ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انویدیا
تکنولوژی

انویدیا در اردیبهشت پشتیبانی از درایورهای 32 بیتی کارت گرافیک را متوقف می کند

انویدیا پیش از این هشدار داده بود که پایان پشتیبانی از نسخه های 32 بیتی درایورهای کارت گرافیک این کمپانی نزدیک است. اکنون زمان دقیق این تصمیم مشخص شده است. بر اساس اعلام انویدیا پشتیبانی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

انویدیا پیش از این هشدار داده بود که پایان پشتیبانی از نسخه های 32 بیتی درایورهای کارت گرافیک این کمپانی نزدیک است. اکنون زمان دقیق این تصمیم مشخص شده است.

بر اساس اعلام انویدیا پشتیبانی از درایورهای یاد شده در انتهای ماه آوریل سال جاری (10 اردیبهشت ماه) پایان خواهد یافت. به این ترتیب کاربران پس از آن دیگر قابلیت های جدیدی را در قالب به روز رسانی هایی برای برنامه GeForce Experience دریافت نخواهند کرد.

البته این کمپانی اعلام کرده که همچنان تا ژانویه سال 2019 (دی تا بهمن ماه سال 1397) به عرضه به روز رسانی های امنیتی ادامه خواهد داد. در نتیجه استفاده از درایورهای 32 بیتی پس از این تاریخ می تواند ریسک های امنیتی را برای کاربران به دنبال داشته باشد. طبیعتاً این موضوع شامل تمامی کاربرانی که روی کامپیوتر بهره مند از سخت افزار 64 بیتی خود، نسخه ای 32 بیتی از سیستم عامل را نصب کرده اند نیز خواهد شد.

تصمیم اخیر انویدیا شامل تمامی مدل های کارت گرافیک قدیمی سری فمینی و نیز مدل های جدیدتر سری GTX این کمپانی می شود. بنا بر گفته این شرکت درایورهای نسخه 32 بیتی سیستم عامل های ویندوز 7، 8، 8.1 و 10، لینوکس و FreeBSD شامل موضوع عدم پشتیبانی مورد بحث خواهند بود.

این مسئله احتمالاً بسیاری از کاربران را مجبور خواهد کرد کارت گرافیک خود را تعویض کنند، سیستم عامل نسخه 64 بیتی را (در صورت امکان) نصب نمایند، یا در نهایت ریسک خطرات امنیتی ناشی از درایورهای قدیمی یا احتمال ناسازگاری آنها با برنامه ها یا بازی های جدید را بپذیرند.

از سوی دیگر از آنجایی که نرم افزار های 16 بیتی روی سیستم عامل های 64 بیتی قابلیت اجرا ندارند، بسیاری از کاربران برای این منظور از نسخه های 32 بیتی سیستم عامل ها استفاده می کنند. بدین ترتیب تصمیم اخیر انویدیا می تواند این گروه از کاربران را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی