ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

michelin-tires-business-CONTENT-2017
خودرو

میشلن به دنبال تولید تایرهای ارزان قیمت و سبز بر پایه چوب

با توجه به وضعیت منابع مختلف جهان، بسیاری از صنایع به سمت انرژی های پاک و مواد قابل بازیافت حرکت می کنند. صنعت لاستیک سازی یکی از این موارد است که آینده آن به نوعی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

با توجه به وضعیت منابع مختلف جهان، بسیاری از صنایع به سمت انرژی های پاک و مواد قابل بازیافت حرکت می کنند. صنعت لاستیک سازی یکی از این موارد است که آینده آن به نوعی با پایایی و بازیافت گره خورده؛ به همین جهت شرکت های پیشگامی مثل میشلن به دنبال کشف راهکارهایی برای فاصله گرفتن از نفت هستند.

مهندسین میشلن در نظر دارند در آینده نزدیک چوب را جایگزین نفت کنند. البته این به معنای تولید تایرهایی از جنس چوب نیست، بلکه در صورت اجرایی شدن موادی که پایه نفتی دارند، با موادی که از چوب به دست می آیند جایگزین می شوند.

michelin-tires

در حال حاضر 80 درصد از ترکیب یک لاستیک را مواد نفتی تشکیل می دهند. در ایده جدید این شرکت فرانسوی، الاستومرهای نفتی جای خود را به مواد استخراج شده از چوب خواهند داد. میشلن امیدوار است در حوالی سال 2020 نخستین تایر بر پایه مواد چوبی را معرفی کند.

تولید چنین تایرهایی می تواند مزایای زیادی داشته باشد. از جمله اینکه چوب و درخت در هر جایی قابل رشد بوده و شرکت های سازنده لاستیک می توانند در مناطق مختلف با کاشت درختان زیاد مواد اصلی تشکیل دهنده تایر را خودشان تولید کنند.

ظاهرا میشلن تحقیقات خود در زمینه تایرهای چوبی را در کشور برزیل انجام می دهد. برای این کار کمپانی معروف فرانسوی درختان موز، کاکائو و کائوچو را در مقیاسی بزرگ کاشته است.

Michelin 2

مشخص نیست که تایرهای چوبی دقیقا چه زمانی به واقعیت تبدیل می شوند، اما به گفته میشلن آنها عملکردی درست مثل تایرهای کنونی خواهند داشت. مسلما سازگاری با محیط زیست یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع تایرها خواهند بود.

ناگفته نماند میشلن در زمینه ارایه تایرهای چاپ سه بعدی نیز مشغول تحقیق است. طبق پیش بینی ها این نوع تایرها در عرض 10 الی 15 سال آینده فراگیر خواهند شد، البته با افزایش سرعت پیشرفت تکنولوژی یا ظهور فناوری های جدید این چارچوب زمانی ممکن است دچار تغییراتی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی