ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اوپو فایند اکس
تکنولوژی

سر افکندگی اوپو در تست مقاومت فایند اکس [تماشا کنید]

اوپو فایند اکس که در اواخر خرداد ماه رونمایی شد، یک ویژگی عجیب داشت که توجه بسیاری را به خود جلب کرد، دوربین بیرون جهنده. البته بر خلاف ویوو نکس این ماژول علاوه بر دوربین سلفی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

اوپو فایند اکس که در اواخر خرداد ماه رونمایی شد، یک ویژگی عجیب داشت که توجه بسیاری را به خود جلب کرد، دوربین بیرون جهنده. البته بر خلاف ویوو نکس این ماژول علاوه بر دوربین سلفی شامل دوربین اصلی اصلی و نیز ماژول مورد نیاز برای سیستم تشخیص چهره است. اما آیا فایند اکس از تست مقاومت سربلند بیرون می آید؟

برای یافتن این موضوع کانال یوتیوب مشهور JerryRigEverything اقدام به بررسی میزان مقاومت این گوشی کرده. اوپو فایند اکس در قاب پشتی و جلویی از طریق شیشه گوریلا گلس 5 محافظت می شود.

به نظر می رسد مکانیزم دوربین جلوی این گوشی به اندازه نمونه تعبیه شده در ویوو نکس محکم نیست. علاوه بر این ظاهراً فضای بین دوربین و بدنه مستعد جمع شدن گرد و خاک است و احتمالاً اگر شیء خارجی به این بخش وارد شود، مانع از کارکرد صحیح موتور ویژه دوربین می شود.

اوپو فایند اکس

در آزمایش شیشه گوریلا گلس، خش افتادن از مرحله 6 شروع می شود و در مرحله 7 خش ها عمیق تر و واضح تر می شوند. قاب های کناری و کلیدها فلزی هستند و در تست، خش بر می دارند. اوپو برای ماژول های دوربین نیز از شیشه ای مقاوم استفاده کرده است.

اما وقتی به تست خمش می رسیم، شرایط برای اوپو فایند اکس چندان خوب پیش نمی رود. به نظر می رسد این گوشی مقاوت چندانی در مقابل خم شدن ندارد و در این شرایط نمایشگر آن به سادگی صدمه می بیند و قاب پشتی نیز می شکند. احتملاً این مشکل به علت قاب فلزی نه چندان مستحکم پیش می آید.

«زَک نلسون» که این ویدیو را منتشر کرده ادعا می کند 90 درصد گوشی هایی که تست کرده،  آزمایش خمش را با سربلندی سپری کرده اند، اما گویا اوپو فایند اکس به گونه ای طراحی نشده که از استفاده نامناسب این چنینی جان سالم به در ببرد. در ادامه می توانید ویدیوی آزمایش را مشاهده نمایید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی