ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

صیانت کودکان برخط
تکنولوژی

وزیر ارتباطات: صیانت از کودکان برخط فراموش نشده است

در حاشیه مراسم رونمایی از لایحه صیانت و حفاظت از داده ها در الکامپ وزیر ارتباطات کشورمان از تدوین چهار لایحه دیگر خبر داد و گفت که قرار است لایحه هایی چون تراکنش های الکترونیک ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۳

در حاشیه مراسم رونمایی از لایحه صیانت و حفاظت از داده ها در الکامپ وزیر ارتباطات کشورمان از تدوین چهار لایحه دیگر خبر داد و گفت که قرار است لایحه هایی چون تراکنش های الکترونیک و مسئولیت پذیری در فضای مجازی و همچنین شناسایی الکترونیک تهیه و تدوین شود. اما در بین مواردی که وزیر جوان کشورمان به آنها اشاره کرد خبری از لایحه صیانت از کودکان برخط یا همان حفظ کودکان در فضای آنلاین نبود، موضوعی که آبان ماه سال گذشته در نمایشگاه مطبوعات به آن اشاره شد و حتی پیش نویس آن هم چندی بعد منتشر شد. فقدان این موضوع در صحبت‌های وزیر باعث شد که از او پیگیر آخرین اخبار از صیانت کودکان برخط باشیم.

محمد جواد آذری جهرمی در پاسخ به خبرنگار دیجیاتو درباره نبود این لایحه در بین ۴ لایحه در حال تدوین گفت:

«موضوع صیانت از کودکان لایحه نبوده و یک طرح بوده که از همان زمان ارایه هم به شرکت های گوناگون ابلاغ شده است. همین امروز در سطح نمایشگاه هم شاهد مجموعه هایی چون تین تک هستیم که به کودکان مسایل آی تی را آموزش می دهد. این دغدغه برای ما همیشگی بوده و فراموش نشده است بلکه پیگیر اجرا شدن آن در سیستم های مختلف هستیم.»

صیانت کودکان برخط

پیش‌تر معاون وزیر ارتباطات کشورمان در گفتگو با دیجیاتو عنوان کرده بود که:

«موضوع کودک و فضای مجازی واقعا مساله‌ای نیست که سر آن کوتاهی صورت بگیرد و هرچه از اهمیت آن و تاثیراتش در کشور و نسل آینده بگوییم، کم است. این موضوع نه حکومتیست و نه جای مخالفت دارد، بلکه صرفا باید همه در کنار یکدیگر برای تحقق آن چاره بیندیشند و از کنار آن ساده گذر نکنند. دیر اقدام کردن در این مساله مانند موارد دیگر شوخی‌بردار نیست و ممکن است توسعه و رشد یک نسل را ناخوداگاه نابود کند.»

در الکامپ امسال غرفه های زیادی برای کودکان و نوجوانان اختصاص یافته و اهمیت دادن به این موضوع بیش از پیش در بین استارتاپ ها نمو پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی