ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2017-Mercedes-Benz-G65-AMG-Redesign
خودرو

مرسدس بنز G65 به دلیل سرعت زیاد در دنده عقب فراخوان شد

کمپانی آلمانی مرسدس بنز اخیرا برای 20 دستگاه شاسی بلند G65 مدل 2017 که در ایالات متحده به فروش رسیده اند، فراخوان داده است. مساله عجیب در این باره اینکه دلیل اصلی این فراخوان سرعت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

کمپانی آلمانی مرسدس بنز اخیرا برای 20 دستگاه شاسی بلند G65 مدل 2017 که در ایالات متحده به فروش رسیده اند، فراخوان داده است. مساله عجیب در این باره اینکه دلیل اصلی این فراخوان سرعت بالای G65 در هنگام حرکت با دنده عقب عنوان شده است!

آنطور که اشتوتگارتی ها اعلام کرده اند، به علت تجاوز سرعت دنده عقب از 25 کیلومتر در ساعت، در صورت چرخش های ناگهانی ممکن است این شاسی بلند جان سخت پایداری خود را از دست داده و واژگون شود. ناگفته پیداست که در این حالت احتمال وارد شدن صدمه به راننده یا دیگر سرنشینان وجود خواهد داشت.

2017-mercedes-amg-g63-g65-in-depth-model-review-car-and-driver-photo-698838-s-original

خوشبختانه راهکاری که مرسدس بنز برای جلوگیری از حوادث احتمالی در پیش گرفته، اصلا پیچیده و وقت گیر نیست. پس از اطلاع رسانی به دارندگان مالکین مدل های مورد نظر، مهندسین مرسدس بنز با بروزرسانی نرم افزار ECU حداکثر سرعت خودرو در دنده عقب را بیش از پیش محدود خواهند کرد.

2017-mercedes-amg-g63-g65-fuel-economy-review-car-and-driver-photo-698849-s-original

نسخه G65 که در واقع قوی ترین عضو نسل قبل G کلاس محسوب می شود، حدود 400 کیلوگرم از G63 سبک تر بوده و از یک موتور 6 لیتری V12 بهره می برد. این نیروگاه قدرتمند توانایی تولید 621 اسب بخار قدرت و 991 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی توسط این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعته خودکار به سمت هر چهار چرخ هدایت می شود.

mercedes-amg-g65-final-edition

به لطف چنین مشخصات فنی خیره کننده ای، G65 در عرض 5.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. با این حال به منظور حفظ ایمنی، حداکثر سرعت خودرو به صورت الکترونیکی در 230 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

mercedes-amg-g65-final-edition (2)

به گفته مرسدس بنز، مدل هایی از G65 که بین ششم سپتامبر و دهم اکتبر 2016 کارخانه های این کمپانی را ترک کرده اند، مشمول این فراخوان جالب می شوند. پیش بینی می شود آپدیت نرم افزاری این مدل های نهایتا یک ساعت طول بکشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی