ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن VLC
تکنولوژی

هواوی با کنار گذاشتن اپل دومین تولید کننده‌ی موفق تلفن هوشمند در دنیا شد

بر اساس آخرین دیتای بدست آمده از شرکت تحقیقاتی IDC هواوی موفق شده در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی از کمپانی اپل پیشی بگیرد و تلفنهای هوشمند بیشتری به بازار جهانی عرضه کند. البته طبق روال ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

بر اساس آخرین دیتای بدست آمده از شرکت تحقیقاتی IDC هواوی موفق شده در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی از کمپانی اپل پیشی بگیرد و تلفنهای هوشمند بیشتری به بازار جهانی عرضه کند. البته طبق روال همیشگی، سامسونگ هنوز در مقاوم اول این رتبه بندی قرار دارد و هواوی به تازگی تنها موفق شده رتبه دوم را از آن خود کند.

طبق این آمار که به عرضه جهانی تلفن همراه در ماه‌های آپریل تا ژوئن اختصاص دارد،  سامسونگ توانسته با عرضه جهانی ۷۱.۵ میلیون گوشی، موفقترین کمپانی تولیدکننده تلفن همراه لقب بگیرد. هرچند میزان عرضه‌ی شرکت کره‌ای نسبت به سال گذشته ۱۰.۴ درصد کمتر شده اما با این وجود، کمپانی‌های دیگر هنوز فاصله‌ی زیادی با آن دارند چرا که سامسونگ در حال حاضر ۲۰.۹ درصد از سهم بازار تلفن هوشمند دنیا را به تولیدات خود اختصاص داده است.

همانطوری که می‌دانید ایالات متحده‌ی آمریکا به علت نگرانی‌های امنیتی اجازه نداده که  هواوی پی 20 پرو در بازار این کشور عرضه گردد اما این مسئله موجب نشده که کمپانی چینی یادشده در عرضه‌ی جهانی موبایل‌هایش ناکام بماند.

بنابر آخرین گزارشات بدست آمده، این شرکت چینی طی سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ موفق شده ۵۴.۲ میلیون گوشی به بازار جهانی ارسال کند. این مسئله باعث شده که عرضه جهانی اسمارت فون‌های این شرکت نسبت به باره‌ی زمانی مشابه در سال میلادی گذشته، ۴۰.۹ درصد افزایش پیدا کند. علاوه بر این سهم کمپانی یادشده از بازار جهانی ۴.۸ درصد بیشتر شده و به ۱۵.۸ درصد رسیده است.

در نقطه مقابل اپل با عرضه ۴۱.۳ میلیون آیفون در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی، افزایشی ۷ درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرده اما با اختصاص دادن ۱۲.۱ درصد از میزان عرضه جهانی تلفن‌های هوشمند، جایگاه دومی خود را در جدول مذکور به هواوی تقدیم کرده است.

شاید به نظر برسد که هواوی در میان تولیدکنندگان چینی، بیشترین میزان پیشرفت را داشته اما در کمال تعجب، این کمپانی شیائومی است که با افزایش ۴۸.۸ درصدی در میزان عرضه‌ی اسمارت فون‌هایش، موفق شده ۳۱.۹ میلیون گوشی به بازار جهانی ارسال کند. بدین ترتیب این شرکت چینی موفق شده که با اختصاص دادن ۹.۳ درصد از سهم بازار به خود، جایگاه چهارم این جدول را کسب کند. به طور کلی ۳۴۲ میلیون اسمارت فون در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ به بازار دنیا ارسال شده که از رقم مشابه در سال گذشته، ۱.۸ درصد کمتر شده است.

کمپانی هواوی پیشتر خاطر نشان کرده بود که هدفش از حضور در بازار تلفن‌های هوشمند، پیش گرفتن از اپل و سامسونگ است. هدفی که به نظر می‌رسد اولین قدم آن برداشته شده اما این کمپانی چینی هنوز راه زیادی تا رسیدن به غول کره‌ای صنعت تکنولوژی دارد.

 

تماشا کنید: مقایسه سرعت هواوی پی 20 پرو با آیفون 10[تماشا کنید]

IDC
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hamad
    hamad | ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

    دم هواوی گرم .من یه خریتی کردم s9plusخریدم الان مثل خرپشیمونم گرمای زیاد باتری فاجعه دوربینی که در شب مشکل نوردهی داره واقعا ناامیدم کرده دوستم از بیست چاینا p20proخریده با هاش مقایسه کردم دوربین گوشی مو واقعا از سام سونگ حالم بهم خورد همش منتظرم میت 20معرفی بشه گوشی مو بفروشم اونو بخرم.

مطالب پیشنهادی