ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تریلر Beyond Good and Evil 2 خشم هندوها را برانگیخت

سال گذشته و طی کنفرانس یوبیسافت در E3 2017، پس از سال ها انتظار از بازی Beyond Good and Evil 2 رونمایی شد. از آن زمان تا امروز، تریلرهای محدودی از این اثر منتشر شده ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

سال گذشته و طی کنفرانس یوبیسافت در E3 2017، پس از سال ها انتظار از بازی Beyond Good and Evil 2 رونمایی شد. از آن زمان تا امروز، تریلرهای محدودی از این اثر منتشر شده که به خوبی نشان می دهند که نمادهای آیین هندو یکی از المان های اصلی طراحی محیط این بازی هستند.

بر اساس داستان این عنوان، پس از آن که انسان ها به دلایل مختلفی مجبور به ترک زمین می شوند، کلونی های جدیدی را برای زندگی راه اندازی می کنند. در این کلونی ها، نمادهایی وجود دارند تا یادآور مواردی باشند که ما در زمین آن ها از دست داده ایم و مجسمه «گانشا» به عنوان یکی از نمادهای اصلی هندو، منعکس کننده هند در دنیای بازی است. حال این موضوع باعث شده تا بعضی از پیروان این آیین، نگران انحراف دین هندو در Beyond Good and Evil 2 شوند.

هندو

راجان زد به عنوان یکی از رهبران آیین هندو در ایالات متحده از یوبیسافت درخواست کرده است تا معابد، نمادها، خدایان و سنت های دین هندو را بدون انحراف در Beyond Good and Evil 2 به نمایش بگذارند و به عقیده او تغییر دادن سنت های قدیمی، کتاب مقدس و سمبل های این دین باعث ناراحتی عده زیادی از دنبال کنندگان دین هندو خواهد شد.

البته سازندگان بازی پیش از این نشان داده بودند که از کشور هند و آیین هندو به عنوان اصلی ترین منبع الهام خود برای طراحی Beyond Good and Evil 2 استفاده کرده اند اما بعضی از دنبال کنندگان این مذهب نگران اند که این استفاده تنها به خاطر مسائل زیبایی شناسی باشد و در بازی به جزییات آیین هندو توجه زیادی نشود.

یوبیسافت در رابطه با این موضوع اعلام کرده که در جهان این بازی، مکان های زیادی از زمین وجود دارند تا هرکسی قطعه از سرزمین مادری خود را در کلونی ها پیدا کند. این قضیه چندان نگران کننده نیست اما یوبیسافت وظیفه دارد تا به عنوان یک توسعه دهنده بازی، به نگرانی های یک فرهنگ و یا دین بی اهمیت نبوده و به کاربران خود پاسخگو باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • DaekDeveloper
    DaekDeveloper | ۱ مرداد ۱۳۹۷

    این غربی های سکولار دست بردار دین نیستن.

مطالب پیشنهادی