ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه گذاری بیل گیتس در پروژه یک میلیارد دلاری فیلمبرداری زنده از زمین

اخیراً بنیانگذار مایکروسافت از یک استارتاپ نه چندان معروف حمایت کرده است که قصد دارد محتوایی زنده و بدون سانسور از سرتاسر کره‌ی زمین تهیه کرده و آن را به نوعی تحت نظر قرار دهد. ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

اخیراً بنیانگذار مایکروسافت از یک استارتاپ نه چندان معروف حمایت کرده است که قصد دارد محتوایی زنده و بدون سانسور از سرتاسر کره‌ی زمین تهیه کرده و آن را به نوعی تحت نظر قرار دهد. قرار است این استارتاپ که EarthNow نام دارد، ۵۰۰ ماهواره به مدار کره‌ زمین روانه کرده تا پروژه استریم ویدیو‌های زنده‌ از زمین را با نام Big Brother شروع کند. سرمایه گذاری بیل گیتس در استارتاپ یاد شده هم به خاطر همین پروژه انجام شده است.

علاوه بر سرمایه گذاری بیل گیتس ، شرکت ژاپنی Softbank و غول صنعت هوافضا یعنی ایرباس نیز از این پروژه یک میلیارد دلاری حمایت کرده‌اند اما دقیقا مشخص نیست که هر کدام از این شرکت‌ها چه مقدار از سرمایه‌ مورد نیاز را فراهم کرده‌اند.

از محتوای ویدیویی به دست آمده از این پروژه ممکن است در مباحثی نظیر جلوگیری از ماهیگیری غیر قانونی، پیگیری مهاجرت فصلی حیوانات و پیش بینی آب‌و‌هوا استفاده گردد.

مدیرعامل این استارتاپ که در سال ۲۰۱۷ میلادی در شهر واشنگتون شروع به کار نموده، هدف خود را از انجام پرو‌ژ‌ه‌ی Big Brother اعلام کرده و می‌گوید که آنها قصد دارند، شرایطی فراهم آورند که کاربران بتوانند در لحظه با کره‌ی زمین ارتباط تصویری داشته باشند. او باور دارد با تحت نظر قرار دادن ۲۴ ساعته‌ی شرایط زمین می‌توان از وضیعت طبیعت درک درستی کسب کرد و بهتر بتوان از کره زمین نگهداری نمود.

استارتاپ EarthNow قصد دارد برای تهیه محتوای ویدیویی زنده از زمین، ارتشی متشکل از ۵۰۰ ماهواره‌ به فضا بفرستد که جمعاً وزنی معادل ۲۲۵ کیلوگرم دارند. بدین ترتیب آنها قادر خواهند بود ۲۴ ساعته از زمین فیلمبرداری کنند.

این پروژه بیشتر به خاطر سرویس‌هایی که ممکن است برای نسل بشر فراهم آورد، راه‌اندازی شده و از اهمیت بالایی برای دولت‌ها برخوردار است. با اینکه قرار است محتوای به دست آمده مستقیماً در اختیار ابر شرکت‌ها و دولت‌ها قرار بگیرد اما کاربران عادی نیز قادر خواهد بود قسمت‌هایی از این محتوای ویدیویی را آپلود کرده با کمک EarthNow، نمایی مشابه با فضانوردان را مشاهده کنند.

تماشا کنید: بیل گیتس و راجر فدرر به نفع آموزش کودکان مسابقه می دهند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yasinnn
    yasinnn | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    الان این ویدئو چه ربطی به خبر داشت

مطالب پیشنهادی