ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

احتمال رفع ممنوعیت واردات خودرو وجود دارد

شرایط ارزی کشور مسئولان را وادار به اتخاذ تصمیماتی کرده که بعضا غیر اقتصادی و حتی دارای عواقب زیانبار است. در مبحث واردات خودرو ممانعت از واردات اگرچه می تواند موجب جلوگیری از خروج ارز ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

شرایط ارزی کشور مسئولان را وادار به اتخاذ تصمیماتی کرده که بعضا غیر اقتصادی و حتی دارای عواقب زیانبار است. در مبحث واردات خودرو ممانعت از واردات اگرچه می تواند موجب جلوگیری از خروج ارز شود اما از سوی دیگر ممکن است منجر به بیکاری هزاران نیروی کار فعال در این بخش شود.
به اعتقاد فعالان این بخش اوضاع بازار خودروهای وارداتی خوب نیست و مصرف کنندگان خودرو هم از این آشفتگی خسته شده اند. کارشناسان می گویند، این آشفتگی از سال قبل با بسته شدن سایت ثبت سفارش به مدت هشت ماه شروع شد، سایتی که البته برای برخی چندان هم بسته نبود، اما در سال جدید با خروج آمریکا از برجام و بالا رفتن نرخ برابری ارز، شاهد بالا رفتن نجومی قیمت برخی از این خودروهای وارداتی هستیم، حالا این آشفتگی با ممنوعیت واردات خودرو از طرف دولت، به بحران تبدیل شد.یک مقام مسئول از احتمال تجدیدنظر در ممنوعیت واردات خودرو خبر داد و گفت: این تصمیم برای کوتاه ‌مدت اتخاذ شده و به طور قطع تغییر می‌ یابد، اما رفع ممنوعیت واردات خودروهای هیبریدی در اولویت است.
محمدرضا تابش در گفتگویى با بیان اینکه ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان حمل و نقل شهری، امری ضروری است گفت:

تصمیم ممنوعیت واردات خودرو برای عبور از شرایط حاد و سخت اقتصادی اتخاذ شده است و پس از عبور از بحران ‌های به وجود آمده، تجدیدنظر در آن صورت می‌ گیرد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط حاد و سخت اقتصادی قرار داریم، گفت: مشکلات حاد و اساسی جدای از تحریم ‌ها در عرصه اقتصادی در حال حاضر وجود دارد. نقدینگی و کارآمدی سیستم بانکها باید مدیریت شود. باید تلاش شود که نقدینگی سرگردان، به سمت تولید برود تا ما شاهد اتفاقات مثبتی در این بخش باشیم.این نماینده مجلس افزود: یکی از مولفه‌ های اساسی کاهش ترافیک و آلودگی‌ ها در کلانشهرها، استفاده از کم هزینه ‌ترین، سالم ‌ترین و راحت‌ ترین وسایل نقلیه است که در این راستا، خودروهای هیبریدی می تواند در این زمینه کمک بسزایی به کاهش آلایندگی های زیست محیطی و آلودگی هوای کلان شهرها کنند؛ اما باید اولویت برای مصارف ارزی کشور قائل شد.
وی با بیان اینکه رفع ممنوعیت واردات خودرو های هیبریدی در اولویت است، ادامه داد: با نظام تعرفه ‌ای، می‌ توان کیفیت خودرو های داخلی را افزایش داد و شاهد ایجاد رقابت سالم و شفاف بود؛ اما شرایط اقتصادی کشور باعث شده است که تصمیم ممنوعیت واردات خودرو اتخاذ شود.واردات خودروتابش با بیان اینکه ورود خودروهای هیبریدی در کنار امتیاز ویژه ای که برای ناوگان حمل و نقل شهری دارند، می‌ تواند ارزش افزوده بالایی برای جامعه ایجاد کند، تاکید کرد: تصمیم ممنوعیت واردات خودرو  برای شرایط حال حاضر کشور است و پس از عبور از بحران های به وجود آمده در اقتصاد کشور در خصوص تصمیماتی که برای کوتاه مدت اتخاذ شده است، تجدید نظر صورت می‌ گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۲۶ تیر ۱۳۹۷

    شما در خودروسازی ها رو ببند، کارگرهاشونو وارد صنعت قطعه سازی یا تعمیرات خودرو کن، کارمند هاشونو وارد ادارات دولتی دیگه که میگن کمبود نیرو داریم کن، گمرک پدر سوخته رو موظف کن که تعرفه های گمرکی خودرو رو برداره، اعلام کن هر کی داره دلالی خودرو انجام میده مثلا از یک تا 5 سال حبس داره، نمیخواد هم بری با دلار ماشین وارد کنی که نگران قیمت "ارز" باشی برو از امارات و عراق ماشین وارد کن، با دینار اونا هم حساب کنی باز هم قیمت تمام شده هر ماشینی از بهترین ماشین های اروپایی بنز و اینا گرفته تا همین ماشینای آشغال داچیا ! به قیمت تموم شده تولید کارخونه نمیرسه !!!!!! (ناموسا چجوری ماشین میسازید که قیمت تموم شدش از قیمت همون مدل ماشین تو اروپا بیشتر میشه !!!!!!!!!!!) اونوقت هم مردم ماشین با کیفیت سوار میشن، نه ارزی خارج میشه، نه دیگه این همه آدم تو تصادفات میمیره، قوانین راهنمایی رانندگی رو هم میشه سخت تر اجرا کرد !
    حالا هی ما میگیم، هی این نامسئولینه بی مسئولین به فکر سود و منفعت شخصی و خرید خونه های لوکس و ماشین های لوکس باشن !?

  • EhsanNasiraei
    EhsanNasiraei | ۲۶ تیر ۱۳۹۷

    یه روز میگین ممنوع شد یه روز میگن رفع میشه فرداش میگین نمیشه باز میگین شاید بشه بعد میگین احتمالا نشه ..... بسته دیگه....بابا خسته شدیم دیگه?

مطالب پیشنهادی