ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

فیل اسپنسر جزئیات تازه‌ای از نسل بعدی اکس‌باکس ارائه کرد

چندی پیش، جدیدترین شماره از مجله‌ی هفتگی فامیتسو در فضای مجازی منتشر شد که یکی از بخش‌های آن به مصاحبه‌ای با فیل اسپنسر، رئیس بخش اکس‌باکس، اختصاص داده شده بود. اسپنسر در این مصاحبه‌ به ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

چندی پیش، جدیدترین شماره از مجله‌ی هفتگی فامیتسو در فضای مجازی منتشر شد که یکی از بخش‌های آن به مصاحبه‌ای با فیل اسپنسر، رئیس بخش اکس‌باکس، اختصاص داده شده بود. اسپنسر در این مصاحبه‌ به صحبت‌ درباره‌ی موضوعات مختلفی پرداخت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به آینده‌ی برند اکس‌باکس و همچنین نسل بعدی این کنسول‌ها اشاره کرد.

همان‌طور که اشاره شد، اسپنسر در بخشی از مصاحبه‌ی خود جزئیاتی از نسل بعدی کنسول‌های اکس‌باکس ارائه کرد. او توضیح داد که پروژه‌ی ساخت کنسول‌ نسل بعدی با «محوریت گیمرها» آغاز شده است. در حال حاضر، دو میلیارد نفر در سراسر جهان وجود دارند که بازی‌ها را روی دستگاه‌های مختلف تجربه می‌کنند. در چنین شرایطی، او مایل است تا با ارائه‌ی بهترین و قدرتمندترین سخت افزار برای کنسول‌ها، تجربه‌ای شگفت انگیز را برای این افراد رقم بزند. وی همچنین اضافه کرد هدف از معرفی ایکس‌باکس وان ایکس، خلق تجربه‌ای شگفت انگیز بوده است که حال قصد دارند تا با معرفی نسل بعدی ایکس‌باکس، گام‌‌های بیشتری را در دستیابی به این هدف بردارند.

فیل اسپنسر

اسپنسر در ادامه‌ی صحبت‌های خود اضافه کرد مایکروسافت از مدت‌ها قبل مشغول گفتگو با چندین شرکت‌ سخت افزاری بوده است تا بتواند نوآوری‌های مورد انتظار در معماری‌های نسل آینده را شناسایی کند. او همچنین گفت سفر برای ساخت نسل بعدی کنسول‌ها هم اکنون آغاز شده است و به همین دلیل نیز به‌طور مداوم احتمالات و ایده‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد تا در صورت مناسب بودن از آن‌ها در کنسول جدید استفاده کند.

اسپنسر در بخش دیگری از مصاحبه‌اش با فامیتسو، به موضوع هوش مصنوعی اشاره کرد و از فواید آن گفت. با توجه به صحبت‌های او، از هوش مصنوعی می‌توان برای خلق دنیای بازی‌ها و کاراکترهای زنده و قابل درک استفاده کرد. همچنین هوش مصنوعی می‌تواند در شبیه سازی چگونگی طی کردن مراحل بازی توسط گیمر و رفع باگ‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

موضوعات صحبت شده در مصاحبه به همین موارد ختم نمی‌شود. اسپنسر در پاسخ به یکی از سوالات پیرامون استریم کردن گفت بسیاری از دو میلیارد نفری که در سراسر جهان به انجام‌ بازی‌های ویدیویی می‌پردازند، از کنسول‌های خانگی استفاده نمی‌کنند. در نتیجه، تلاش برای فروختن دو میلیارد کنسول به آن‌ها در نقاط مختلف نمی‌تواند راه حل مناسبی باشد. سپس به گسترش استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند و رایانه‌های شخصی به منظور انجام بازی‌ها اشاره کرد و گفت علاقه دارد تا برای کاربران این دو پلتفرم بازی‌هایی با عمق و همه جانبگی کنسول‌های خانگی بسازد.

اسپنسر در نهایت نیز به صحبت درباره‌ی همکاری مایکروسافت با بازی سازان ژاپنی پرداخت. او ضمن اشاره به خریداری پنج استودیو‌ بزرگ بازی سازی توسط این شرکت، گفت گیمرها همیشه دنبال بازی‌های بهتر و جذاب‌تر هستند. این اتفاق نیز به آن‌ها کمک می‌کند تا راحت‌تر به این نیاز پاسخ دهند. همچنین در پایان اضافه کرد گیمرها منتظر افزایش‌ در تعداد بازی‌های فرست پارتی باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Android_Programmer
    Android_Programmer | ۱۰ تیر ۱۳۹۷

    خدا کنه این بار دیگه 4K@60 هرتز Native و درست و حسابی پشتیبانی کنه!

  • saeid hanifi
    saeid hanifi | ۱۰ تیر ۱۳۹۷

    امیدوارم اکس باکس بتونه موفقیت نسل هفتمی خودشو تو نسل نهم تکرار کنه و بتونه یه رقابت تنگاتنگ با پلی استیشن داشته باشه. که این رقابت فکر میکنم باعث افزایش بازی ها و انحصاری های بیشتر واسه هردو پلتفرم باشه.البته درهر صورت پلتفرم pc از همشون قدرتمندتره و داره دوره خوبیو طی میکنه و بازیسازهای بیشتری بهش دارن بها میدن. درکل نسل نهم نسل خوبی میتونه باشه واسه گیمرها

مطالب پیشنهادی