ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مروری بر کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 2018 [تماشا کنید]

برخلاف یکی دو سال گذشته که مایکروسافت در کنفرانس‌های E3 حرف خاصی برای گفتن نداشت، امسال شاهد حضور طوفانی ردموندی‌ها در این نمایشگاه سالانه بودیم. E3 2018 برای مایکروسافت فراتر از ایکس باکس وان بود ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

برخلاف یکی دو سال گذشته که مایکروسافت در کنفرانس‌های E3 حرف خاصی برای گفتن نداشت، امسال شاهد حضور طوفانی ردموندی‌ها در این نمایشگاه سالانه بودیم. E3 2018 برای مایکروسافت فراتر از ایکس باکس وان بود و به وضوح مشخص است که این شرکت خود را برای نسل بعدی آماده می‌کند تا رقابتی جدی با سونی داشته باشد. در ادامه از بازی‌ها و اخبار این کنفرانس برایتان خواهیم گفت.

Halo Infinite؛ غریب آشنا

همان شروع کنفرانس امسال مایکروسافت نشان می داد که با نمایشی متفاوت از سال های گذشته روبرو خواهیم بود. بعد از مدت ها سرانجام از نسخه جدید سری هیلو با نام Halo Infinite رونمایی شد. هنوز اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس نیست اما به گفته مدیر ایکس باکس، فیل اسپسنر، در این عنوان، باید انتظار بزرگترین ماجراجویی مسترچیف را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

شروع طوفانی کنفرانس مایکروسافت در E3؛ هیلو جدید معرفی شد [تماشا کنید]

Ori and the Will of the Wisps؛ انحصاری کوچولوی دوست داشتی

از زیبا ترین و چشم نواز ترین بخش های کنفرانس، تریلر جدید Ori and the Will of the Wisps بود. این عنوان که سال قبل معرفی شده بود، توسط Moon Studios در حال ساخت است و در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۹ برای سیستم عامل ویندوز و کنسول ایکس باکس وان عرضه می شود. سبک این بازی پلتفرمر است و بخش اعظمی از بازی به حل پازل ها اختصاص داده خواهد شد. همچنین بازیکنان می توانند قابلیت های شخصیت خود را تقویت کرده و مهارت های جدید کسب کنند.

بیشتر بخوانید:

نمایش جدید Ori and the Will of the Wisps متحیر کننده تر از همیشه به نظر می رسد

Sekiro Shadows Die Twice؛ خنجری از پشت

یکی از مهمترین سورپرایزهایی که در کنفرانس مایکروسافت شاهدش بودیم، به حق Sekiro: Shadows Die Twice بود؛ جاه‌طلبانه، متفاوت و از هر نظر شوکه کننده. شوکه کننده از این نظر که صحبت از بازی جدید فرام سافتور بود و به جای مراسم سونی داشتیم در کنفرانس مایکروسافت به تماشای بازی جدید این استودیو خوش ذوق این روزها نشسته بودیم. جالب‌تر اینکه بازی سامورایی‌طور و عجیب فرام سافتور، قرار است به دست اکتیویژنی منتشر شود که در طی این سال‌ها به جز کال‌ ‌آو دیوتی روی هیچ بازی دیگری سرمایه‌گذاری نکرده.

بیشتر بخوانید:

فرام سافتور به سونی پشت کرد؛ نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در کنفرانس مایکروسافت [تماشا کنید]

Fallout 76؛ فال آوت وگاس تکرار می شود؟

با اینکه فال اوت 76 کمی پیش تر از شروع نمایشگاه E3 معرفی شد و انتظار رونمایی کامل تر از آن را در کنفرانس بتسدا داشتیم اما تاد هاوارد، کارگردان بازی با آمدن روی صحنه همه ما را شگفت زده کرد. همان طور که انتظار می رفت فال اوت جدید این بار به غرب ایالت ویرجینیا رفته و زمان آن قبل از نسخه های قبلی است. همچنین تاد هاوارد اعلام کرد که نقشه بازی 4 برابر بزرگتر از Fallout 4 است که خود نکته ای بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید:

تریلر جدیدی از Fallout 76 منتشر شد؛ دنیایی وسیع تر و زیباتر از همیشه [تماشا کنید]

Awesome Adventure of Captain Spirit؛ غافلگیری بی اهمیت

فصل اول Life is Strange یکی از محبوب ترین بازی های داستان محور چند سال اخیر است و بسیاری انتظار معرفی فصل دوم این فرنچایز طی رویداد E3 امسال را داشتند. اما تنها چیزی که سازنده این بازی یعنی استودیو دونت ناد برای طرفداران این مجموعه داشت، یک بازی رایگان در دنیای Life is Strange بود که هنوز اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست.

