ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمل و نقل هوایی با Vy 400 دگرگون خواهد شد؛ تلفیقی از جت و هلیکوپتر

کمپانی Transcend Air Corporation از توسعه‌ی یک وسیله‌ی نقلیه‌ی عمود پرواز یا VTOL‌ خبر داد که Vy 400 و تا زمستان سال ۲۰۲۴ آماده پرواز خواهد شد. این وسیله نقلیه عمود پرواز قادر است ۶ نفر را به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

کمپانی Transcend Air Corporation از توسعه‌ی یک وسیله‌ی نقلیه‌ی عمود پرواز یا VTOL‌ خبر داد که Vy 400 و تا زمستان سال ۲۰۲۴ آماده پرواز خواهد شد.

این وسیله نقلیه عمود پرواز قادر است ۶ نفر را به مقصد موردنظرشان رسانده و در این مسیر به سرعت ۶۵۲ کیلومتر بر ساعت هم برسد که ۳ برابر سرعت هلیکوپتر‌های معمولی است.

کمپانی سازنده تصمیم گرفته که از این وسیله نقلیه تنها برای انجام مسافرت‌هایی میان مراکز شهر‌های مهم استفاده کند و حتی اولین مسیر‌ها و قیمت بلیط‌هایشان را نیز منتشر کرده است.

این وسیله قادر است که مسیر‌های ۷۲۴ کیلومتری را بپماید. بدین ترتیب هر شخص قادر است سوار بر  Vy 400 طی مدت ۵۵ دقیقه مسافت میان لس آنچلس تا سانفرانسیسکو را سپری نماید.

این وسیله‌ی نقلیه‌ی هوایی از یک سیستم هدایت منحصر به فرد بهره می‌برد که fly-by-wire (به معنی پرواز به وسیله‌ی سیم) نام دارد که نشان می‌دهد به احتمال قوی سیستم هدایت اتوماتیک در آن تعبیه شده است و نمی توان به صورت دستی Vy 400 را کنترل نمود.

«گرگ بروئل» بنیانگذار و مدیرعامل این کمپانی می‌گوید:

«این وسیله نقلیه قادر است که گزینه‌ی مناسبی برای حمل و نقل میان-شهری فراهم آورد. Vy 400 می تواند پارامتر‌هایی نظیر ترافیک موجود در خیابان‌، آلودگی اطراف فرودگاه‌ها، هزینه‌ی سفر‌های هوایی و زمان صرف شده برای آن را به خوبی کاهش دهد. وسیله‌ی نقلیه‌ی عمود پرواز ما از هلیکوپتر‌های معمولی بسیار کاربرد‌ی‌تر و کم هزینه‌تر است. به علاوه از آنجایی که مکانیزم حرکتی آنها به جت شباهت دارد، سریعتر حرکت کرده و آلودگی صوتی کمتری بوجود می‌آورند.»

با این حال هزینه سفر با Vy 400 کم نخواهد بود. خریداران می‌تواند با پرداخت ۲۸۳ دلار، از نیویورک به مقصد بوستون سفر کرده یا با پرداخت ۳۲۵ دلار از مونترال به تورتنو پرواز کرده و پس از یک ساعت به مقصدشان برسند. ضمن اینکه هزینه‌ی سفر ۵۵ دقیقه‌ای از لس آنجلس به سانفرانسیسکو ۳۱۵ دلار خواهد بود.

 

تماشا کنید: جابجایی ده هزار مسافر با تاکسی‌های هوایی Volocopter چگونه ممکن خواهد شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ?️
    ?️ | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    چه ابتکار ساده و خوب و کاربردی.

مطالب پیشنهادی