ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جریمه فیسبوک در کره جنوبی
تکنولوژی

فیسبوک اعتراف کرد؛ اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با بیش از 60 شرکت

فیسبوک پذیرفته که به ده ها کمپانی حوزه فناوری اجازه داده دسترسی ویژه ای به داده های کاربران داشته باشند. این اتفاق حتی پس از آن افتاده که در ماه مه سال 2015 این شبکه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

فیسبوک پذیرفته که به ده ها کمپانی حوزه فناوری اجازه داده دسترسی ویژه ای به داده های کاربران داشته باشند. این اتفاق حتی پس از آن افتاده که در ماه مه سال 2015 این شبکه اجتماعی خبر از محدود سازی این گونه دسترسی ها داده بود.

به گزارش وبسایت cnet، فیسبوک به اشتراک گذاری اطلاعات مورد بحث با61 تولید کننده سخت افزار و نرم افزار ادامه داده. این موضوع در اسنادی اعلام شده که فیسبوک در جمعه قبل در اختیار کنگره ایالات متحده قرار داده است. اسناد ارائه شده در جواب به صدها سوالی هستند که اعضای کنگره در ماه آوریل از زاکربرگ پرسیده بودند.

کمپانی مورد بحث اعلام کرده دسترسی اضافه شش ماهه و تنها برای یک بار را برای کمپانی هایی از جمله AOL و شرکت پستی UPS به اپ دوستیابی Hinge داده تا این شرکت ها بتوانند خود را با سیاست های حفظ حریم خصوصی شبکه اجتماعی تطبیق داده و نسخه ویژه خود از فیسبوک را برای دستگاه ها توسعه دهند. به این ترتیب داده های دوستان، نام ها، جنسیت و تاریخ تولد بدون اطلاع کاربران به اشتراک گذاشته شده است.

رسوایی فیسبوک
حضور زاکربرگ در مقابل کنگره در فروردین ماه

فیسبوک در اسناد این گونه اعلام کرده:

ما با کمپانی ها همکاری کردیم تا یکپارچگی [مورد نیاز] برای دستگاه ها، سیستم عامل ها و محصولات متنوع دیگر را ایجاد کنند. ما و شرکایمان می خواستیم به افراد روشی برای دریافت فیسبوک یا تجربه کردن آن را ارائه دهیم. این یکپارچه سازی ها توسط شرکای مان و برای کاربران ایجاد شدند، البته با تأیید فیسبوک.

فیسبوک همچنین به 5 کمپانی دیگر اشاره کرده که از نظر تئوری به واسطه آزمایش نسخه های بتا می توانستند به داده های محدود دوستان دسترسی داشته باشند. در نهایت اعلام شده که به 38 مورد از شراکت ها پایان یافته و فیسبوک قصد دارد تا انتهای ماه جاری میلادی (معادل با 9 مرداد ماه) به شراکت با 7 کمپانی دیگر نیز خاتمه دهد.

به دنبال رسوایی فیسبوک از طریق کمبریج آنالیتیکا که منجر به لو رفتن اطلاعات میلیون ها کاربر این شبکه اجتماعی و نیز سوء استفاده از آنها برای پیش بینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا شد.، زاکربرگ در مقابل مجلس نمایندگان و نیز مجلس سنای ایالات متحده شهادت یاد کرد.

رسوایی فیسبوک

در کنار رسوایی فیسبوک نگرانی هایی در مورد دسترسی های ویژه ای که این شرکت در اختیار کمپانی چینی هواوی قرار داده بود مطرح شده بود. در ماه گذشته میلادی نیز نیویورک تایمز اعلام کرد که فیسبوک توافق نامه هایی را برای دسترس وسیع حداقل 60 شرکت تولید کننده دستگاه ها به داده های کاربران منعقد کرده؛ در این بین نام هایی از جمله اپل، مایکروسافت، سامسونگ و بلک بری به چشم می خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • احد وصال
    احد وصال | ۱۱ تیر ۱۳۹۷

    شاید روزی برسه ..تلگرام هم همین اعتراف رو بکنه ولی اطلاعات ما مردم معمولی به چه دردشون می خوره حالا

مطالب پیشنهادی