بیشتر بخوانید:

بازی جدید سازندگان Life is Strange یک عنوان ساده و رایگان است [تماشا کنید]

Crackdown 3؛ هیجان انگیز و پر سر و صدا، اگر عرضه شود!

بعد از تاخیر بازی Crackdown 3 تا سال 2019 میلادی، بسیاری از آینده این عنوان ناراحت شدند. مایکروسافت با انتشار تریلری جدید از گیم پلی این عنوان در طول کنفرانس خود نشان داد که هنوز حساب ویژه ای روی آن باز کرده است.

بیشتر بدانید:

تریلر جدیدی از بازی Crackdown 3 منتشر شد [تماشا کنید]

Metro Exodus؛ خیالتان راحت، هنوز محشر است

استودیوی اکراینی 4A Games مجال یافت تا تریلری از عنوان مورد انتظار Metro Exodus را نمایش دهد. سومین نسخه از سری مترو، ادامه داستان آرتیوم شخصیت اصلی این سری را دنبال می کند و روسیه پسا آخر الزمانی را به تصویر می کشد. Metro Exodus عنوانی است اول شخص با المان های سبک ترسناک و با چاشنی مخفی کاری. جهان این عنوان مملو است از هیولا های جهش یافته و انسان هایی وحشی که نهایت تلاش خود را برای بقا به کار گرفته اند. این عنوان در ۳ اسفند ۹۷ برای کنسول های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نمایش جدید Metro Exodus روسیه پسا آخرالزمانی را وحشی تر از همیشه تصویر می کند

Kingdom Hearts 3؛ لت ایت گو... لت ایت گو...

کمپانی اسکوئر انیکس نزدیک به یک دهه است که ما را برای کینگدام هارتس 3 منتظر نگه داشته اما عرضه آخرین چپتر از فانتزی بزرگ دیزنی و اسکوئر انیکس از هر زمان دیگر به ما نزدیک تر است و سورپرایزهای داستانی هم کم نیستند؛ بعد از کارخانه هیولاها، داستان اسباب بازی و Wreck It Ralph، نوبت السا و آنا از انیمیشن Frozen است تا به این جهان حماسی بیایند. تریلر پایین را از دست ندهید.

Sea of Thieves؛ تکامل آغاز شد

بعد از آن که بسیاری به خاطر کمبود محتوای بازی Sea of Thieves ناامید شدند، مایکروسافت در طول کنفرانس خود اعلام کرد که در تابستان جاری دو بسته الحاقی با نام های Cursed Sails و Forsaken Shores برای این بازی منتشر خواهند شد.

Battlefield 5؛ الکترونیک آرتز، چرا این کارو میکنی؟

همان طور که شب گذشته الکترونیک آرتز نیز وعده داده بود، نمایش بخش داستانی بتلفیلد 5 به کنفرانس مایکروسافت موکول شد. اما متاسفانه تیزر پخش شده بسیار کوتاه بوده و شاید تنها چند ثانیه ای بیشتر از ویدیو پخش شده شب گذشته بود. با تمام شدن کنفرانس مایکروسافت حالا می توان با جرات گفت که بتلفیلد 5 امسال هیچ نمایش کامل و خیره کننده ای چون نسخه های گذشته نداشت.

Forza Horizon 4؛ اسب ایتالیایی در سرزمین پادشاهی

همان طور که بسیاری از شایعات پیش از این اشاره کرده بودند، یکی از رونمایی های مهم مایکروسافت در کنفرانس امسال Forza Horizon 4 بود. استودیو پلی گراند گیمز برای این نسخه تصمیم گرفته تا ما را به کشور بزرگ و پهناور بریتانیا ببرد. علاوه بر تغییر مکان بازی، اضافه شدن سیستم داینامیک تغییر فصل ویژگی مهم و جذاب دیگری است که این نسخه ارائه می دهد و می تواند حسابی روی عملکرد اتومبیل ها و شرایط مسابقه تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید:

بازی Forza Horizon 4 معرفی شد [تماشا کنید]

خرید 5 استودیوی بزرگ؛ این نسل که هیچ، برای نسل بعد آماده شوید

یکی از مشکلات مایکروسافت در نسل هشتم، نبود استودیوهای درجه یک برای ساخت بازی های انحصاری و بزرگ بوده و حال مایکروسافت با اعلام خرید استودیوهای مطرحی همچون Ninja Theory و Compulsion Games، قدمی بزرگی را برای آینده برند ایکس باکس در نسل بعدی برداشته است.

بیشتر بخوانید:

مایکروسافت با خرید 5 استودیو بزرگ، برای نسل بعد ایکس باکس آماده می شود

We Happy Few؛ بهتر از همیشه

جدا از خرید استودیوی Compultion Games، سازنده عنوان We Happy Few، مشخص شد که این بازی که چند سالی می شود در حالت Early Access به سر می برد، سرانجام در مردادماه امسال برای ایکس باکس وان و پی سی عرضه خواهد شد.

PUBG؛ نقشه چهارم؟

با وجود آن که PUBG دیگر بزرگترین بازی بتل رویال نیست اما هنوز از نام های مهم صنعت گیم به شمار می رود. در طول کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 امسال اعلام شد که این بازی در زمستان یک نقشه جدید با محیط برفی دریافت خواهد کرد.

Tales of Vesperia؛ جواهر دیده نشده

فیل اسپنسر پیش از این وعده داد بود که بازی های شرقی پسند بیشتری برای ایکس باکس وان منتشر خواهند شد و در همین راستا، بازی Tales of Vesperia Definitive Edition که ریمستر عنوانی به همین نام است که در سال 2007 برای ایکس باکس 360 عرضه شده بود، در سال 2019 به کنسول نسل هشتمی مایکروسافت خواهد بود.

The Division 2؛ آمریکای سیاه سیاه

یوبیسافت با نمایش The Division 2 نشان داد که هنوز نمی‌تواند دست از سر ایده‌های تکراری و نخ نما شده‌اش دست بردارد و در کنفرانس مایکروسافت چیزی تحویلمان داد که نمی‌توان از آن به عنوان یک اثر متفاوت و خاص یاد کرد. در تریلر به نمایش درآمده از The Division 2 فقط شاهد یک سری سلاح و مهمات جدید بودیم و به جز مشخص شدن تاریخ انتشار بازی با چیز خاص و مهمی رو به رو نبودیم.

بیشتر بخوانید:

اولین تریلر از The Division 2؛ آمریکا بر لبه فروپاشی [تماشا کنید]

Game Pass؛ مقرون به صرفه، ارزشمند

سرویس Xbox Game Pass در ماه های اخیر به یکی از برگ های برنده ایکس باکس و مایکروسافت تبدیل شده و حال باید انتظار پیشرفت آن را هم داشته باشیم. کاربران این سرویس دوبرابر سریع تر از گذشته می توانند به تجربه بازی های این سرویس پرداخته و جدا از این ها عناوینی همجون Fallout 4 و The Division به لیست بازی های Xbox Game Pass اضافه خواهند شد.

Shadow of the Tomb Raider؛ لارا کرافت در شرف ظهور

درShadow of the Tomb Raider شاهد بازگشت محبوب ترین بانوی صنعت گیم، لارا کرافت خواهیم بود. این بازی سومین نسخه از سری ریبوت این فرنچایز محسوب می شود و قرار است لارا را به همان ماجراجویی دلیری تبدیل کند که انتظار داریم. لارا این بار در سفری به آمریکای لاتین، در جستجو عتیقه های قوم مایا است. وی در این ماجراجویی به نقشه های قوم مایا برای پایان دنیا پی می برد و باید تلاش کند که جلوی آن را بگیرد. طبعا مانند نسخه های قبلی این عنوان هم به صورت اکشن سوم شخص دنبال می شود و پر است از پلتفرمینگ، حل معما و مبارزات مسلحانه. نقش مخفی کاری در این نسخه پر رنگ تر شده و لارا به ابزار جدیدی برای گشت و گذار دست خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

لارا کرافت دیگر دختری بی تجربه نیست [تماشا کنید]

Session؛ میراث تونی هاوک

یکی از انحصاری های کمتر دیده شده ایکس باکس وان در طول کنفرانس مایکروسافت، بازی Session است. این عنوان که دنباله ای معنونی بر سری Skate به شمار می رود، شما را در نقش یک اسکیت باز نمایشی حرفه ای قرار خواهد داد. کنترل جداگانه هر کدام از پاها یکی از نکات جالب در در رابطه با این بازی است.

Black Desert؛ فراموش شدنی ترین

عنوان Black Desert یک بازی نقش آفرینی آنلاین چندنفره است که در طول کنفرانس روز گذشته مایکروسافت نمایش کوتاهی داشت. ظاهراً گزینه های متعددی برای شخصی سازی و دنبال کردن مبارزات در بازی وجود خواهند داشت.

Devil May Cry 5؛ هوووووورا

لقب بهترین سورپرایز مهمترین شب سال مایکروسافت نیز به Devil May Cry 5 و نمایش کوتاهش می‌رسد. اثری که مدت‌ها همه انتظارش را می‌کشیدیم بالاخره در کنفرانس مایکروسافت وقت کردیم از خیلی نزدیک‌تر با آن آشنا شویم. تریلر به نمایش در آمده از Devil May Cry 5 پر از سوالات و اتفاقات مبهمی بود که باید برای رسیدن به پاسخشان باید تا بهار ۲۰۱۹ منتظر بمانیم.

بیشتر بخوانید:

بازگشت نرو؛ Devil May Cry 5 معرفی شد [تماشا کنید]

Cuphead: The Delicious Last Course؛ هفت خانی دیگر

بازی Cuphead یکی از متفاوت ترین بازی های سال گذشته میلادی بود و حال به نظر می رسد که با معرفی بسته الحاقی The Delicious Last Course جذاب تر و کامل تر از گذشته هم شده باشد. این بسته در سال 2019 میلادی برای پی سی و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بسته الحاقی جدید بازی Cuphead با نام The Delicious Last Course معرفی شد [تماشا کنید]

Tunic؛ روباه نه چندان مکار جنگل

یک نقش آفرینی خوش آب و رنگ و متفاوت تنها واژه هایی هستند که برای توصیف Tunic می توان از آن ها استفاده کرد. هنوز اطلاعات زیادی از این عنوان در دسترس نیست اما تریلر بازی که در طول کنفرانس مایکروسافت منتشر شد، نوید یک تجربه متفاوت و شاد را می دهد.

بیشتر بخوانید:

تریلر عنوان Tunic منتشر شد؛ نقش آفرینی با رنگ دنیای کودکانه [تماشا کنید]

Jump Force؛ پس اتک آن تایتان چی؟

همه ما عاشق دیدن تقابل کاراکترهای محبوب مان هستیم؛ چه در اینجاستیس و در جهان DC باشد و چه کراس اووری عجیب میان بازی های کپکام و قهرمانان مارول. اما چه می شد اگر شخصیت های محبوب انیمه ها به جان یکدیگر می افتادند؟ عالی نمی شد؟ این ایده ای است که به تولید Jump Force منتهی شده؛ بازی جدید باندای نامکو که شخصیت های انیمه هایی مثل وان پیس، دراگون بال و حتی Death Note را به جان یکدیگر می اندازد؛ راستش را بخواهید اطلاعات چندانی درباره بازی در دسترس نیست؛ اما تریلرش قطعا دیوانه کننده است.

بیشتر بخوانید:

باندای نامکو با بازی مبارزه‌ای Jump Force، دوست‌داران انیمه را به جان یکدیگر می‌اندازد [تماشا کنید]

Dying Light 2؛ زامبی کشی در جهنم

نسخه دوم سری Dying Light یکی دیگر از بازی هایی بود که برای اولین بار در کنفرانس مایکروسافت به نمایش عموم در آمد. ویژگی اصلی Dying Light 2 که آن را از نسخه قبلی متمایز می کند، تاثیر انتخابات شما روی دنیای بازی و پیامدهای متفاوت آن است. از تعامل با دیگر کاراکترها و اهمیت تصمیم گیری ها که بگذریم، فرا رسیدن شب و هجوم زامبی های گرسنه معضل دیگری است که باید نگران آن باشید.

بیشتر بخوانید:

بازی Dying Light 2 معرفی شد؛ دنیایی کاملا پویا متاثر از تصمیمات شما [تماشا کنید]

Battletoads؛ بازگشت یک کلاسیک

در میان تمام بازی‌هایی هم که در فستیوال رنگارنگ مایکروسافت به نمایش درآمدند، Battletoads هم مجالی برای عرض اندام پیدا کرد و مشخص شد که مایکروسافت در حال ساخت یک بازی جدید تحت این عنوان است. تنها چیز اطلاعاتی هم که از این بازی منتشر شده، فعلا می‌توان به قابلیت سه نفره بازی کردن تجربه 4K آن روی ایکس باکس وان ایکس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بازی Battletoads از کنسول‌های هشت بیتی پا به نسل هشتم می‌گذارد [تماشا کنید]

Just Cause 4؛ باورتان می شود به نسخه چهارم رسیدیم؟

در روزهای اخیر عکس ها و اطلاعات زیادی از Just Cause 4 به بیرون درز کرد و تقریباً همه دنبال کنندگان اخبار گیم از معرفی این بازی در روزهای آتی خبر داشتند. سرانجام با انتشار تریلر این بازی در کنفرانس مایکروسافت، مشخص شد که در اواخر سال جاری میلادی باید برای ادامه ماجراجویی ریکو رودریگرز آماده شویم.

بیشتر بخوانید:

بازی Just Cause 4 مثلاً برای اولین بار در کنفرانس مایکروسافت رونمایی شد [تماشا کنید]

Gears 5؛ دلمان تنگ شده بود

خوشبین ترین هوادار ایکس باکس و مایکروسافت هم انتظار معرفی سه بازی از فرنچایز Gears of War را نداشت. Gears Tactics یک عنوان استراتژی، Gears Pops یک بازی موبایلی و در نهایت و مهم تر از همه، Gears 5 با همان فضای گیرای همیشگی قسمت های اصلی این سری معرفی شد تا شب خوب مایکروسافت کامل شود.

بیشتر بخوانید:

سه بازی از دنیای Gears of War معرفی شدند؛ حرکت مجدد چرخ‌دنده‌های جنگ [تماشا کنید]

Cyberpunk 2077؛ خانم ها و آقایان، این لحظه بالاخره فرا رسید

از  Cyberpunk 2077 مدت ها پیش با تیزر کوتاهی رونمایی شد، اما پس از آن دیگر هیچ خبری از این بازی نشد، تا این که کنفرانس مایکروسافت در همایش E3 سال ۲۰۱۸ با تریلر این بازی به پایان رسید. تریلری فک بر انداز که آمریکایی با تم سایبرپانک را در سال ۲۰۷۷ نشان می دهد، دنیایی پر از ربات ها و انسان هایی تقویت شده با اجزا مکانیکی. مشخص نیست که حوادث این بازی در کدام شهر آمریکا روی می دهند، اما به گفته شخصیت اصلی بازی، این شهر بدترین در این کشور است.

بیشتر بخوانید:

بعد از ۶ سال انتظار، بالاخره تریلر Cyberpunk 2077 به نمایش درآمد [تماشا کنید]

ایکس باکس بعدی

فیل اسپنسر در سخنان پایانی خود اعلام کرد که تیمی که سال های قبل مشغول طراحی کنسول میان نسلی ایکس باکس وان ایکس بودند، در حال حاضر مشغول به توسعه و طراحی معماری کنسولی جدید هستند. هدف مایکروسافت عرضه کنسولی است که از لحاظ سخت افزاری پیشتاز باشد. مایکروسافت متعد به ارایه بهترین تجربه برای بازیکنانی است که سخت در انتظار نسل بعدی هستند .احتمالا در سال آتی و در کنفرانس E3 سال ۲۰۱۹، خبر های بیشتری از کنسول بعدی مایکروسافت بشنویم. اسپنسر در نهایت به طرفداران ایکس باکس قول داد که همیشه می توانند بهترین ها را ایکس باکس انتظار داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

مایکروسافت تایید کرد: ایکس باکس بعدی در راه است

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hodilan
    Hodilan | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

    این jump force خییلی باحال بود، فک کنم همشون درگیر میشن آخرش سایتاما میاد به هر کدوم یه مشت میزنه تموم میشه، بعد هم یاگامی اسمشو مینویسه کلا پایان ? ، تو Division یه لحظه پرچم ایران نشون داد، در کل جالب بودن

مطالب پیشنهادی