت نسل بعدی شبکه های ماهواره ای است که جهان را به سرویس پهن باندی باثبات و مقرون به صرفه متصل خواهد کرد؛ خصوصاً برای افرادی که هنوز به اینترنت دسترسی ندارند».

اسپیس اکس امیدوار است که با پروژه استارلینک قادر به کسب درآمد کافی برای تامین هزینه های تحقیق و توسعه خود باشد. پیش بینی های تحلیلگران وال استریت نشان می دهد استارلینک تا سال 2025 میلادی، 40 میلیون مشترک داشته و تقریباً 30 میلیارد دلار در سال درآمدزایی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی