ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک از طرح خود برای آزمایش سرعت رکورد شکن هایپرلوپ خبر داد

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت هایپرلوپ از قصد این کمپانی برای سریعترین آزمایش سرعت آن خبر داده است. هایپرلوپ شرکتی است که قصد دارد آینده حمل و نقل را به واسطه کپسول های پر سرعتی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت هایپرلوپ از قصد این کمپانی برای سریعترین آزمایش سرعت آن خبر داده است.

هایپرلوپ شرکتی است که قصد دارد آینده حمل و نقل را به واسطه کپسول های پر سرعتی که مسافران را در خود جای می دهند، متحول کند. این کپسول ها در لوله های ویژه خلأ حرکت می کنند.

اگر آزمایشی که توسط ماسک وعده داده شده، به خوبی پیش رود، نمونه اولیه این سیستم یک قدم دیگر به تولید نهایی نزدیک خواهد شد. با این حال ماسک اعلام کرده که ممکن است آزمایش به خوبی پیش نرود و وسیله حمل و نقل یاد شده به آهن پاره تبدیل شود. البته خوشبختانه تست مذکور بدون سرنشین انجام خواهد شد. او اعتقاد دارد که در هر حال این آزمایش مهیج خواهد بود.

طرحی از ساختار هایپرلوپ

به گفته ایلان ماسک، قرار است در آزمایش پیش رو کپسول با نصف سرعت صوت (بیش از 600 کیلومتر بر ساعت) در مسیری 1.2 کیلومتری حرکت کند. در صورتی که دستیابی به این سرعت محقق شود، رکورد سرعت سیستم حرکت در تونل شناور که پیش از این توسط کمپانی رقیب، «هایپرلوپ وان» (387 کیلومتر بر ساعت) در آذر ماه سال 1396 ثبت شده بود، شکسته خواهد شد.

ایلان ماسک اولین بار در سال 2013 ایده ابتدایی سیستم فوق سریع حمل و نقل یاد شده را مطرح کرد. این کارآفرین همچنین امکانی را فراهم نمود که گروه های دانشجویان از سراسر جهان بتوانند ایده های خود برای ساخت هایپرلوپ را ارائه داده و آزمایش کنند.

در حال حاضر تاریخ مشخصی برای آزمایش یاد شده اعلام نشده. در صورت مشخص شدن این موضوع شما را در جریان خواهیم گذاشت.

در اسفند ماه سال گذشته نیز «هایپرلوپ وان»، کمپانی رقیب هایپرلوپ،  تصاویری از نمونه اولیه محفظه شناور خود را منتشر کرد که قرار است مسافران را با سرعت 1200 کیلومتر بر ساعت بین ابوظبی و دبی جابه جا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی