ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش سه ماهه مالی سوم اپل
تکنولوژی

فروش آیفون در سه ماهه مالی سوم اپل احتمالاً افزایش یافته است

اپل به زودی گزارش سه ماهه مالی سوم اپل در 2018 را منتشر می کند. تحلیل ها حکایت از احتمال افزایش آیفون های به فروش رفته نسبت به مدت مشابه سال قبل دارند. سه ماهه مالی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

اپل به زودی گزارش سه ماهه مالی سوم اپل در 2018 را منتشر می کند. تحلیل ها حکایت از احتمال افزایش آیفون های به فروش رفته نسبت به مدت مشابه سال قبل دارند.

سه ماهه مالی سوم اپل معادل با سه ماهه دوم تقویم میلادی، به عبارتی از ابتدای آوریل تا انتهای ژوئن است. به طور معمول این دوره کم بازده ترین دوره مالی اپل در هر سال است و دلیل این موضوع به فروش کمتر آیفون، به دلیل انتظار خریداران برای معرفی آیفون های جدید در انتهای تابستان باز می گردد.

بنا بر تحلیل های 17 تحلیلگر، میزان فروش آیفون های اپل در دوره مالی مورد بحث بین 39.8 میلیون تا 43.3 میلیون واحد خواهد بود. اگر میانگین این تعداد، یعنی 42.05 میلیون را در نظر بگیریم، شاهد افزایش 2.4 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل خواهیم بود. البته در دوره پیشین این میزان پیشرفت، 2.9 درصد بود.

متوسط قیمت فروش آیفون ها در سه ماهه مالی پیشین 728 دلار بود، در حالی که این میزان در دوره مشابه سال 2017 برابر 655 دلار بود. دلیل این افزایش به قیمت بالای آیفون 10 مرتبط بود و به نظر می رسید میزان فروش این گوشی از پیشبینی ها بیشتر بوده است.

گزارش سه ماهه مالی سوم اپل
نمودار بالا میزان فروش آیفون ها در دوره های سه ماهه بر اساس میلیون واحد را نشان می دهد. نمودار پایین اشاره به میزان افزایش فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل تر دارد. اعداد مرتبط با سه ماهه مالی سوم 2018 تخمینی است.

علاوه بر این در دوره پیشین اپل 9.1 میلیون تبلت آیپد به فروش رساند. گزارش مالی روزهای آتی مشخص می کند که آیا تبلت ارزان قیمت 329 دلاری اپل که در فروردین ماه معرفی شد، توانسته فروش در این بخش را افزایش دهد یا خیر.

باید اشاره کرد که اپل معمولاً گزارشی از میزان فروش مدل های مختلف اپل واچ را ارائه نمی دهد، با این حال در دوره مالی سه ماهه قبل تیم کوک خبر از افزایش فروش 50 درصدی این گجت ها داده بود. البته گزارشی از شرکت تحقیقات بازار Canalys اشاره کرده تعداد 3.5 میلیون اپل واچ در سه ماهه سوم مالی به بازار عرضه شده. در صورت صحت این موضوع شاهد افزایش 30 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش خواهیم بود.

اپل پتانسیل این را دارد که به اولین شرکت عمومی 1000 میلیارد دلاری بدل شود. تا انتهای ساعت کاری بازار بورس در روز جمعه، ارزش اپل به 942 میلیون دلار نزدیک شده بود. به این ترتیب به نظر می رسد بدل شدن این کمپانی به اولین تریلیون دلاری نزدیک است.

در ساعت 1:30 بامداد 10 مرداد ماه به وقت ایران گزارش مالی اپل منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی