ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل آسیا
تکنولوژی

۵ حقیقت جالب در مورد اپل آسیا

شیائومی که زمانی عنوان سومین تولید کننده بزرگ تلفن های هوشمند در دنیا را به خود اختصاص داده بود در سال ۲۰۱۰ میلادی تاسیس شد. بزرگ ترین بازارهای این شرکت چین و هند هستند و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

شیائومی که زمانی عنوان سومین تولید کننده بزرگ تلفن های هوشمند در دنیا را به خود اختصاص داده بود در سال ۲۰۱۰ میلادی تاسیس شد. بزرگ ترین بازارهای این شرکت چین و هند هستند و در این دو کشور شیائومی حتی نام هایی نظیر سامسونگ را هم پشت سر گذشته و به پرفروش ترین تولید کننده موبایل بدل شده.

از شیائومی غالبا با نام اپل آسیا یا اپل شرق یاد می شود و علت نیز عموما به شباهت محصولات این شرکت به آیفون های تولیدی رقیب آمریکایی اش باز می گردد. حتی پوسته MIUI شیائومی هم که برای گوشی های آن توسعه داده شده حسی شبیه به iOS دارد که این اتفاق در نظر برخی خوب و در نظر برخی دیگر بد جلوه می کند.

در ادامه این مطلب نکات جالبی را در مورد این شرکت بازگو کنیم که احتمالا از آن خبر نداشته اید.

شیائومی رکورددار کتاب گینس

اپل آسیا رکورد دار گینس

در سال ۲۰۱۵ میلادی شیائومی به خاطر فروش بیشترین تعداد موبایل ظرف ۲۴ ساعت رکورد جدیدی را در کتاب گینس به ثبت رساند. این شرکت در جریان فستیوال سالانه هواداران خود تخفیف های متنوعی را به خریداران ارائه کرده و توانسته ۲۱۱۲۰۱۰ دستگاه گوشی را ظرف ۲۴ ساعت به فروش برساند. پیشتر رکورد بیشترین تعداد فروش گوشی در اختیار Tmall علی بابا قرار داشت که توانسته بود در سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۸۹۴۸۶۷ دستگاه گوشی را طی یک شبانه روز به فروش برساند.

اما در کنار این تعداد موبایل شیائومی ۷۷۰ هزار دستگاه لوازم خانگی هوشمند، ۲۴۷۰۰۰ عدد لامپ رشته ای، ۲۰۸۰۰۰ می بند و ۳۸۰۰۰ تلویزیون هوشمند را هم به فروش رسانده که البته هیچکدام رکورد شکن نبوده اند.

حاشیه سود شیائومی برای همیشه روی ۵ درصد ثابت می ماند

اپل آسیا

لی جون مدیرعامل شیائومی در آوریل امسال اعلام کرد که شرکت تحت مدیریتش برای همیشه حاشیه سود خود از بخش فروش سخت افزار را به ۵ درصد محدود می کند. این سیاست قرار است که روی همه محصولات شرکت چینی مورد بحث اجرا گردد و از اسمارت فون گرفته تا اقلام مرتبط با سبک زندگی را شامل می شود.

این یعنی تولید کننده چینی قرار نیست پا جای شرکت هایی نظیر وان پلاس بگذارد که قیمت محصولاتشان را به صورت سالانه افزایش می دهند. اقلام ارائه شده توسط شیائومی با استناد به این سیاست همواره ارزش بالایی نسبت به مبلغ پرداختی خواهند داشت و این خبری بسیار خوب برای مشتریان آن است. اما علت این تصمیم هم آن است که عمده سود شیائومی از لوازم جانبی و بازارچه دیجیتالی اش می آید که بعد از خرید محصولات، مشتریان به خریدشان روی می آورند.

شیائومی برای خرید یک نام دامنه ۳.۶ میلیون دلار پرداخت کرد

اپل آسیا

اپل آسیا در سال ۲۰۱۴ میلادی با پرداخت ۳.۶ میلیون دلار دامنه Mi.com را خریداری کرد تا وبسایت رسمی اش را روی آن راه اندازی نماید. این شرکت برای حضور در بازارهای خارج از چین (که در آنها مردم برای تلفظ نام آن با مشکل روبرو هستند) تا به حال مبالغ هنگفتی را برای خرید نام های دامنه مختلف پرداخت کرده است.

همانطور که تایید می کنید تلفظ mi برای بسیاری از مردم راحت تر است ضمن آنکه یادآوری اش هم ساده تر خواهد بود و این مساله قطعا برای شرکتی که تمامی محصولاتش را از طریق وبسایت خود به فروش می رساند از اهمیت بالایی برخوردار است.

لوگوی شیائومی یک معنای مستتر دارد

اپل آسیا

لوگوی شیائومی شاید در نگاه نخست ساده به نظر بیاید اما در پس آن مفاهیمی فراتر از آنچه دیده می شود قرار گرفته. کافیست آن را وارونه کنید تا شبیه به یک کاراکتر چینی به معنای قلب شود.

اما عبارت Mi در لوگوی شیائومی به معنای Mobile Internet یا اینترنت موبایل است، با این حال مفاهیم دیگری نظیر Mission Impossible (ماموریت غیرممکن) را هم میتوان برای آن در نظر گرفت که در واقع به چالش هایی اشاره دارد که این شرکت در نخستین روزهای آغاز به کارش با آنها روبرو گردید.

شیائومی محصولات عجیب و غریبی را در سبد تولیداتش دارد

اپل آسیا

شیائومی را بیشتر به خاطر اسمارت فون های ارزشمندش از جمله می ۸، می میکس ۲ اس و ردمی نوت ۵ می شناسند. با این حال اما این شرکت محصولات دیگری را هم در انبوه تولیداتش دارد که ممکن است از شنیدن برخی شان تعجب کنید.

اپل آسیا در کنار موبایل هایش کالاهای دیگری نظیر دنبال کننده های تناسب اندام، پهپاد، لامپ های هوشمند، جاروربات و پاور بانک می سازد. به این موارد دوربین های امنیتی، دستگاه های پخش رسانه و حتی کفش های هوشمند مخصوص دویدن را هم اضافه نمایید. این شرکت حتی یک اسکوتر برقی با طراحی پرتابل  و برد بالا دارد.

شاید به نظرتان هیچیک از این موارد عجیب نباشند اما اگر پلوپز، مسواک برقی، بالش مسافرتی، چمدان، تشک و خودکار را هم به این مجموعه اضافه کنید چطور؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • rad
    rad | ۳۱ تیر ۱۳۹۷

    اپل آسیا جالب بود . کیفیت محصولاتش بد نیست

    • kazem ghalenoei
      kazem ghalenoei | ۱ مرداد ۱۳۹۷

      خسته نباشید واقعا. ولی خودمونیم، چه مطلب کم عمقی برای چنین موضوع جالبی که حتما محتوای بیشتر و بهتری میشه براش پیدا کرد ?

      • rad
        rad | ۱ مرداد ۱۳۹۷

        این منفیو بهت دادم تا قولومبه سولومبه حرف نزنی ?

      • Mostafa Taeimi
        Mostafa Taeimi | ۱ مرداد ۱۳۹۷

        ?

مطالب پیشنهادی