ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تثبیت بازار موبایل
تکنولوژی

جهرمی و وعده مجدد برای تعدیل قیمت موبایل؛ این بار راهکار چیست؟

«محمدجواد آذری جهرمی» در نشست هیئت دولت خبر از راهکاری جدید برای تثبیت بازار تلفن همراه داده، تثبیتی که البته پیش‌تر هم توسط او وعده داده شده بود که به زودی در بازار حکمفرما می‌شود ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

«محمدجواد آذری جهرمی» در نشست هیئت دولت خبر از راهکاری جدید برای تثبیت بازار تلفن همراه داده، تثبیتی که البته پیش‌تر هم توسط او وعده داده شده بود که به زودی در بازار حکمفرما می‌شود و بنا بر گزارشات مختلف، این وعده عملی نشد.حال این بار اما به نظر می‌رسد تصمیمات جدی‌تر و سنجیده‌تر اتخاذ شدند و قرار شده که بخشی از تجهیزات و تلفن های همراه مانده در داخل گمرک ترخیص و همچنین چند هزار گوشی توقیف شده تعیین تکلیف و به بازار عرضه شوند. ضمنا به گفته جهرمی وزارتخانه‌های مختلف و حتی دستگاه قضایی اعلام آمادگی و همکاری در تحقق این موضوع کرده‌اند.

وزیر ارتباطات کشورمان تعادل بازار موبایل را تا حد زیادی نسبت به نرخ ارز وابسته دانست و در این خصوص توضیحاتی ارائه داد:

«در این زمینه شب گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت در تصمیم گیری برای این مساله اعلام کردند که ارز مورد نیاز واردات برای گوشی های زیر 300 دلار به گروه دوم تعمیم شده و از طریق سامانه نیما و برای گوشی های بالای 300 دلار از گروه سوم کالایی تامین شود؛ این اقدام تاحدودی وضعیت بازار را مشخص می کند. با تشکیل جلسه معاونان به نظر می رسد از هفته آینده شرایط تثبیت بازار تلفن همراه مهیا شود.»

تثبیت بازار موبایل

آذری جهرمی عدم تثبیت بازار موبایل را متاثر از طولانی شدن تصمیم گیری برای نرخ ارز دانست و گفت: «با تشکیل جلسه معاونان به نظر می رسد از هفته آینده شرایط تثبیت بازار تلفن همراه مهیا شود.»

وزیر ارتباطات همچنین خبر داد که تعدادی از افرادی که تلفن‌های همراه را با تعرفه‌های بالا وارد کردند بازداشت شده‌اند و پرونده قضایی آنها به راه افتاده است.

او در حاشیه جلسه هیات دولت بار دیگر به موضوع تلگرام طلایی و هاتگرام هم که چندی پیش خبرساز شده بود اشاره کرد و تاکید کرد که دولت نقشی برای کمک و حمایت از این سامانه‌ها ندارد: «وقتی می گوییم امکاناتی در اختیار اینها قرار نداده ایم روی حرفمان هستیم زیرا بنای ما این است که مردم بدانند چیزی برای پنهان کردن نداریم؛ در هر صورت تصمیمی بود که در مرکز ملی گرفته شده که این 2 نسخه تا زمان گذار فعالیت کنند.»

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Zaman Rezaei
    Zaman Rezaei | ۲۸ تیر ۱۳۹۷

    آخه چرا به بهانه رجیستری و ردلار این بازار رو خراب کردین که حالا دارین دست و پا می زنید که درستش کنید؟ به این بازار دولت ورود نمیکرد بهتر نبود؟

  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۲۸ تیر ۱۳۹۷

    بزرگترین آرزوی من اینکه بتونم از ایران فرار کنم

  • alireza kolbadi
    alireza kolbadi | ۲۷ تیر ۱۳۹۷

    نمیخوایم این تثبیتو.بذارین بهم ریخته باشه.الان موضوع گوشی شده عین پراید چند سال پیش.از ۷ تومن شد ۱۴ تومن هی جلسه گذاشتن هی شورای رقابت شورای رقابت کردن شد ۱۷ تومن هی ملت اعتراض کردن اینا خواستن با شورا و جلسه ملتو خر کنن هی شد ۱۹ تومن هی گذاشتن ‌و شد ۲۲ تومن الانم پراید شده خودروی پریمیوم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی