ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل
تکنولوژی

اینتل به تبعیض سنی میان کارکنانش متهم شد

اینتل که یکی از قدیمی های دنیای تکنولوژی به حساب می آید مدتی است که به خاطر اتهام تبعیض سنی در اخراج های سال ۲۰۱۶ خود تحت نظارت قرار گرفته است. طبق گزارشی که وال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

اینتل که یکی از قدیمی های دنیای تکنولوژی به حساب می آید مدتی است که به خاطر اتهام تبعیض سنی در اخراج های سال ۲۰۱۶ خود تحت نظارت قرار گرفته است. طبق گزارشی که وال استریت ژورنال در این باره منتشر کرده اتهام اصلی مطرح شده علیه اینتل آن است که شرکت مورد بحث در سال های اخیر تلاش نموده از دست کارکنان میانسال خود خلاص شود و در مقابل جوانترها را حفظ کند.

البته این کار به نفع این شرکت خواهد بود چراکه کارکنان میان سال عموما دریافتی بیشتری نسبت به بقیه دارند و بیشتر از سایرین نسبت به حقوق خود آگاهند. علاوه بر این، احتمال آنکه چنین افرادی خانواده داشته باشند و از مزایای اینتل به این خاطر بهره بگیرند هم زیاد است. با این حال اما اینگونه تبعیض ها علیه کارکنان سالخورده عموما در جامعه آمریکا و میان کارفرمایان پذیرفته شده نیست.

تبعیض سنی

دو سال پیش وقتی اینتل از تعدیل نیرو و تغییرات ساختاری خود خبر داد اعلام نمود که این فرایند تا سال ۲۰۱۷ میلادی ادامه می یابد و همراستا با آن نیز افراد هم به صورت داوطلبانه و هم غیر داوطلبانه حذف می شوند. وال استریت ژورنال گزارش داده که ده ها کارمند سابق این شرکت حالا به دنبال مشاورهای حقوقی هستند تا دریابند که آیا می توانند از اینتل شکایت کند یا خیر و برخی حتی شکواییه های خود را تسلیم کمیسیون فرصت های برابر استخدامی آمریکا کرده اند.

اما اینتل نیز به نوبه خود اعلام کرده که عواملی نظیر سن، نژاد، ملیت، جنسیت، وضعیت مهاجرت و دیگر خصوصیات شخصی افراد هیچ نقشی در تصمیمات این شرکت برای اخراج نداشته اند. با این حال اما اسنادی که در اختیار وال استریت ژورنال قرار گرفته نشان می دهد که در جریان تعدیل ۲۳۰۰ نفری پیشین، متوسط سن افراد اخراج شده ۴۹ سال بوده که این میزان ۷ سال بیشتر از متوسط سن باقی کارمندان است.

حالا این به تصمیم کمیسیون فرصت های برابر استخدامی آمریکا بستگی دارد که چه پاسخی به شکایات دریافتی اش بدهد. اگر شواهد کافی در اثبات این اتهام پیدا شود آنگاه این نهاد می تواند رسما اینتل را مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

جالب است بدانید که گزارش تبعیض سنی اینتل در حالی علنی می شود که دو ماه پیش IBM نیز به همین اتهام مورد بازرسی قرار گرفت، حال آنکه هم اینتل و هم IBM هر دو از قدیمی های صنعت جوان کامپیوتر هستند که با کارکنان ارشد خود چنین رفتاری دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mossayeb.FT
    mossayeb.FT | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    اینجا برعکسه هرچی‌سنت پایین تر باشه واست بد میشه. کافیه یه نفر ۱ سال ازت بزرگتر باشه یا سابقه ش بیشتر باشه دیگه تمومه همه حقی داره. حالا همینا هستن که گند میزنن به هر سیستمی

  • hmasroor
    hmasroor | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    الان اینایی که تو عکس دارن تظاهرات میکنن میان گاز اشک آور میزنن و میگیرنشون میبرن اوین ?

  • روح الله احمدی
    روح الله احمدی | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    خدا رو شکر توی ایران اصلا از این تبعیضا نداریم خخخخخحخ

مطالب پیشنهادی