ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی نوت ۹
تکنولوژی

چه انتظاراتی از سامسونگ گلکسی نوت 9 داریم؟

در نیمه دوم سال 2018 میلادی به سر می بریم و شرکت های مختلف آماده معرفی سری دوم پرچمداران خود هستند. امسال ظاهراً سامسونگ آغازگر رقابت خواهد بود و فبلت مورد انتظار گلکسی نوت 9 ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

در نیمه دوم سال 2018 میلادی به سر می بریم و شرکت های مختلف آماده معرفی سری دوم پرچمداران خود هستند. امسال ظاهراً سامسونگ آغازگر رقابت خواهد بود و فبلت مورد انتظار گلکسی نوت 9 را به شکل رسمی در تاریخ 18 مرداد (برابر با 9 اوت) معرفی خواهد کرد.

مثل همیشه انتظار داریم گلکسی نوت 9 راه اعضای پیشین این خانواده را ادامه داده و مجموعه ای از قابلیت های پیشرفته را ارائه کند. در این مطلب می خواهیم ویژگی هایی که از این فبلت انتظار داریم را مرور کنیم.

ارتقاء قابل توجه قلم اس پن

گلکسی نوت 9

قلم اس پن (S Pen) در حوزه موبایل تقریباً بی رقیب است، چون از فناوری شرکت بزرگ وَکوم (Wacom) استفاده می کند، محفظه ای ویژه درون بدنه موبایل در اختیار دارد و ترکیب سخت افزاری و نرم افزاری نسبتاً کاملی را ارائه می دهد. حالا به نظر می رسد دوران ارتقاء اساسی آن با استفاده از فناوری بلوتوث فرا رسیده است، اما چرا؟ هنوز کسی به درستی نمی داند بلوتوث روی اس پن چه کاری انجام می دهد، شاید کنترل پخش موسیقی، یا ریموت شاتر برای دوربین.

در این مطلب به اصلی ترین قابلیت های احتمالی قلم اس پن در گلکسی نوت 9 پرداختیم.

باتری عظیم

پس از دوران سیاه گلکسی نوت 7 سامسونگ به محافظه کاری در زمینه باتری روی آورد و در نوت 8 هم شاهد باتری 3300 میلی آمپر ساعتی بودیم که نمی تواند رضایت طرفداران این خانواده را جلب کند. حالا شایعات از تعبیه باتری 4000 میلی آمپر ساعتی در گلکسی نوت 9 خبر می دهند.

معرفی گلکسی نوت ۹

ارتقاء 700 میلی آمپر ساعتی باتری گلکسی نوت 9 بسیار قابل توجه است، به خصوص اگر قلم اس پن بخواهد همیشه از طریق ارتباط بلوتوث با گوشی در ارتباط باشد. البته با توجه به فرم فکتور این فبلت و ظرفیت باتری پرچمداران اخیر سامسونگ، به نظر می رسد مهندسین سامسونگ با چالش بزرگی روبرو باشند.

افزایش رَم و حافظه داخلی

تا معرفی گلکسی نوت 4 این خانواده را با سخت افزار بسیار قدرتمند تر از سری گلکسی اس می شناختیم، اما از زمان تولد نوت 5 به بعد این تفاوت سخت افزاری بین دو خانواده از بین رفت. با این حال برخی شایعات نشان می دهند که گلکسی نوت 9 دوباره از همتایانش فاصله می گیرد و حداقل در پیشرفته ترین مدل و در برخی بازارهای خاص با 8 گیگابایت حافظه رَم و 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود. قضاوت در مورد اینکه اکوسیستم اندروید به چنین حافظه هایی نیاز دارد یا خیر را به شما واگذار می کنیم.

اپرچر متغیر

این یکی کاملاً قابل پیش بینی است، چون همین فناوری انقلابی در گلکسی اس 9 و مدل پلاس آن به نقطه قوت و برگ برنده ای در دستان غول تکنولوژی کره تبدیل شده. پرچمداران اخیر سامسونگ از دوربینی با ضریب اف متغیر بین دو حالت F1.5 و F2.4 بهره می برند و همین موضوع در مورد گلکسی نوت 9 هم صادق است، مگر اینکه سامسونگ باز هم جلوتر رفته و امکانات پیشرفته تری را برای تغییر اپرچر در این فبلت تعبیه کند.

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

طی یکی-دو سال اخیر همیشه گفته میشد که سامسونگ بالاخره حسگر اثر انگشت را به زیر نمایشگر می آورد، و همین موضوع در مورد گلکسی نوت 9 هم صادق است. با این حال این شایعه کم کم رنگ باخت و به نظر می رسد امسال هم این رؤیا به حقیقت نمی پیوندد. حالا انتظار داریم که پشت دستگاه شاهد چیدمان افقی ماژول دوربین (و حسگرهای مربوطه) و حسگر افقی اثر انگشت باشیم، مگر اینکه سامسونگ این بار ما را شگفت زده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • | ۱۵ تیر ۱۳۹۷

    نوآوری و نوآوری

  • Hasan Alipour
    Hasan Alipour | ۱۴ تیر ۱۳۹۷

    تو جیب جا بشه???

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی