ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

rear-mirror-mount
خودرو

دوربین رایدی، راهکاری ارزان قیمت برای جلوگیری از خواب آلودگی راننده [تماشا کنید]

خودروهای امروزی آنقدر پیشرفته هستند که می توانند حتی وضعیت هوشیاری راننده را چک کرده و در صورت مناسب نبودن وضعیت تمرکز، به طرق مختلف به وی اخطار دهند. البته این قابلیت تنها در بعضی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

خودروهای امروزی آنقدر پیشرفته هستند که می توانند حتی وضعیت هوشیاری راننده را چک کرده و در صورت مناسب نبودن وضعیت تمرکز، به طرق مختلف به وی اخطار دهند. البته این قابلیت تنها در بعضی مدل های لوکس و گران قیمت شرکت هایی نظیر مرسدس بنز، آئودی و ولوو موجود بوده و خودروهای عادی یا اقتصادی فاقد آن هستند.

driver drowsiness detection system

به تازگی یک دستگاه نسبتا ارزان قیمت با نام رایدی (Ridy) معرفی شده که قادر است با کنترل چهره راننده، وضعیت هوشیاری و تمرکز او را تشخیص دهد. این دستگاه یا به عبارت بهتر دوربین پیشرفته به سادگی به داشبورد یا شیشه جلو نصب شده و با دقت تمام صورت فرد پشت فرمان را زیر نظر می گیرد.

ridy-2

تعداد دفعات پلک زدن، خمیازه کشیدن و چشم برداشتن راننده از مسیر پیش رو برخی از فاکتورهایی هستند که رایدی مدام آنها را کنترل می کند. چنانچه این فاکتورها از آستانه تعریف شده تجاوز کنند، رایدی با پخش صدا به راننده اخطار می دهد.

Ridy- First Distracted and Drowsy Driving Alert

یوری گالت (Yuri Galt) یکی از بنیانگذاران شرکت رایدی در مصاحبه با سایت دیجیتال ترندز گفته:

رانندگان جوان می توانند نهایت بهره را از این دستگاه ببرند. آنها بیشتر اوقات در حین رانندگی پیامک ارسال کرده یا با اسنپ چت کار می کنند. اگر شما فرزندی 18-16 ساله دارید و می خواهید یک اتومبیل به او هدیه دهید، برایش یک رایدی نیز خریداری کنید.

رانندگان حرفه ای حاضر در ناوگان اوبر، والدین کم خواب و اشخاصی که هنگام رانندگی زیاد پیام کوتاه ارسال می کنند، می توانند از مزایای این وسیله بهره مند شوند.

ridy-smart-assistant

رایدی تنها دستگاهی نیست که قابلیت ها و توانایی های این چنینی دارد، چرا که شرکت های نوپای دیگری وسایل مشابهی طراحی و تولید کرده اند. با این حال رایدی از مزیت قیمت برخوردار بوده و در صورت جذب سرمایه های لازم با بهای 89 دلار از ماه جولای به فروش خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی