ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلتفرم پیگیری و ارتباط استارتاپ‌های فین‌تک با پلیس فتا ناجا راه اندازی شد

«میلاد جهاندار»، دبیر انجمن فین‌تک ایران در گفتگو با دیجیاتو خبر از راه‌اندازی یک پلتفرم پیگیری و ارتباط میان استارتاپ‌های فین‌تک و پلیس فتا ناجا جهت تعامل نزدیک‌تر می‌دهد. او پلتفرمی که یک پل ارتباطی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۲

«میلاد جهاندار»، دبیر انجمن فین‌تک ایران در گفتگو با دیجیاتو خبر از راه‌اندازی یک پلتفرم پیگیری و ارتباط میان استارتاپ‌های فین‌تک و پلیس فتا ناجا جهت تعامل نزدیک‌تر می‌دهد. او پلتفرمی که یک پل ارتباطی میان استارتاپ‌های فین‌تک و پلیس فتا است را راهکاری برای رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌‌ها می‌داند و از آن به عنوان یک راه ارتباطی امن و سریع یاد می‌کند.

جهاندار در این گفتگو اشاره می‌کند که پلیس فتا پس از چند جلسه با انجمن فین‌تک و طرح دغدغه‌های دو طرف، دست به طراحی این پلتفرم زده تا ارتباط خود را با استارتاپ‌های مالی تقویت کند: «چند جلسه با پلیس فتا ناجا داشتیم و دغدغه‌هایی که سمت استارتاپ‌های فین‌تک بود را مطرح کردیم. برخورد بسیار مثبتی داشتند و آنها هم دغدغه‌ها و مشکلات‌شان را مطرح کردند. نتیجه این جلسات، تلاش برای رفع دغدغه‌های دو سویه بود و حالا خود پلیس فتا پلتفرمی و سیستمی را طراحی کرده است که ارتباط بین استارتاپ‌های فین‌تک و پلیس فتای ناجا را آسان می‌کند. این راهکاری بود که ما با مشارکت‌ هم به آن دست پیدا کردیم.»

دبیر انجمن فین‌تک ایران می‌گوید که این پلتفرم کمک می‌کند تا پلیس بتواند به پرونده‌ها با سرعت بیشتری رسیدگی کند و حالا سیستمی توسعه پیدا کرده که هم به سود استارتاپ فین‌تک است، هم به سود پلیس و هم به نفع کاربری که یک مشکل مالی پیدا کرده و شکایتی را ثبت کرده است:

«هدف این است که به وسیله این پلتفرم، یک سری از مشکلات را حل کنیم. برای مثال دنبال آن هستیم تا استعلاماتی که از سمت مراکز پلیس فتا برای استارتاپ‌های فین‌تک ارسال می‌شود به شکل یکپارچه و پنجره واحد باشد تا هم ارتباط در یک فضای امن صورت بگیرد و هم سرعت آن افزایشی چشم‌گیر داشته باشد. این مسئله باعث می‌شود تا پلیس فتا بتواند سریع‌تر به موارد رسیدگی کند، که در نهایت باعث می‌شود تا به پرونده افراد شاکی با سرعت بیشتری رسیدگی شود. هدف این است تا بتوانیم در این همکاری، کمک کنیم تا فضا امن‌تر شود. برای مثال اگر موردی نیاز به گزارش‌دهی دارد، حالا یک راه ارتباطی امن و سریع بین پلیس و استارتاپ‌های فین‌تک به وجود آمده است.»

این اولین باری است که یک نهاد نظارتی به این شکل با استارتاپ‌های فین‌تک وارد تعامل می‌شود، دغدغه‌هایش را مطرح می‌کند و سپس با هم به چنین راهکاری دست پیدا‌ می‌کنند. جهاندار نیز عنوان می‌کند که اگر نهادهای نظارتی دیگر مانند دادستانی دغدغه‌هایشان را مطرح کنند، کمتر شاهد اتفاقاتی مانند فیلترینگ در استارتاپ‌های این حوزه خواهیم بود.

قوه قضاییه و به شکل مشخص، کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه متولی فیلترینگ در ایران است و جهاندار هم خبر می‌دهد که دغدغه‌های نهادهای حاکمیتی قابل درک است اما با فیلترینگ یک کسب‌وکار، عملاً هیچ مشکلی حل نمی‌شود: «این‌کار صرفاً ضربه‌ای است که اعتبار یک کسب‌وکار داخلی را زیر سوال می‌برد؛ اعتباری که شرکت‌ها برای جذب آن جنگیده‌اند و سال‌ها تلاش کرده‌اند. در این شرایط به تعامل بیشتر نیاز داریم و این اتفاق فعلاً از سمت پلیس فتا ناجا رخ داده و می‌تواند یک حرکت الهام بخش‌ برای سایر نهادهای نظارتی باشد.»

دبیر انجمن فین‌تک ایران در گفتگو با دیجیاتو از فیلترینگ به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی استارتاپ‌های فین‌تک یاد می‌کند و می‌گوید این نمونه از همکاری با پلیس فتا، استعداد گسترش با سایر نهادهای نظارتی از جمله قوه قضاییه را دارد: «امیدواریم این همکاری، روندی موفقیت‌آمیز را طی کند تا بتوانیم با دادستانی و نهادهای حاکمیتی دیگری که به کسب‌وکارهای فین‌تک و در مجموع استارتاپ‌ها نگاهی جدی ندارند، نگاهی همسو پیدا کنند و متوجه شوند با تعامل و همکاری می‌توان کارهای بزرگی در کشور کرد؛ کارهایی که خود نهادهای نظارتی آرزوی آن را دارند.»

به گفته جهاندار، استارتاپ‌های فین‌تک و حتی نهاد‌های پرداختی مانند PSPها می‌توانند برای استفاده از این پلتفرم همکاری با پلیس فتا، با انجمن فین‌تک ایران ارتباط بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی