ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ایده جدید برای جذب ابر ثروتمندان؛ ساخت جت های شخصی اختصاصی ایرباس

شرکت هواپیمایی ACJ روز به تازگی از کانسپت جدیدی به نام هارمونی برای ساخت جت شخصی اختصاصی بر مبنای هواپیماهای ایرباس رونمائی کرده که در حوزه طراحی داخلی کابین هواپیما و ایجاد توازن بین اجزای ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

شرکت هواپیمایی ACJ روز به تازگی از کانسپت جدیدی به نام هارمونی برای ساخت جت شخصی اختصاصی بر مبنای هواپیماهای ایرباس رونمائی کرده که در حوزه طراحی داخلی کابین هواپیما و ایجاد توازن بین اجزای مختلف آن است.
این کانسپت جدید مخصوص مشتریانی طراحی شده که خواستار جت های خصوصی ای از خانواده هواپیماهای پهن پیکر A330neo و A350XWB هستند.
سیلوین ماریات، مدیر بخش طراحی کمپانی ACJ در بیانیه ای اعلام کرد که کانسپت هارمونی  یک طرح خلاقانه و ظریف بوده و به همین واسطه ما به خود اجازه می دهیم که طراحی معمول و رایج داخل هواپیما ها را زیر سوال برده و جت هایی را که به صورت سنتی و با توجه به طراحی های قبلی طراحی و تولید شده اند را با طراحی و کانسپت جدید خود به چالش بکشیم.

وی همچنین توضیح داده است که برای طراحی یک کانسپت موفق و جدید ما نیازمند خلاقیت های خارق العاده و منحصر به فردی است چرا که باید بتوانیم نیازهای متنوع مشتریانمان را برآورده کنیم. باید به این نکته توجه کرد که مشتریان ما از سرتاسر جهان بوده و ما باید طیف وسیعی از المان ها را در نظر بگیریم.

جت شخصیبه عقیده این مدیر ارشد کانسپت هارمونی دقیقا همان چیزی است که می تواند پاسخگوی نیازمندی های مشتریان آن ها باشد.

در طراحی این کانپست تلاش شده که مفاهیم و اصول مورد نیاز برای تجمع و تشکیل جلسه در سراسر کابین رعایت شود.
در واقع اگر نگاهی دقیق به تصاویر مربوط به این کانسپت بیاندازید متوجه خواهید شد که طراحان آن تلاش کرده اند یک محیط مناسب برای گفتگوها و جلسات چندنفره را فراهم آورند و این موضوع نیز به تقریبا به صورت محیط های دایره ای شکل متمرکز در سراسر کابین اعمال شده است.
جت شخصی ACJ330neo و ACJ350XWB که مجهز به کانسپت هارمونی خواهند شد به یک اتاق خواب مستر متصل به دفتر کار و سرویس بهداشتی و حمام مجهز خواهند شد.
به علاوه هر جت از چهار سوئیت VIP مخصوص مهمان نیز برخوردار خواهد بود که هر کدام از این سوئیت ها به یک دفتر کار مجزا متصل بوده و در صورت تمایل خریدار این دفاتر کار مجزا می توانند به اتاق خواب دیگر تبدیل شده و به این ترتیب ظرفیت پذیرش مهمان در هواپیما را افزایش دهند.
به علاوه یک سالن کنفرانس نیز در این کانسپت تعبیه شده که می تواند مکان مناسبی برای ملاقات مهمان ها با یکدیگر شود.
جالب است بدانید به محض ورود مهمان ها به هواپیما یک گوی هولگرافیک به آن ها خوش آمد گفته و توضیحاتی را در مورد موقعیت هواپیما به مهمان ها ارائه می دهد.

کانسپت هارمونی

خانواده هواپیما های ایرباس A330neo بازه قیمتی متنوعی دارد. به عنوان نمونه در حدود 260 میلیون دلار  برای خرید مدل 800 (Dash-800) و 296.5 میلیون دلار برای خرید مدل بزرگتر آن یعنی مدل 900 (Dash-900) مورد احتیاج است.

جالب بدانید که قیمت هواپیماهای خانواده A350XWB حتی بیشتر بوده و برای خرید مدل 800 (Dash-800) این خانواده به حدودا 281 میلیون دلار و برای خرید مدل 1000 (Dash-1000) آن به حدودا 367 میلیون دلار احتیاج است.
البته همه این موارد بدون درنظر گرفتن پیاده سازی کانسپت هارمونی است. قطعا اعمال کردن این کانسپت قیمت هواپیماهای مذکور را افزایش خواهد داد.

البته هنوز ایرباس اظهارنظری در این مورد نکرده و تعیین بهای دقیق اعمال این تغییرات را به بعدها موکول کرده است.
بد نیست بدانید که مشتریان شرکت ACJ عموما سران کشورها و افراد متمولی هستند که مشکل مالی ندارند.

جت شخصی

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • اردلان
    اردلان | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    همچین از این خبرا میذاری، انگار نصف ملت ایران منتظر خرید جت شخصی بودن.
    اصلا فک کنید که بودن، دولت اجازه نمیده غیر از خودشون !!!!! کسی دیگه از این غلطا بکنه

مطالب پیشنهادی